Deze komt met zijn/haar stalletje en uitloop letterlijk in onze achtertuin te staan. Er staat al een stal die we gaan gebruiken. Het dak hebben we enkele jaren terug al vervangen.
In de stal zat 1 deur naar buiten. Zodra je daardoor buiten stapt kijk je op ons erf en moet je een krappe draai maken van 90gr over een smal pad. Te doen voor een shetlander, maar niet voor een grote pony. Daarnaast vind ik het ook geen fijn idee dat als een pony door de draad gaat, deze op het erf staat (en weg kan) of dat iemand zomaar erbij kan. Deze deur ga ik netjes kaal schuren, goed in de buitenbeits zetten en terughangen. Maar dan gaan we hem met balken goed afsluiten, zodat hij niet meer open kan.
Dit is de oude situatie:

Dit stukje gras behoort nog tot onze achtertuin, maar gebruiken we niet. Met een schutting (rechts, maar zie je niet op de foto) is het afgeschermd van ons andere deel achtertuin. Ik hing hier voorheen mijn was op.
In de muur komen twee deuren en het stukje gras (gaan we verharden) gaat dienen als uitloopje voor als ze 's nachts op stal staan.
Er komen twee stallen in van 3.80m x 4.70m met ieder een uitloopje van ook 3.80m x 4.70m. Totaal per stal wordt het dus 7.60m x 4.70m waarvan de helft stal met stro is en de helft een verhard uitloopje naar buiten.

Deuropeningen maken:

Daarna hebben we het hek wat verzet zodat ze via een iets breder pad naar de wei kunnen. En we hebben een hekje geplaatst zodat ze straks nooit zomaar door de draad het erf op kunnen, maar ik wel makkelijk met kruiwagen weg kan.

Dit stukje richting de wei willen we misschien tot net iets voorbij het kleine poortje verharden, omdat dit erg blubberig is. Dan kan ik zelf ook makkelijker uit de voeten als ik de mest wegrijdt. Het hok rechts is nu opslag van gekliefd hout. Dat gaan we ergens anders onderbrengen en hier komt dan straks het voer in voertonnen, het hooi en het stro in de liggen. Tevens kan ik er mijn kruiwagen en gerij in kwijt. Als het weer wat beter is, komt het netjes in de verf/beits.

Zo ziet het eruit als je omdraait en richting de stal kijkt:

Kortom .... we hebben al veel gedaan, maar we hebben ook nog best wat werk te verzetten voor het af is!