Welk schriklint of draad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Welk schriklint of draad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 20:55

Hallo allemaal,

Ik kon het op bokt niet vinden, daarom stel ik graag mijn vraag aan jullie.

Mijn huidige schrikdraad brand steeds door en geleid niet altijd fijn, wil nu nieuw schriklint wat een fijne prijs/kwaliteit verhouding heeft. Maar zie door de bomen het bos niet meer.

Het is de bedoeld voor kleine weides met gebruik van isolatoren en moet ook tussen de prikpaaltjes passen.
Welke gebruiken jullie waar je tevreden over bent?

Alvast bedankt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:58

Wat voor lint en isolatoren heb je nu? Heb je lintisolatoren of heb je van die ronde dingen die ook voor koord kunnen?

Hilary

Re: Welk schriklint of draad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:11

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 21:30

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:42

Okee, je zoekt dus smal lint. Mijn ervaring met schriklint is dat goedkoop duurkoop is. Als je lint zoekt voor jaarrond gebruik wat langer mee moet gaan dan zou ik zelf kiezen voor een degelijke kwaliteit lint met weinig weerstand en koperen geleiders. Daar betaal je meer voor maar het gaat ook langer mee. Ik heb ook nog wel van dat cheap ass Ako lint liggen, hartstikke handig voor een geïmproviseerde splitsing van een paddock of een prikweitje. Maar niet voor dag in, dag uit gebruik. Vind ik :o

Ik heb nu TurboLine hangen, zowel de wit met zwarte als de wit met oranje. Rvs geleiders en ik ben er blij mee. Mooi stevig lint. In de toekomst wil ik naar bruin lint toe. Ik ben zo iemand die elk jaar een rol lint haalt en de boel gaandeweg vervangt en aanpast.

L_Rivaldo

Re: Welk schriklint of draad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 14:15

Heb je de turboline van ako ?

Ik zie echt tussen de bomen het bos niet meer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:23

Door de jaren heen van alles gebruikt. En telkens val ik weer terug op het dure Galagher.
Maar het is toch wel het beste spul.
Als isolator is natuurlijk die ronde ring niet helemaal optimaal bij lint.

Smal lint gebruik ik ook voor de prikpaaltjes. Dat doe ik op een speciale haspel en 2 handvaten die ik aan de buitendraad hang. En kan het dan neer zetten waar ik wil.

De buitenafrastering zou ik persoonlijk niet van dat smalle lint willen hebben.
Daar zou ik toch echt voor de 40 mm optie gaan met goede isolatoren met rubber er in.
Kost meer, maar dan zit je niet zo vaak te kl0te dat het niet meer goed geleid.

Zelf hebben we buitenom gallagher permanent kabel voor de stroom.
Je bent in 1 keer arm ;) , maar hoeft ook echt heel lang geen onderhoud meer te plegen dus uiteindelijk niet duurder uit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:47

L_Rivaldo schreef:
Heb je de turboline van ako ?

Ik zie echt tussen de bomen het bos niet meer.

Nee, dat is van Gallagher. Ze hebben ook lint van 12,5 mm, dat kan goed door die ringisolatoren. Mijn lint is breder, en doordat het stugger is dan dat lint van Ako heb ik daar wel lintisolatoren voor. Lint van 25mm kan op mijn prikpaaltjes op alle hoogtes. Zowel plastic prikpaaltjes als van die witte paaltjes met een krulletje bovenin.

Buitenomheining heb ik ook 40mm, en het is inderdaad lint wat heel lang goed blijft.