oud paard kopen??

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

finipicolini

oud paard kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 22:37

ik mag mijn verzorgpaardje overnemen. nu is het zo dat zij 23 is maar in haar 2e jeugd. ze is ontzettend klevend aan haar huidige kudde en wij gaan verhuizen dus dan zou ze meegaan. nu maakt iedereen me gek en krijg ik zoveel twijfels dat ik mijzelf ontzettend in de weg zit. ik heb een erg grote band met dit paardje en ze is met sprongen vooruit gegaan. nu ben ik ontzettend bang dat ik verkeerde keuzes maak door een 23 jarig paard eventueel over te kopen. natuurlijk het is ook raar want als ik kon kiezen tussen een puppy of een hele oude hond koos ik ook voor de puppy maar toch zit dit zo raar in elkaar.

op deze locatie gaat zij simpelweg niet alleen het hek uit als ik erop zit. ik heb veel dingen gehoord dat het op een hele andere plek misschien wel gewoon gaat. verder ben ik ook ontzettend bang dat ze niet mee zou kunnen omdat ze de trailer misschien niet op wilt. het is voor haar 6 jaar geleden. ik ben angstig voor het idee dat ze door die kudde de trailer niet op wilt.

kortom even samenvatten: is het verstandig om een gezond , 23 jarig paard, in de bloei van dr leven, te kopen die eigenlijk moeite heeft met bepaalde dingen? (en of dingen zoals alleen op rit op een compleet andere locatie wel gewoon gaan?)

hoop dat iemand me wat raad kan geven want ik zit met mezelf in de knoop |(

just because my path is different doesn't mean i'm lost
Fini <3

Annalies03

Re: oud paard kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:39

ik zou het persoonlijk niet doen, mede om stress te voorkomen voor het beestje.. ook ligt het een beetje aan de prijs, als ze er niet super veel voor vragen dan tjah maar je moet wel ingaan dat ondanks ze zo jong doet nu, het in een keer om kan slaan en je er eigenlijk alleen nog maar een grasmaaiertje aan hebt, dat moet je ook wel inzien

.::: You musn't be afraid to sparkle a little brighter, darling :::.

Marije_jiplover

Re: oud paard kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:55

Ik heb mijn pony gekregen op z'n 22e.
Die mocht na 18 jaar trouwe dienst als manegepony met de VUT.

Hij is naar de andere kant van het land verhuisd, omdat ik inmiddels verhuisd was.
Dat is hem gelukkig heel goed bekomen en hij is het eerste jaar heel.erg opgeleefd.
Wat je je wel moet realiseren is dat de leeftijd wel gaat tellen.
Heb er inmiddels speciaal beslag onder en supplementen.
En speciaal voer, want sinds 1,5 jaar krijgt hij geen hooi meer weg (hij is nu 29).
Hij eet voor zo'n 175,- euro per maand aan voer op, toen ik hem kreeg was dat zo rond de 30,-!

En met het klimmen van de leeftijd wordt de belastbaarheid ook steeds minder. Ik rijd hem nog wel, maar minder dan vroeger.
En zijn aangepaste beslag is ook elke keer weer een flink bedrag. En zijn gebit vraagt ook het nodige aan onderhoud en nu het 'op' is dus het dure voer om hooi te vervangen.

Ik heb het heel graag over voor m'n jeugdliefde (ken hem nu al 25 jaar en heb heel veel met hem meegemaakt toen hij nog manegepony was).
Je moet je alleen wel realiseren waar je voor gaat met een dier op leeftijd.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie