Paard laten drinken (automatische drinkbakken)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MillieB

Paard laten drinken (automatische drinkbakken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 14:13

Hoi

Ondertussen al wat topics afgezocht, met nog maar weinig creatief succes :) Mijn paardje heeft altijd uit zijn automatische drinkbak (in stal) gedronken, dit is nooit een probleem geweest. Een tijdje geleden merkte ik dat hij niet meer dronk, enkel op de wei maar niet meer in de stal. Het ging zo ver dat hij mij naar de wei sleurde om te kunnen drinken. Bleek dat hij een weekje ervoor in zijn drinkbak had gemest en er vermoedelijk niet meer uit wilde drinken.

Dus de automatische bak helemaal proper gemaakt (meermaals), water laten doorlopen, appeltje erdoor gesmeerd, ... Alles om het aanlokkelijker te maken. Hij is ooit gedehydrateerd geweest, dus provisoir hebben we een emmer bij in stal gezet. Dit mede ook omdat het net winter was en hij iets meer in stal verblijft. Met nu natuurlijk het probleem dat hij enkel nog maar uit de emmer drinkt.

Iemand tips om hem toch uit de automatische bakken te laten drinken?

Alvast dank :o

MirandaMalik

Re: Paard laten drinken (automatische drinkbakken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:17

Waarschijnlijk gaat hij vanzelf drinken als hij niks anders aangeboden krijgt.
Mijne drinken ook liever uit een vieze plas dan kraanwater, (ze hebben een drinkton) als het regent hoef ik minder bij te vullen omdat ze dan dus gewoon in de paddock uit een plas drinken.

tengeltje11

Re: Paard laten drinken (automatische drinkbakken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:27

ga ook eens op je blote voeten naast de drinkbak staan en kom er eens aan.

al meermaals gehoord dat paarden niet meer wilden drinken en bleek er lichtjes snok op een bak(of het water) te staan....
kan je met gewone schoenen niet voelen,maar op blote voeten vaak wel.

anders idd,vaak gaan ze wel weer drinken als ze niets anders krijgen.

MillieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 17:04

Dat van die schokjes wist ik niet, ga ik zeker eens testen.

Verder hoop ik echt dat hij zal drinken als er niets anders is. Maar ik vrees er ook wel voor... Hopelijk is hij zo slim :)