Ik heb er op dit moment geen stroom op staan, omdat die draden allemaal zo raar aan elkaar geknoopt zitten hier en daar dat het gewoon geen zin heeft om er nu een apparaat aan te hangen - en het gaat natuurlijk om kilometers draad terwijl er maar één wei tegelijk in gebruik is. Enkel het deel dat grenst aan de moestuin staat nu onder stroom

Maar mijn dames willen nog wel eens te ver onder een draadje door grazen en dan op de een of andere manier toch naar de volgende wei glippen
Ik wil er dus toch wel stroom op hebben. Een optie zou zijn om alles opnieuw te bedraden, maar dat gaat echt een megawerk zijn... Ik wil eigenlijk permanent stroom op de track en de paddocks hebben, en verder een soort systeem waarbij ik alleen de wei aanzet die in gebruik is. Ik was aan het denken of het misschien handig zou zijn om gewoon tussen de onderste en de middelste draad overal een extra isolator te zetten en daar dan breed lint te spannen waar dan een stroomklok aan kan - er hoeft geen stroom op alle draden, het gaat vooral om het 'gas-is-altijd-groener-aan-de-andere-kant-van-de-draad'-effect.
Zou dat een goed idee zijn? Of heeft er iemand een andere briljante ingeving?
En heeft er iemand ervaring met een stroomklok op zonne-energie? Zijn die een beetje betrouwbaar, ook als de zon dagen niet schijnt?
Hieronder een plattegrond van de hele boel zoals het straks moet worden, op dit moment zijn alleen de bovenste vijf weilanden en de track om de bak heen in gebruik.

Ik denk dat we van de zomer gewoon alle draden gaan vervangen en dan zo'n systeem maken dat je delen aan en af kunt schakelen, en inderdaad de wei eraan hangen die we gebruiken.
).