Verhuizen? Of andere oplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PollyPancake

Verhuizen? Of andere oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 13:41

Hallo Bokkers,

Momenteel staat mijn paard helaas alleen. Er zou waarschijnlijk een ander paard bij komen, maar ik heb vorige week gehoord dat dit voorlopig nog niet het geval is. Omdat ik me bij deze situatie toch niet prettig voel loop ik met het idee rond om een andere stalling voor haar te zoeken. Ik zou dit echter wel heel jammer vinden, want afgezien van een paardenmaatje heb ik het prima naar mijn zin op deze stal.

Toen kwam het idee in me op om eerst eens na te gaan denken over oplossingen zodat ik op mijn huidige stal kan blijven staan. Ik heb er aan gedacht om er een shetlander bij te zetten, maar dan zit ik toch met de kosten. De maandelijkse kosten zullen nog wel meevallen, maar als het beestje ziek zou worden heeft hij natuurlijk net zo goed een dierenarts nodig. Om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk (eventueel) geen duizend euro aan medische kosten over voor een gezelschapsshetje en heb ik ook geen tijd om een extra paard de aandacht te geven die het verdient. Dus dit idee is eigenlijk van de baan.

Zijn er hier nog creatieve mensen die (misschien een voor de hand liggende) oplossing weten zodat ik op mijn huidige stal kan blijven staan, of zal ik toch uitkijken naar een ander plekje? Ik wil er wel minstens 1 paardenmaatje bij hebben, dus geen geiten of schapen o.i.d.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes *D

Zomer

Re: Verhuizen? Of andere oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:55

Wij 'lenen' in de zomer altijd een shetlander van een boer hier uit de buurt. Kosten van bijv de hoefsmid zijn voor ons, en we hebben ook wel eens medicijnen voor hem betaald. Maar je zou natuurlijk kunnen afspreken dat je die kosten met de eigenaar deelt zodat je geen vermogen kwijt bent aan een gezelschapspony.

Dus als ik jou was zou ik eens rondvragen in de buurt of je een pony van iemand mag 'lenen' totdat er eventueel een nieuw maatje voor jou pony komt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:57

Een oproep voor een weidemaatje,via Facebook, kan nog wel eens een oplossing brengen.
Ik heb ooit eens een oproep voor het paard van mijn buurvrouw gedaan...het paard stond ook alleen en was duidelijk niet gelukkig.
Ik heb voor haar een oproep geplaatst met de vraag of iemand een paard had wat een goede oude dag of ene pensioen gegund was.
Paard zou verzorgd worden, maar de kosten voor dierenarts, hoefsmid en dergelijke zouden voor de eigenaar blijven. De eigenaar blijft ook eigenaar.
Er kwamen heel wat reacties op en er is ook een paard gekomen voor ons buirpaard.
Iedereen gelukkig!
Er zijn veel mensen die een plekje zoeken voor hun paard , daar ook voor willen betalen, maar bijvoorbeeld geen tijd hebben om dagelijks voor het paard te komen zorgen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:02

Ik heb jaren lang shetlanders hiervoor uitgeleend, ik zou ook een oproep op fb zetten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:35

Lokale manege misschien die een pony tijdje op rust moet kunnen zetten? Vraag rond, plak een kaartje op het advertentiebord in je supermarkt.

Stormig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:15