Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sharon2013 schreef:Ik heb hier zelf een IBC vat staan. Er zit een pomp aan vast die de druk gelijk houd, waardoor het water altijd eruit stroomt. In de winter heb ik wel eens last dat de pomp of de leiding bevriest maar dit is vast op te lossen door een bekisting om de pomp, en geïsoleerde leidingen. Wij hebben gewoon bredere tuinslangen materiaal als leiding.
Ik heb ze niet op waterbakken, maar gewoon op een kraan. het IBC vat zelf is nog nooit bevroren geweest, maar deze staat wel 1,20 van de grond af. dit is mede tegen bevriezing en mede omdat water wat makkelijker eruit stroomt. De pomp staat eronder. staat op een stevige ijzeren stelling.
Ik neem aan dat als je in plaats van een kraan er een drinkbak opzet en in combinatie met een pomp die druk regelt het makkelijk moet kunnen! wil je niet iedere week je ibc willen vullen kan je er evt. ook 2 neerzetten en de pomp op beide vaten zetten.
Houd er wel rekening mee met een IBC vat kopen dat er geen olie/diesel of andere giftige middelen in hebben gezeten.
marengolike schreef:Maar het kan alleen als je stroom heb? Is de druk van het water niet genoeg?
PBA_ schreef:ik lees even mee en heb ook een vraag hoe je het water in zo'n groot vat schoon houdt. het is immers stilstaand water en met de zon erbij zorgt dat voor algen etc. Wat zijn de mogelijkheden om dat zo min mogelijk te hebben. Wij zaten al te denken aan een vijferpompje, het water is dan een heel klein beetje in beweging. Het helpt hier om het water niet dicht te laten vriezen in ieder geval.