Leuke ideeën voor in de paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floorg18

Leuke ideeën voor in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 23:26

Hoi allemaal!

Mijn paard moet vanwege een blessure een paar weken rustig aan doen. Hier houdt hij helemaal niet van en wilt graag aan het werk. Hij wilt graag bezig zijn en uitgedaagd worden. Hij staat nu maar een paar dagen stil, maar loopt nu al rondjes te lopen door zijn paddock. Nu ben ik benieuwd of jullie nog leuke ideeën hadden zodat hij zich niet zo verveelt in de paddock. Hij staat allen, maar kan via een laag draadje wel contact maken met andere paarden. Vrijheidsdressuur zijn we al mee begonnen! Hebben jullie nog meer ideeën? (op paardenspeelgoed is hij meestal binnen een dag al op uitgekeken)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:48

Slowfeeder zodat hij altijd kan eten. Werkt goed!

Je kunt hem ook wat rustgevende kruiden geven (kamille bijvoorbeeld) ter ondersteuning.

Haal hem van de krachtvoer af en geef alleen een vitamine korreltje. Scheelt ook suikerpieken.

Overigens is vrijheidsdressuur niet zomaar geschikt als hij geblesseerd is. Wees voorzichtig hiermee of doe het niet.

Beterschap!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:59

Een denneboom in de paddock (en dan bedoel ik geen kerstboom die zijn nl behandeld). Geeft heerlijke afleiding en daar mogen ze rustig aan knagen. Net als takken van fruitbomen, wilgetakken.

Afbeelding

Floorg18

Re: Leuke ideeën voor in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 07:48

Dankjewel! Hij krijgt idd nu klein handje pavo 18+, de vrijheidsdressuur zijn alleen de kleine kunstjes zoals een pion aanraken.
Een denneboom is hele goede afleiding! Helaas was ik even vergeten dat hij geen snijtanden meer heeft, dan komt hij volgens mij niet ver met een tak...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:07

Ik weet niet beter dan dat groenblijvende planten/bomen giftig zijn voor paarden?

Ik voer ze zelf wel wilg en berk.

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:07

iets van een bal in de paddock misschien? wij hebben een tijdje zo'n grote fitnes bal in de paddock gehad vonden onze paardjes best interessant

CandyAdonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:54

Ik had voor mijn hengstveulen die geopereerd was, een voetbal in een mini hooinetje gedaan, en daar een paat keer per dag vers geplukt gras tussen gepropt. Zo had hij even wat te doen.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:00

https://www.ej.nl/stal-meer/verveling-o ... 11407.html

Ik zag deze laatst, ik vond hem zelf alleen wat prijzig dus ik heb hem zelf niet :)
Veder kun je ook een appeltje in stukjes snijden en deze in een emmer met water gooien, mijn paard kan zich hier wel een half uur mee vermaken. Ziet er trouwens ook wel grappig uit als ze ze niet te pakken krijgt.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 09:36

Ik ga die appels in de waterbak proberen, goed idee!!