We hebben een huurhuis gevonden met grond erbij en ikzelf twijfel heel erg of we moeten gaan verhuizen, terwijl mijn man staat te springen. Het land heeft namelijk wat aanpassingen nodig zodat mijn paard (en een paar anderen?) er leven kan. Maar dit aanpassen is op eigen kosten, en het is een huurhuis. We zijn, als het doorgaat, wel van plan hier jaaaaaaren te blijven! Financieel zouden we het net redden dus de aanpassingen kunnen niet direct uitgevoerd worden en/of moeten eerst goedkoop worden opgelost. En daarom mijn topic: ik zoek ideeën

Het huis en land is 5 acre. Dus puur het land is grof 4 acre en dat is dan omgerekend ongeveer 1,6 hectare.
Het land is opgedeeld in drie vierkante stukjes en daarlangs loopt nog een smal langwerpig stuk gras. Mijn idee:

- Verhard deel maken (grijs)
- Schuilstal / overkapping erop (zwart)
- Zand storten of gewoon kapot laten lopen (bruin)
- Omheining plaatsen (rode lijn eerste foto)
- Soort bakje maken (rode stip) voor grondwerk en simpel rijden.
- En dan elke vier maanden wisselen van weitje.
Dus altijd toegang tot 1 van de drie weilandjes plus het bruine/grijze deel waar hooi en schuiling is. Dan hebben de andere weitjes omstebeurt acht maanden rust.
Mijn vragen:
- wat zijn goedkope manieren van verharden (tegels?)
- wat voor MOBIELE overkapping of schuiling is 'goedkoop' en stevig? Liefst ook met optie om er een stal van te maken ivm ziekte oid.
- is het genoeg land voor 1 paard en 2 pony's? Er zal ook altijd hooi zijn. Ik zelf heb een volbloed van 167cm en ga dan op zoek naar twee stallers met pony's. Of zouden paarden ook kunnen?
- wat voor omheining zou ik langs het grijze en bruine deel kunnen maken (rode lijn eerste foto)? Prikpaaltjes en lint voldoende? Als ik hier stroom opzet, wordt dat heel duur? Er zit wel al een soort lage heg rondom.
- omheining en vloer voor simpele bak dacht ik aan prikpaaltjes en het gras gewoon maaien?
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Mesthoop bijvoorbeeld? Water en hooi is al geregeld.
Ben benieuwd naar jullie ideeen! En ben benieuwd of ik de stap dan durf te maken