Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eight schreef:Ik had even een topic over vreemdgaan verwacht nav de titel
Je kan inderdaad eens kijken naar koematrassenhoe zit het verder met weidegang? Eet ze daar ook zand?
Eight schreef:Ik neem aan dat ze een goede vitaminen/mineralenbron heeft? Wat een lastig probleem..
Waar slaapt ze? En een hoek bedekken met stro?
MarliesV schreef:Het tapijt idee had ik hier gelezen:
DubbelDun @ [VSW] Tapijt als ondergrond bij modder?
Misschien kan je daar eens doorheen spitten en als je het antwoord niet vind je vraag stellen?
Lastig probleem trouwens!
DubbelDun schreef:@flappie2: in jouw specifieke geval zou ik investeren in een stukje hoogpolig/dichtgeweven vloerbedekking/karpet. ik denk dat 160x240 voor een paard groot genoeg is om op te liggen, maar 'van de rol' 2x4 is wel zo lekker en waarschijnlijk niet duurder.
Kijk eens op MP of er in je buurt iets te koop wordt aangeboden voor weinig.
Een koematras of HIT softbed is ook een oplossing maar die zijn flink aan de prijs.
Overigens doen die van mij het als ze zandeten goed op een kuurtje Pronutrin
dushishoeve schreef:Ik zou het zo laten. Ze gaan uiteindelijk vanzelf wel op de rubber matten liggen. Hier 1 die in de box rubber matten heeft, duurde een week voordat hij er eindelijk oo ging liggen. Het zou zacht genoeg voor ze moeten zijn. En anders toch op het zand met een graasmasker om.
flappie2 schreef:Er is verder geen oorzaak gevonden voor het zand eten.
Wel heeft ze een chronische darm probleem.
flappie2 schreef:Wel heeft ze een chronische darm probleem. Veel gas en water bij de mest. Ze krijgt hier nu ook sanequi colon voor, maar dit lijkt nog weinig te doen. Ik heb nog 50kg van dit voer liggen. Als het op is en het doet nog steeds niks ga ik met haar naar de kliniek voor uitgebreid onderzoek.
Ninx schreef:flappie2 schreef:Wel heeft ze een chronische darm probleem. Veel gas en water bij de mest. Ze krijgt hier nu ook sanequi colon voor, maar dit lijkt nog weinig te doen. Ik heb nog 50kg van dit voer liggen. Als het op is en het doet nog steeds niks ga ik met haar naar de kliniek voor uitgebreid onderzoek.
Hier ligt de oorzaak.... ik heb er net zo 1....
Ik heb ook van alles geprobeerd.... Maar uiteindelijk werkte bij mij: zoveel mogelijk gewoon hooi, geen kuil of voordroog dus. Probiotica van Audevard, en Gastri Comp van Phytonics.
Maag & darm problemen gaan immers vaak hand in hand.
En lekker in beweging houden.
Ik heb de wereld aan behandelingen, typen voer, supplementen en van alles en nog wat geprobeerd.... Maar dit is de gouden combi