Heii, as zaterdag ga ik mijn paard zn voetjes wassen ivm de wedstrijd van zondag. Welke shampo kan ik het beste gebruiken ( gewoon die ik bij de supermarkt/etos ofzoo kan halen) Ik hoor het graag
Als de voetjes wit moeten worden dan zilvershampoo van de kruidvat (paarse shampoo) gebruiken. Heeft je paard bruine of zwarte benen dan idd groene zeep
Geen gewone shampoo gebruiken!!! Dat haalt al het huidvet weg. Als je de hele benen gaat doen! Het beste is Groene zeep badadas. Betadine shampoo. Gewone shampoo kan wel maar dan tot de knie en heeeeel goed uit spoelen
De PH waarde van een paardenhuid is 7,4, die van de mens 5,5. Met gewone shampoo wassen zou ik dus ook niet gaan doen.... Paardenshampoo's zijn er niet voor niks. Net zoals je een hond beter niet met gewone shampoo kunt wassen.
Alleen de voetjes zal niet zo'n probleem zijn, maar als je je hele paard wilt wassen zou ik toch gewoon de shampoo aanschaffen die voor een paard bedoeld is.
Ik ben enorme fan van de blauwshampoo van EJ ! Verdeelt makkelijk, schuimt makkelijk spoelt makkelijk uit en maak mijn tinker stralend wit! Bovendien kost een literfles maar8 euro