Momenteel hebben we de beschikking over een grote en een kleine schuur. De kleine is 4x3 en heeft onder andere een brokkelende muur en een deurtje van 1.80 hoog. De grote is 17 meter lang en 4,5 meter diep. Helaas liggen de balken op 1.90 waardoor hij eigenlijk te laag is om echt iets mee te doen voor de paarden. Voor nu is het wel ok maar bij voorkeur wil ik ze zo snel mogelijk plat.
Als dat eenmaal gebeurd is wil ik een opslag van minimaal 4x3 en een schuilstal van minimaal 5x4 zetten.
De vraag is alleen hoe, waarmee en waar.
Hieronder de situatie.

Rood is mijn huis
Groen is de grens van mijn paddock die nog een stuk door loopt
Wit is de grens met de buurman
Blauw is het kleine schuurtje
Roze is de grote schuur
Op de luchtfoto ligt nog oud ijzer maar dat is inmiddels gelukkig weg.
Huidige situatie vanaf de grond:

Zelf dacht ik aan een opslag die aan de huiskant open is en waar je doorheen de paarden in de schuilstal zou kunnen voeren. En dan de stal aan de kant van de tegels open. Maar gezien mijn zeer gelimiteerde ervaring is het misschien handig jullie te vragen wat jullie zouden doen.
Tevens heb ik geen ervaring met materialen, wat is duurzaam en toch vrij goedkoop en makkelijk te plaatsen?
. Daar heb je dan een fijne ruimte, en genoeg voor opslag. Bovendien ben je je waarschijnlijk goedkoper uit dan de boel weghalen en iets nieuws terugbouwen.
.