Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:06

Dank allen voor het welkom.

Verbouwen is wel de bedoeling om paardenspul en huis gelijk op te laten gaan. We hebben ook een bouwdepot waar het huis van gedaan wordt. We zitten dus midden in het uitzoeken van keuken, badkamertegels etc. etc.

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:08

Hier ook geen regen, gortdroog dus. Waterpomp hebben we laten slaan, echt een bron van ergernus ipv water helaas. Een boer heeft de bron geslagen, dure pomp er op en....of geen water, of zand in de filter enz enz. Nieuwe pomp moeten kopen want de "oude" deed het misschien niet goed. Helaas pindakaas lag het niet aan de pomp dus....veel geld kwijt en nog steeds geen water

Welkom prinnie

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:10

Ja ik las het van het virus, dat is hier dichtbij.. En bij de manege waar ik werk is het wel akelig dichtbij,... :(

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:31

Wei kwijt raken, oh bah zeg! Is eerlijk gezegd ook wel een beetje mijn angst.

Regen??? Hoe ziet dat eruit? Mijn waterput is bijna leeg, dus er mag echt wel wat vallen nu.

Ben wel blij dat de hitte weg is. Heb donderdag mijn laatste nacht niet kunnen afmaken, omdat ik compleet oververhit was. Ik kreeg mezelf gewoon niet gekoeld, ben tot gisteren avond een gloeiend kacheltje geweest. Ben vandaag nog wat slapjes, maar het ergste is gelukkig achter de rug.

Morgen dus opnieuw wat meer tijd in deze knapperd steken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:46

Wat een prachtige kleur!

Oh balen vd bron/pomp.
Geen aanrader dus die boer.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:04

Inderdaad een knappert, SVRL!

Ze voorspellen volgende week genoeg regen. En onze dompelpomp in de put is kapot. Dus morgen even vervangen. Dan zijn we er klaar voor. Vandaag alleen miezer gehad. Het stof is net aan weg. Als je er tenminste niet doorheen loopt.... :+

MarloesHJ

Berichten: 2487
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:51

Hier is vanochtend een heel klein beetje regen gevallen. Genoeg om de wei niet al te erg te laten stoffen meer, en een paar sprietjes groen tussen het geel te laten verschijnen. Dat virus klinkt wel echt naar.

Vanochtend vroeg wezen sporten en toen regende het namelijk. Toen ik vertrok rond 7 uur een minibuitje gehad. Wel een erg intensieve float fit sessie gehad. Thuis nog het eten voor de week van de paarden in orde gemaakt, de stallen geordend en de paarden een nieuw stuk gras gegeven. Met zo'n stuk (is niet super groot) doen ze vijf dagen voordat het helemaal netjes kaalgeschoren is. Mijn IJslander staat zo ongeveer tot zijn buik in het gras :+
Zo meteen het verjaardagsuitje van mijn zusje. Lekker creatief zijn :D

Achterom
Berichten: 23080
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:15

palousa_boy schreef:
Zapje schreef:
Wij hebben veenhoudende zandgrond, heel los dus. En zeker geen graniet :9 benieuwd of het dan lukt.

Gun iedereen een flinke plensbui :(:) Mijn graszaad was hopeloos aan het verdrogen dus ben blij nu. Maar mag meer water bij.


Denk dat hij dan met pvc buizen aan de gang gaat? Ben benieuwd of dat werkt, heb de filmpjes ook weleens bekeken :+

Bij mijn schoonouders thuis hebben ze de bron op die manier aangelegd destijds (ruim voor de youtube filmpjes bestonden). Die functioneert nog steeds prima (zandgrond met wat klei er door) :j

Toen wij het huis kochten zaten er op het perceel al maar liefst 3 puntstukken. Er is er nu een in gebruik voor de wei, bij de andere moet ik nog een pomp kopen, dan kan ik die gaan gebruiken voor de tuin :j

Afgelopen week een weekje weg geweest, met mijn moeder en zus wandelen in Oostenrijk :) Manlief heeft hier de boel verzorgd, naar tevredenheid van zowel hemzelf als de paarden :D Hij is zelfs doorgegaan met sproeien, gelukkig :)
Net weer lekker wezen gymmen met Walter in de bak, toch lekker om weer thuis te zijn!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:30

Wat een mooie kleur heeft ie toch SVRL. En hij glanst zo mooi :)

Hier is toch nog best wat regen gevallen. Gisteren. Wel goed voor het stof, maar niet voor de tuin.

Sinds een lange tijd weer een buitenrit gemaakt met Nick. Want ik moest de Go Pro natuurlijk testen :P
Afbeelding

Afbeelding

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:54

Hier wel wat regen gevallen, maar ben bang dat het voor het gras te laat is, alles is al geel en heel kort..
Heb nog 1 stuk waar iets op staat en daar gaan de kleintjes over 2 weken op. Ik wordt 7 juli geopereerd en dan heeft mijn man wat minder werk aan die kleintjes, hoeft hij alleen de groten te doen.
En naast het pension en de verbouwing waar we nu nog middenin zitten is dat meer dan genoeg...

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:41

Vraagje...ik wil mestonderzoek gaan doen (ze staan vanaf april aan huis en hebben net voor die tijd een wormenkuur gehad (preventief op de pensionstalling) maar zal ik gewoon van beide (we hebben er twee) een mest bal in een zakje doen of twee zakjes met van ieder een mestbal...als een van twee wormen zou hebben ga ik ze toch allebei behandelen dus....maar het is misschien ook wel handig als je weet wie vd twee wormen zou hebben om dat een beetje in de gaten te houden....

@svrl...prachtig kleurtje idd. Knapperd hoor!

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:48

Donja, vervelend veel succes met de operatie!

Mandy, ik laat de mest altijd apart nakijken. Heb met de kliniek wel afgesproken dat als er 1 behandeld moet worden de rest preventief ook een kuur krijgt.

Ik weet dat ik het eigenlijk niet mag zeggen en dat er nog veel meer moet vallen om de tekorten aan te vullen maar ik ben de regen best alweer een beetje zat :o het regent hier al het hele weekend af een aan met die kleine druppels die in vlagen over je heen komen. Heb in een rit van 1,5 uur 3 buien over me heen gehad. De tuin en het weiland zijn wel aan het jubelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:21

Donja succes en sterkte!

Hier nog steeds heeeel weinig regen. Alles bij elkaar hooguit 3 mm de laatste 5 dagen.

Mandy, het ligt een beetje aan het middel dat je in april hebt gebruikt, anders is het verstandig om pas 3 maanden na het toedienen wat mest op te sturen. Bijv bij Equest pramox.
Ik zou ook van beide apart wat mest opsturen.

Mooie beelden chasey +:)+

Gaaf beest SVRL. Prachtige kleur :j

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:52

Ik wilde dus vooral geen speciaal kleurtje toen ik uiteindelijk voor een Rocky koos. Had eerst een zwart veulen op het oog, maar die moest ik laten schieten omdat er bij Bacardi complicaties waren na zijn 2de operatie en er een 6de trip naar Lummen in de lucht hing. Toen ik eindelijk kon gaan veulen kijken, had ik een vos hengst op het oog. Maar toen vroeg de fokker of ik interesse had in Quick, waarvan de verkoop niet door was gegaan. Ik dacht dat ik er komaf mee kon maken door te zeggen dat hij zeker ver boven mijn budget zat aangezien hij al een jaarling was. Bleek ie perfect binnen mijn budget te zitten en voor ik een ander excuus kon verzinnen, kreeg ik een hele resem foto's toe van Quick. Op eentje kijkt hij zo ongelooflijk arrogant en toen wist ik dat ik hem moest hebben. Heb ik toch een speciaal kleurtje staan. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:55

Mandy73_unes schreef:
Vraagje...ik wil mestonderzoek gaan doen (ze staan vanaf april aan huis en hebben net voor die tijd een wormenkuur gehad (preventief op de pensionstalling) maar zal ik gewoon van beide (we hebben er twee) een mest bal in een zakje doen of twee zakjes met van ieder een mestbal...als een van twee wormen zou hebben ga ik ze toch allebei behandelen dus....maar het is misschien ook wel handig als je weet wie vd twee wormen zou hebben om dat een beetje in de gaten te houden....

@svrl...prachtig kleurtje idd. Knapperd hoor!


Appart op sturen en meer als 1 keer. Mijn jonkie heeft bij een besmet veulen gestaan toen ik hem net had. Maar 1 test gedaan en daarop was hij schoon, een maand later zat zijn mest opnieuw vol wormen.

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:06

Oké, thnx....ga ik twee setjes bestellen!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:57

Grappig dat je per toeval zo'n speciaal kleurtje hebt 'gekregen'.

Droog...idd nog steeds. Hoop dat deze week toch een flinke lading regen komt. Liefst niet op mijn lesmomenten.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:59

Hier ben ik ook al een hele tijd een wei aan het 'sparen'.
Voor als we eind juli op vakantie vertrekken. Kunnen daar alle kleintjes in. Op de 2 hengstjes na. Ideaal.

Helaas wat strubbelingen rondom degene die de verzorging overneemt.
Hopelijk lost zich dat probleem snel op en kunnen we alsnog zorgeloos op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:07

Anke schreef:
Hier ben ik ook al een hele tijd een wei aan het 'sparen'.
Voor als we eind juli op vakantie vertrekken. Kunnen daar alle kleintjes in. Op de 2 hengstjes na. Ideaal.

Helaas wat strubbelingen rondom degene die de verzorging overneemt.
Hopelijk lost zich dat probleem snel op en kunnen we alsnog zorgeloos op vakantie.


Ik duim voor je!

Wij gaan dit jaar niet samen op vakantie helaas. Mijn vaste verzorgster is die periode niet thuis en ik vond geen geschikte vakantie. Vriendlief gaat alleen op stap, een regio verkennen waar we misschien ooit naartoe willen verhuizen en ik blijf thuis bij de beestjes.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:48

In het ergste geval...blijf ik thuis

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:16

Wij gaan deze herfst op vakantie. Gelukkig willen mijn ouders wel in ons huis komen logeren. Kunnen zij mooi op de beestjes passen.

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:49

Ik heb ook maar geboekt.
De laatste week van augustus en mn ouders komen een Weekje in ons huis.
Hoop maar dat ze zich redt met de paarden, ze vind ze een beetje eng :=

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:13

Vakantie oppas is inderdaad altijd wel even een dingetje. :)
Wij weten nog niet of we op vakantie gaan. Misschien een weekje met de caravan. Ligt helemaal aan het weer.
De komende weken krijgen we eerst een soort herfst geloof ik :')

Solleke_Noah

Berichten: 11107
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:24

Wij hebben vakantie altijd kunnen oplossen met vrienden & familie die voor de paarden kwamen zorgen.

Dit jaar voor het eerst werken met een betaalde "horse-sitter" aan huis, ben benieuwd. Al is het een beetje valsspelen want ze is ook een vriendin en ze heeft zo al eerder voor de paarden gezorgd. Dus ga sowieso met een heel gerust gevoel op vakantie :)

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:30

Sinds mijn schoonmoeder afgelopen keer droge pulp voerde toen ik weg was durf ik niet echt meer :o
Nou ben ik ook niet zo heel erg van het weg gaan op vakantie dus de komende tijd blijf ik toch maar gewoon lekker thuis :j