Verhuizing: Dus nieuwe afrastering en stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amphine3

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-04-15
Woonplaats: Een

Verhuizing: Dus nieuwe afrastering en stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 16:33

Hallo allemaal,

Wij gaan helaas verhuizen, maar gelukkig kunnen de beestjes mee!
Maar dit betekend wel dat ik bezig moet voor nieuwe afrastering en een nieuwe schuur/hok waar zij in kunnen verblijven.

Hier in ons oude huis hadden we een hele grote schuur waar een box in hadden staan en voor het weiland had mijn vader dikke pvc buizen omgetoverd tot mooie weidepalen (vol laten lopen met cement, dop erop, onderkant met teer en dit met beton in de grond). Super palen ze staan er alweer zo'n 7 jaar en nooit iets mee gehad, lijkt wel een hengsten houderij hier.

Mijn vader is er helaas niet meer en het maken van de palen was erg veel werk. Nou ben ik opzoek naar kant en klare palen (permanente, niet die witte kunststoffen), maar de normale houten weidepalen worden hier opgegeten door mijn kwpn'r (ja serieus alles van hout eet ze op ofz. er zijn al een aantal bomen die eraan moesten geloven :') ). Dus ik ben opzoek naar weidepalen die niet van hout zijn, stevig en zwaar en aardig hoog.. iemand tips???

Daarnaast moeten we een nieuw schuurtje/hokje laten bouwen, ik ben al aardig wat tegengekomen op internet. Hardhouten of kunststoffen schuren die lijken op die blokhutten zie je tegenwoordig erg veel. In de stal moeten ongeveer 3/4 boxen komen en opslag voor hooi/stro/kuil etc. Wat hebben jullie thuis en heeft iemand nog advies qua bedrijf/indeling etc.

Dus ik ben opzoek naar weidepalen die niet van hout zijn en graag advies voor een stal! :)

Alvast bedankt :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:43

Weidepalen vind je echt veel met google.
Dit is zomaar de eerste die ik al tegen kom
https://www.nedaplast.com/ronde-paal-me ... bruin.html

Boxen heb ik hier ook met kunststof voorwand. Bij de meeste stallenbouwers kun je tegenwoordig kiezen of je (hard)hout of kunststof wilt.
Wij hebben voor onze nieuwe schuilstal de buitenkant voor sandwich panelen gekozen. Ook het dak. Binnenin een muur gemetseld zodat ze er geen deuken in schoppen.
En de voorkant die open was hebben we twee voorwanden aan elkaar gekoppeld.
Onderkant kunststof planken, bovenkant tralies.
Aan de tralies hebben we windbreekgaas gemaakt. Zo is de hele stal winddicht en komt er toch licht binnen.

Roodvos

Berichten: 6677
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Verhuizing: Dus nieuwe afrastering en stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:02


Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:03

https://www.horsestables.nl/showroom-pa ... et-schuur/

Ik heb deze al wat jaren met volle tevredenheid.
Schuur is groot genoeg voor opslag en eventueel tuig.
Je kan hem laten uitbreiden met 1 of meerdere stallen.

Bovendeuren heb ik er standaard afgehaald, zodat ze naar buiten kunnen kijken.
Voordeel is ook dat ik in de winter geen dekens hoef te verwisselen (en geen stoffige lucht heb).

Amphine3

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-04-15
Woonplaats: Een

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 17:42

bruintje123 schreef:
Weidepalen vind je echt veel met google.
Dit is zomaar de eerste die ik al tegen kom
https://www.nedaplast.com/ronde-paal-me ... bruin.html

Boxen heb ik hier ook met kunststof voorwand. Bij de meeste stallenbouwers kun je tegenwoordig kiezen of je (hard)hout of kunststof wilt.
Wij hebben voor onze nieuwe schuilstal de buitenkant voor sandwich panelen gekozen. Ook het dak. Binnenin een muur gemetseld zodat ze er geen deuken in schoppen.
En de voorkant die open was hebben we twee voorwanden aan elkaar gekoppeld.
Onderkant kunststof planken, bovenkant tralies.
Aan de tralies hebben we windbreekgaas gemaakt. Zo is de hele stal winddicht en komt er toch licht binnen.



Bedankt voor de tips :)

Amphine3

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-04-15
Woonplaats: Een

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 17:43

Roodvos schreef:
Voor bouw van een schuur, neem eens contact op met Scheerhoorn:
http://www.scheerhoornhoutbouw.nl/

Het is een beetje een vreemde vogel, maar wel een goede "hutjebouwer".



Bedankt ga ik even bestuderen, het is in de buurt dus dat is altijd handig :D

Amphine3

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-04-15
Woonplaats: Een

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 17:45

Brainless schreef:
https://www.horsestables.nl/showroom-pa ... et-schuur/

Ik heb deze al wat jaren met volle tevredenheid.
Schuur is groot genoeg voor opslag en eventueel tuig.
Je kan hem laten uitbreiden met 1 of meerdere stallen.

Bovendeuren heb ik er standaard afgehaald, zodat ze naar buiten kunnen kijken.
Voordeel is ook dat ik in de winter geen dekens hoef te verwisselen (en geen stoffige lucht heb).


Ja dit is inderdaad wat ik veel tegenkom en het lijkt mij een goede kwaliteit/prijs verhouding te hebben?

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Verhuizing: Dus nieuwe afrastering en stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:50

Staat nog steeds als een huis.
Voor dat geld hadden wij nooit zo'n schuur kunnen bouwen (althans... mss wel qua materialen, maar zij plaatsen hem ook binnen een dag).
Hebben hem nu 5 jaar, en er is alleen 1 dakplaat kapot gegaan; maar dat was met die heftige storm (ligt er nog op hoor, zit alleen barst in en willen wij deze zomer gaan vervangen).
Door het betonplex in de stal heb je ook geen last van houtrot.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:49

De stallen die Brainless heeft heb ik de afgelopen maand 3x in het echt bekeken bij particulieren hier in de buurt. Wij willen bij ons nieuwe huis ook stallen plaatsen en ik was ook benieuwd naar de prijs/kwaliteit verhouding. Voor ons is duidelijk dat de kwaliteit van deze stallenbouwer niet is wat wij wensen. De stallen die wij hebben bekeken waren 4 tot 6 jaar oud, maar ze zagen eruit of ze er al minstens 15 jaar stonden -O-

Onze keuze is uiteindelijk naar volledig kunststof stallen gegaan met een overkapping voor de stallen, ik kan niet wachten tot ze geplaatst kunnen worden.

Amphine3

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-04-15
Woonplaats: Een

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 09:48

suffie schreef:
De stallen die Brainless heeft heb ik de afgelopen maand 3x in het echt bekeken bij particulieren hier in de buurt. Wij willen bij ons nieuwe huis ook stallen plaatsen en ik was ook benieuwd naar de prijs/kwaliteit verhouding. Voor ons is duidelijk dat de kwaliteit van deze stallenbouwer niet is wat wij wensen. De stallen die wij hebben bekeken waren 4 tot 6 jaar oud, maar ze zagen eruit of ze er al minstens 15 jaar stonden -O-

Onze keuze is uiteindelijk naar volledig kunststof stallen gegaan met een overkapping voor de stallen, ik kan niet wachten tot ze geplaatst kunnen worden.


Oh dat is inderdaad zonde! Door welk bedrijf laat je de kunststof stallen plaatsen?

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:20

Onze voorkeur gaat nu uit naar Bedaf of paardenstallen.nu. Van beiden hebben we de offerte inmiddels binnen en ze ontlopen elkaar weinig, maar bij de een is net wat meer mogelijk dan bij de ander. We moeten de vergunning van de gemeente nog afwachten en dan maken we de definitieve keuze.

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:29

suffie schreef:
De stallen die Brainless heeft heb ik de afgelopen maand 3x in het echt bekeken bij particulieren hier in de buurt. Wij willen bij ons nieuwe huis ook stallen plaatsen en ik was ook benieuwd naar de prijs/kwaliteit verhouding. Voor ons is duidelijk dat de kwaliteit van deze stallenbouwer niet is wat wij wensen. De stallen die wij hebben bekeken waren 4 tot 6 jaar oud, maar ze zagen eruit of ze er al minstens 15 jaar stonden -O-

Onze keuze is uiteindelijk naar volledig kunststof stallen gegaan met een overkapping voor de stallen, ik kan niet wachten tot ze geplaatst kunnen worden.



Ik ben ook ff benieuwd aangezien en ik ook bezig ben met het uitzoeken van een stal. Waren deze stallen behandeld of was er veel stuk etc. etc.. Vraag me gewoon af omdat ik ook met hetzelfde zit.
Ik heb een offerte opgevraagd bij zuidema stallenbouw voor een kunststof stal van 10 x 6. Viel mij niet mee qua prijs maar dan ben je wel van het onderhoud af.
Moeilijk moeilijk ben er nog niet over uit.

Ga dat bedrijf dat Roodvos noemt ook ff bekijken nog.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:31

De stallen worden onbehandeld geleverd. Ze hebben ze zelf in de beits gezet, maar dat moet elke 2 jaar herhaald worden om nog enigszins toonbaar te blijven. Omdat ze meteen op de grond staan (stelconplaten) spettert het regenwater ook omhoog en kon je onderaan zien dat het hout begon te werken. Daarnaast was de afwerking gewoon erg slecht.
Dan betaal ik liever het dubbele, maar heb er de eerste 15 jaar geen onderhoud aan, dat is mij ook wat waard.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:37

Wij hebben stal en garage van Schipper Houtbouw met stalwanden van Van der Veer uit Wolvega. Onze buurvrouw heeft ook een ponystal van Schipper.

We wonen op 10km van Bakkeveen, dus kijken kan ook als je wilt ;)
Stal en garage zijn gebouwd in 2011

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:41

joyce B schreef:
Wij hebben stal en garage van Schipper Houtbouw met stalwanden van Van der Veer uit Wolvega. Onze buurvrouw heeft ook een ponystal van Schipper.

We wonen op 10km van Bakkeveen, dus kijken kan ook als je wilt ;)
Stal en garage zijn gebouwd in 2011



Bedankt voor je info. Ik heb een prettig gesprek gehad met Houtbouw Gjalt Huisma. Ook veel mogelijk qua ramen, qua hoogte en qua gebruik van houtsoorten.

Stallen van van der Veer zien er prachtig maar ook heel duur uit. Valt deze in de categorie van corton qua prijs?

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Verhuizing: Dus nieuwe afrastering en stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 02:07

wij hebben op maat laten maken, extra hoge zijwanden/zolder, verstevigde zolder voor zware belasting met hooi en stro, zadelkamer afgesloten, dus geen standaard gekoppelde boxen in stalletje. We waren extra kwijt omdat we de stalwanden met glas in schuifdeuren elders hebben laten maken. We kregen hier een veel mooiere stal met grote hooizolder voor ons geld dan bij een aantal anderen. De buurvrouw heeft meer standaard stalletje genomen, die was vast veel goedkoper uit. Je kunt kiezen voor verschillende soorten hout. En daarmee dus ook een andere prijs. Het is de moeite van het kijken en een offerte waard. Wij hebben ook bij Hiemstra Houtbouw gekeken en offerte laten maken maar dat is tocht echt anders qua bouwen... En materiaal/degelijkheid.

Van der Veer was toen goedkoper dan Corton, maakt alles op maat en het werkt prettig omdat ze in de buurt zitten dus bij problemen komen ze sneller even langs.

En tuurlijk zijn er wel dingetjes, maar we krijgen vaak complimenten wat een mooie stal we hebben (alleen jammer dat de paarden hem op willen vreten O:) Wat dat betreft kun je beter voor een stenen stal gaan.)

Amphine3

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-04-15
Woonplaats: Een

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 17:27

joyce B schreef:
wij hebben op maat laten maken, extra hoge zijwanden/zolder, verstevigde zolder voor zware belasting met hooi en stro, zadelkamer afgesloten, dus geen standaard gekoppelde boxen in stalletje. We waren extra kwijt omdat we de stalwanden met glas in schuifdeuren elders hebben laten maken. We kregen hier een veel mooiere stal met grote hooizolder voor ons geld dan bij een aantal anderen. De buurvrouw heeft meer standaard stalletje genomen, die was vast veel goedkoper uit. Je kunt kiezen voor verschillende soorten hout. En daarmee dus ook een andere prijs. Het is de moeite van het kijken en een offerte waard. Wij hebben ook bij Hiemstra Houtbouw gekeken en offerte laten maken maar dat is tocht echt anders qua bouwen... En materiaal/degelijkheid.

Van der Veer was toen goedkoper dan Corton, maakt alles op maat en het werkt prettig omdat ze in de buurt zitten dus bij problemen komen ze sneller even langs.

En tuurlijk zijn er wel dingetjes, maar we krijgen vaak complimenten wat een mooie stal we hebben (alleen jammer dat de paarden hem op willen vreten O:) Wat dat betreft kun je beter voor een stenen stal gaan.)



Bedankt! welk bedrijf heeft de stal gemaakt bij jullie?
Eten jouw paarden ook hout? Mijn paard dus ook dus ik ben geneigd om kunststof te gaan nemen. En ben daarom ook opzoek naar kunststof of metalen weidepalen, want de standaard houtenpalen worden hier dus gewoon opgegeten.... :=

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:45

De vergunning is binnen en vandaag heb ik de stallen bij Bedaf besteld :D

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:05

suffie schreef:
De vergunning is binnen en vandaag heb ik de stallen bij Bedaf besteld :D



Van harte! Wat voor stal is het geworden?

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Verhuizing: Dus nieuwe afrastering en stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:48

Deze, maar dan met 3 boxen;

Afbeelding

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Verhuizing: Dus nieuwe afrastering en stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:43

Mooi hoor Suffie!

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Verhuizing: Dus nieuwe afrastering en stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:51

Wij hebben ooit wel een stuk afgezet met PVC-palen. Vond het wel niet zo handig om ze op hoogte te zetten (veert aardig mee als je erop slaat met een hamer) of om er isolatoren voor stroomdraad in te draaien.

renatuuh

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:54

Gekke vraag, maar eten ze ook de gecreosoteerd palen op? Wij hebben vorig jaar deze laten plaatsen en daar hebben ze niet aan gekauwd. Terwijl ander hout wel interessant is. De schuur is ook van hout en hebben we in de ecoleum gezet (vinden ze ook niet lekker := )

overzee2

Berichten: 667
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:21

Ik heb mijn schuur 7,10 x 10,10 binnenwerks vandaag bij Houtbouw Gjalt Huisma besteld. Goede prijs met geïmpregneerd Zweeds rabat en van binnen betonplex. 2,5 m hoge wanden en nok van 4,5 m met 3 hardhouten ramen van 1 x 1 m met roeden.
Bouw daar zelf mijn 2 boxen in, een schuifdeur met ramen boven (en tralies) en twee buitenluiken bij de boxen met tralies en glas zodat als het Luik dicht is je wel het licht hebt van een raam.
Voor de rest ruimte voor voer etc en poetsplaats.
Heb afgesproken dat hi Jin september wordt geleverd.
Dan hebben wij tijd voor vergunning (doen zij aanvraag maar wij leveren spullen ervoor aan en betalen natuurlijk de leges) en het storten van beton en betonrand waar de schuur op wordt geplaatst.
Ben benieuwd..... .

Amphine3

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-04-15
Woonplaats: Een

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 19:42