het probleem:
ik zit nu in het eerste jaar van de ipabo. (lange dagen, en dus weinig thuis)
komt er op neer dat ik eigenlijk geen tijd heb om me paard te rijden.
omdat ik elke dag om half 6 thuis ben. en tja dan is het al donker.
wij hebben hier geen bak. alleen een paddock (te klein om in te kunnen rijden.) maar losgooien gaat wel. kortom, ik gooi mijn paard nu elke dag (als ze niet buiten komen) in de paddock los, dan crossed ze lekker de hele tijd heen en weer. als het niet regent, staan ze de hele dag in de paddock. dan is er ook niet zo veel aan de hand.
maar goed, mijn paardje heeft dus best veel energie. en houd van werken. (niet hard werken
maar wel van een lekker ritje) maar doordat wij hier geen bak hebben, kan ik haar moeilijk 's avonds rijden. (de buren hebben wel een bak, nu even te nat. maar hij knapt al aardig op. waar ik binnenkort wel in kan rijden.maar dat red ik natuurlijk niet elke dag)
ik red het verder wel om te voeren, uitmesten poetsen enz. das verder geen probleem. alleen het rijden.
als de dagen langer worden en het weer beter is het geen probleem.. maar die wintermaanden
nu denk ik erover na een bijrijdster te nemen. maar mijn paard is nogal pittig. en ik durf een ander dus niet op haar langs de weg te sturen. (ook doordat ze nogal schrikachtig is, en bang voor vrachtwagens en trackers. wat niet zo handig is in de polder
) ik ben gewoon bang dat er iets gebeurd..
wat zouden jullie doen?
wel iemand laten rijden. langs de weg of niet? (anders word het alleen stappen op het erf, en dat heeft ook niet erg veel nut.)
of gewoon deze laatste paar weken/maanden. nog doormodderen (letterlijk modderen
) of niet? al jullie meningen zijn welkom
(als er iets niet duidelijk is, gewoon vragen
) 

ik blij zij blij.