Ervaringen met synovium producten gevraagd ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pancake93

Ervaringen met synovium producten gevraagd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 11:22

Ik zie nu bij een aantal webwinkels steeds vaker producten van Synovium staan. Vroeger werd het alleen door DocHorse verkocht. Dus ik dacht het een eigen merk product van hun was. Maar blijkbaar toch niet. Of is het een merk van dierenartsen ?

Ik ben wel nieuwsgierig naar bijvoorbeeld de klei: Ik zage r wel 2 berichtje over op bokt, maar die zijn van jaren geleden.
https://www.horsefitshop.nl/type-paard/ ... 13257.html

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:36

Hier ervaring met de Hippochol, top spul! Aangeraden door mijn dierenarts toen mijn paard herstellende was van een leverbotbesmetting.
Weet niet of het een merk van dierenartsen is... maar hoor van mensen die de producten gebruikt hebben enkel positieve berichten.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 12:13

Pattypaard schreef:
Hier ervaring met de Hippochol, top spul! Aangeraden door mijn dierenarts toen mijn paard herstellende was van een leverbotbesmetting.
Weet niet of het een merk van dierenartsen is... maar hoor van mensen die de producten gebruikt hebben enkel positieve berichten.

Maar nooit iemand gehoord over die Clay Cool van Synovium ?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:21

Ik denk dat je vooral voor de naam betaald. Veel klei doet het zelfde: koelt in het begin, haald vocht en afvalstoffen eruit en als je het inpakt wordt het daarna warm. Als je het niet inpakt heeft het na de koeling geen functie meer.

Ik gebruikgraag ice tich clay als ik t goed schrijf. Niet gek duur en werkt erg goed en fijn.

Kaitlyn

Re: Ervaringen met synovium producten gevraagd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:34

Mijn paard krijgt een paar keer per jaar de Synovium Sand Oil 369.

De brokjes vindt ze los niet lekker, dus ik maak een slobber voor haar en net voor het geven van de slobber gooi ik de brokjes erdoorheen.

Tot nog toe altijd gewenst resultaat gehad. Werkt bij mij beter dan die Psyllium vezels, dat wilde ze absoluut niet eten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:21

Ik heb de Electrolytes Q van Synovium; ben er erg tevreden over. Had eerder een ander merk maar die was uitverkocht en vrat m'n pony niet zo goed.

Dit eet ze op zich wel goed vermengd door het voer en wat water.
En anders gaat het vermengd met water in een lege wormenspuit en krijgt ze 'm in haar mond geduwd.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:36

PanamaD schreef:
Ik denk dat je vooral voor de naam betaald. Veel klei doet het zelfde: koelt in het begin, haald vocht en afvalstoffen eruit en als je het inpakt wordt het daarna warm. Als je het niet inpakt heeft het na de koeling geen functie meer.

Ik gebruikgraag ice tich clay als ik t goed schrijf. Niet gek duur en werkt erg goed en fijn.

Ik vond de prijs eigenlijk nog wel meevallen: 1.5 kilo voor 16.95 ( nu ook nog met korting)
Cavalor is duurder, die heb ik eerder wel eens gehad.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:40

irisdepony schreef:
PanamaD schreef:

Ik vond de prijs eigenlijk nog wel meevallen: 1.5 kilo voor 16.95 ( nu ook nog met korting)
Cavalor is duurder, die heb ik eerder wel eens gehad.

Ja had niet naar de verhoudingen gekeken :o het is inderdaad niet gek duur maar de ice tight is wel goedkoper

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:43

lastig om die verhoudingen & gebruik per keer goed te vergelijken... 8)7

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:52

Peetje99 schreef:
lastig om die verhoudingen & gebruik per keer goed te vergelijken... 8)7

Uuhm?? Ik kijk eerst naar prijs en hoeveelheid en daarna naar verbruik hoor. Weet niet welke volgorde jij pakt? :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:16

Ik heb op aanbeveling vd dierenarts myocare E gegeven bij een selenium tekort. De verhoudingen in het produkt zijn veel hoger dan in andere producten. Verhoudingsgewijs valt de prijs dan mee.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:55

En wat vond je van de myocare E ? Hoelang heb je het gebruikt ?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:08

Het heeft mijn paard snel van het seleniumtekort af geholpen, daarna heb ik nog een tijdje onderhoudsdosering gegeven, maar nu heb ik een vitaminebrok waar het al extra inzit. Ik heb wel een aantal keer bloedonderzoek laten doen. Teveel selenium is namelijk ook niet goed.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:24

Kaitlyn schreef:
Mijn paard krijgt een paar keer per jaar de Synovium Sand Oil 369.

De brokjes vindt ze los niet lekker, dus ik maak een slobber voor haar en net voor het geven van de slobber gooi ik de brokjes erdoorheen.

Tot nog toe altijd gewenst resultaat gehad. Werkt bij mij beter dan die Psyllium vezels, dat wilde ze absoluut niet eten.

Tessebes schreef:
Ik heb op aanbeveling vd dierenarts myocare E gegeven bij een selenium tekort. De verhoudingen in het produkt zijn veel hoger dan in andere producten. Verhoudingsgewijs valt de prijs dan mee.

Ik gebruik deze 2 producten ook, beiden op aanraden van de dierenarts. Ben er heel tevreden mee!