Ik moet mijn schrik koord en lint vervangen. Omdat ik er voor vele jaren vanaf wil zijn en ik verschillende kwaliteiten lint heb gezien de afgelopen jaren, maar niet meer precies weet welk merk bij welk stukje hoort, en je dat vanaf een foto online niet kunt beoordelen, hoop ik dat jullie me kunnen helpen...
Ik heb bruin 4cm lint via ik meen Agradi gekocht, vrij dun, makkelijk te spannen, maar binnen een paar jaar zijn bijna alle geleidende draadjes compleet doorgeroest en ook het kunststof verteert en waait stuk.
Ik heb duur bruin lint van Gallagher, die met rode rand. Het bubbelt met afrollen en is vrij stug en moeilijk strak op te spannen. Bij veel buigen gaan de geleiders stuk, maar verder prima kwaliteit.
Dan heb ik nog een dikkere soort 4cm bruin lint, egaal, mooi glad en dichter geweven dan de eerste soort. Deze lintsoort heb ik volgens mij via een plaatselijke agrarische winkel gekocht (failliet, dus kan het niet meer navragen) en ziet er nu na 7/8? jaar nog perfect uit! Alle draden zijn nog heel en niets is verroest. Het is mooi strak op te spannen en niet die rare kronkelige geweven rand als bij gallagher. Enig idee welk merk en type het eerste en het laatste type lint zou kunnen zijn?
Of evenueel nog een ander merk goede kwaliteit lint?
En waar ik het zou kunnen krijgen? wil geen risico lopen dat ik per ongeluk weer dat eerste lint koop, dat was echt een miskoop...
En welk merk schrikkoord (6mm of net slagje dunner) raden jullie aan? Ik overweeg het gevlochten schrikkoord/touw van Gallagher, maar goedkoper met zelfde kwaliteit is ook prima.
Koper
Geplaatst: 04-04-17 17:51
Is dat koolstofspul niet wat? Dat zou superduurzaam en goed geleidend moeten zijn.
bruintje123
Geplaatst: 04-04-17 17:55
Koper schreef:
Is dat koolstofspul niet wat? Dat zou superduurzaam en goed geleidend moeten zijn.
Duur, maar echt heel fijn. Wij hebben het rondom de buitenzijde lopen.
Binnenin hebben we wel lint. Gallager met ook gallagher isolatoren vind ik toch het fijnste. Helaas ook duur maar gaat lang mee.
dat permanent kabel is bij ons niet handig, vanwege klepelen haal ik bijna elk jaar rondom het koord wel een keer los. Anders kunnen ze er niet goed bij om de bramen weg te slaan, of ze mollen de boel. De boer die maait neemt ook geregeld een stuk koord mee bij het schudden of hakt een paal door met zijn maaier... Moet dus wel makkelijk weer te repareren zijn en makkelijk te bevestigen en weer los te halen als het nodig is.
Diane_
Geplaatst: 08-04-17 13:50
Kom dit topic tegen omdat ik ook op zoektocht ben welk draad of lint ik het best kan kopen. Kwam die Patura ook al tegen, maar zie verder weinig recensies. Zijn er nog meer mensen met tips voor TS (en daarmee ook voor mij?)