Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:27

Ik ben aan het wachten tot het dak van de schuilstal waait, is asbest dus zou niet best zijn maar kan er verder weinig aan doen nu. Zag net al iets omhoog komen -O-

Moet dadelijk nog naar de psycholoog op de scooter, ben benieuwd..

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:31

Als het verder geen schade aanricht en de paardjes hebben niks ben je wel meteen van je asbest af. :P

Phoe, ik denk niet dat ik met dit weer op de scooter zou stappen hoor.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:31

Hier code oranje en idd erg heftig. Wil niet weten hoe code rood dan is. Paarden vinden het ook niet tof. Dacht net dat het even rustiger werd en wilde ze nog naar buiten doen maar toen kwam me er een wind.
Verder is alles nat maar dan ook zieke nat. En ik moet vanmiddag ook nog werken en manlief komt niet thuis. Echt niet tof nu.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:34

Niwla schreef:
Als het verder geen schade aanricht en de paardjes hebben niks ben je wel meteen van je asbest af. :P

Phoe, ik denk niet dat ik met dit weer op de scooter zou stappen hoor.

Ik heb nog 30 vierkante meter op een stapel liggen dus kom er dan nog niet vanaf :+
Moet dat van de schuilstal denk ik professioneel laten weghalen want dat is een schuur van 4x15 ofzo.

Heb nog 2 uur voor ik weg moet en hoop dat het dan "nog maar" windkracht 5 is. Moet de open velden over dus hoop dat ik niet weg waai maar we hebben ook geen eten meer dus heb niet overdreven veel keuze :')

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:45

Azmay schreef:
Niwla schreef:
Als het verder geen schade aanricht en de paardjes hebben niks ben je wel meteen van je asbest af. :P

Phoe, ik denk niet dat ik met dit weer op de scooter zou stappen hoor.

Ik heb nog 30 vierkante meter op een stapel liggen dus kom er dan nog niet vanaf :+
Moet dat van de schuilstal denk ik professioneel laten weghalen want dat is een schuur van 4x15 ofzo.

Heb nog 2 uur voor ik weg moet en hoop dat het dan "nog maar" windkracht 5 is. Moet de open velden over dus hoop dat ik niet weg waai maar we hebben ook geen eten meer dus heb niet overdreven veel keuze :')



Thuisbezorgd.nl :j komen vast wel door weer en wind :P

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:45

Het is balen dat het weer zo veel slecht is. Alles zo natte bende. Het eerste stuk is een modderbad gelukkig het achterstuk wel aardig droog. Het is echt tijd voor beter weer! Hier houdt het het allemaal wel geloof ik en de paarden hebben het kennelijk reuze naar hun zin in de weide. Binnen komen willen ze in ieder geval niet.

Hoorde van mijn moeder dat het in het midden van het land griezelig is. Was al wat aan bomen om en over straat gaan was ook niet een pretje.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:25

Hier stroom uitval en bomen over de straat. Kom er dus niet meer uit met auto.. :( kindjes zitten op school.
Paardjes beetje wild, maar gaat wel goed. Zijn hoofdzakelijk chagrijnig naar elkaar.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:27

De nok is van het dak af maar de platen zitten nog, vrees dat het vandaag niet meer gemaakt komt dus dat is wel echt balen. Maar beter dan dat het halve dak eraf is. De paarden vinden het niet leuk, doen langer met hun hooi dan normaal.

Hier in de buurt valt het zover ik zo kan zien wel mee, wind is ook wat afgezwakt lijkt het.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:57

Tijdens wandelen met mijn zoontje zagen we zo een boom omgaan, krrrrakk en daar ging hij. Gelukkig niet in de wei en niet op ons ;) Hier alles nog heel, maar vind het wel spannend.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:10

Hier vlak bij ons een dode door een omgevallen boom... 62 jarig man om het leven gekomen. Boom op auto.
Niet naar buiten gaan als het niet hoeft!

Oh en net dat ik dit typ hoor ik buiten een hoop kabaal, ik moet even kijken!

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:12

Ik zie net op het nieuws dat de storm bij jullie net nog wat erger was als hier bij ons in België. Hopelijk zijn jullie en jullie paardjes allemaal ok..

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:14

Voorzichtig Chasey!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:17

Wat het was weet ik niet, maar de paardjes staan rustig te grazen. En intussen heb ik ook weer stroom.
Poort van de weide is wel omgewaaid (was niet dat lawaai). Nou ja, dat ding was ook wel gammel. En had uit voorzorg al een buffer gemaakt.

Hoe gaat het met de rest en de storm?

edit. Oja en manlief staat nog steeds vast op Amsterdam Centraal. Zal ook wel laat worden gok ik zo... (moet met de trein, en die rijden dus niet meer).

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:29

Hier lijkt het ergste geweest te zijn, het zonnetje schijnt en de paarden staan weer hooi te eten. Het dak ligt in ieder geval nog.

Vervelend voor je man!

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:37

Zijn al 2 ramen uit onze kas gesneuveld. Alles trilt los, dak van het kippenhok vliegt bijna weg en dan en ik nog niet achter geweest. Naast het huis staat een boom die vol zit met klimop dus geen idee hoe stevig die is en naast de kas staat een hele grote dennenboom. Ga al later naar mijn werk in de hoop dat hik dan zo is afgezwakt dat ik een schaderondje kan doen en met een rustiger hart weg kan gaan. Pffff

En dit is dan code oranje bij ons

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:44

Ik zit in België (Limburg) en hier liggen overal bomen op de weg, dakpannen kapot op de weg en dus huizen met gaten in het dak, het stroomlint in mijn wei kan ik denk ik vaarwel zeggen, gelukkig staan de paarden nu niet aan huis. De Maas stroomt in een rotvaart voorbij en moest net de draad van de andere wei gaan controleren en waai zelf bijna om.
Fijn weertje, maar tis niet koud :P

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:50

Hier ook code rood maar het valt mee.
De rand van de trampoline ligt er af. 1 weidepaal is geknapt en een van de linten.
Boom net op de weg dus moest omrijden.
Verder alleen veel losse takken dus het valt nog mee.
Vanmorgen gewerkt. Winkel tegenover ons waaide het reclamebord van de gevel en in onze winkel vlogen de plafondplaten eruit.
Naast ons stond een schuur met golfplaten. Die golfplaten zijn nu weg.
Bij mn moeder in Almelo ligt de hele schutting om.
Heeft ze een mooie grote tuin nu :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:54

Bij mijn ouders ook de houten schutting om maar al weer recht gezet en terug vastgemaakt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:56

Jup hier ook de schutting van pa en ma plat..

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:57

Hier valt het eigenlijk wel mee, onderweg maar 1 omgewaaide boom gezien in een weiland en verder wat rommeltjes maar niets bijzonders.

Baal dat ik de poort niet gewoon open had gezet maar ja, vind dat met de paarden geen fijn idee. Nu moet ik wel want hij gaat niet meer dicht en ik ben niet eens thuis :+

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:15

Mijn oude sering is omgewaaid en de appelboom hangt helemaal scheef.
Verder idd omrijden voor een boom op de weg, en een brandtrap, incl glas bij een flat, lag op de weg :x

Op de wei moet ik het straks even inspecteren, er zullen vast draden op de grond liggen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:26

Haha Granoek! Nee, het is niet koud....Afbeelding
Afbeelding

Het dak is blijven zitten. Daar is t dan wel mee gezegd.


Afbeelding

Ik heb hier ook nog wat te doen...

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:37

Bahbah succes met de opbouwwerken!

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:40

Pff, tijd voor lente! Succes met repareren allemaal.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:41

Ai Fabster. Succes!