We hebben een prachtig huis kunnen kopen met 1,3 hectare grond. Achter het huis ligt 1,1 hectare die nog vrij in te delen zijn. Het idee is om hier sowieso een rijbak van 20 x 60 meter in te leggen. Daarnaast misschien ook nog wel een longeercirkel. Er moet waarschijnlijk ook een pad komen naar de schuur en natuurlijk een mestplek. Tevens moeten er in de schuur boxen komen.Ik heb zelf al wat rond gekeken, maar er zijn zoveel mogelijkheden in alles dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik schakel dus graag jullie hulp in!
Bijgaand de plattegrond, waarop links het huis staat en rechts de schuur. 
Wie het leuk vindt om mee te denken over de indeling: graag!
Tevens ben ik benieuwd naar ervaringen met afrastering: welke soort palen hebben jullie? Draad of lint? Kunstof of hout? Hardhout of niet? Etc. Daarnaast ben ik benieuwd wat jullie adviseren in bak afrastering? Enerzijds denk ik aan enkel lage hekjes, maar met een jong paard is dat straks niet handig. Welke opties zijn er en wat zijn de ervaringen? Qua boxen denk ik aan het plaatsen van V vorm voorwanden met gemetselde tussenmuren. Wie o wie heeft er ervaring met al deze dingen of heeft tips en wil deze delen? Namen van goede bedrijven dit dit realiseren zijn ook erg welkom.
Is er iemand creatief met ontwerpen / indelen?
Daarbij als je geen losse longeercirkel hebt, vind ik dat ook een veiliger idee als je gaat longeren, mocht er een paard los komen.
Wat is de rol van de bielzen bij lage hekjes?
Ik ga je ff een foto sturen per PB.