Hoe manen wassen zonder nek kletsnat te krijgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Hoe manen wassen zonder nek kletsnat te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 10:19

Ja de titel zegt het wel al...
Ik zou graag de manen en staart van mijn schimmel wassen voor een fotoshoot. De staart is geen probleem, daarbij komen misschien een paar spatjes op de billen en achterbenen, maar hoe was ik zijn manen zonder zijn hele nek kletsnat te maken?

Daihyo

Re: Hoe manen wassen zonder nek kletsnat te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:22

Green Spot Remover van Cowboy Magic gebruiken. Daar komt geen water aan te pas en krijg je witte manen en staart ook echt weer wit mee.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:23

Ik heb in de winter mijn palomino wel eens zijn manen gewassen. Vuilniszak met ductape aan zijn halster, langs zijn hals naar achter en even een longeersingeltje op gelegd zodat hij daar ook op zijn plek bleef zitten. Manen daar overheen gehangen en wassen maar.
Paar spatjes op zijn been, maar hals mooi droog. Niet z'n manen tot aan z'n manenkam gedaan, maar vooral de punten waren heel smerig.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:23

Is dat erg dan? Anders manen vochtig maken, maizena er in en zodra alles droog is uit borstelen. Dat wordt natuurlijk niet zo schoon als wassen. Lijkt mij voor een shoot hele paard wassen verstandiger.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 10:25

Ja dat zou ook het mooiste zijn, maar hij staat 24/7 buiten en heeft een hele dikke wintervacht die langzaam loslaat door ouderdom. Wil niet riskeren dat hij te lang nat blijft of ik de natuurlijke vetlaag weghaal.
Het is en blijft een paard, dat hij voor een fotoshoot wit(ter) is vind ik mooi, maar het is niet de bedoeling dat hij daar last van heeft.

Tip met de vuilniszak is handig! Thanks!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:47

Mijn merrie is een zweetvos van bijna 27 waarvan ik in de zomer regelmatig de manen was ivm korstjes. Dan wordt de hals wel nat maar hoe erg is dat? Er zitten geen vitale organen en als je een zonnige dag uitzoekt is het ook zo weer droog.

Ik spoel de manen stukje bij beetje uit met water uit een fles (niet met een tuinslang dus). Mijn merrie heeft een dikke vacht (het is een shetlandpony) en veel water loopt langs de haren af.