Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:38

Jullie gaan hard! Hopelijk vind je een fijn huisje Yontheke.

Hier zijn we verhuisd naar de garage. Honden zitten nu tijdens het werk buiten in de ren (ca 1100m2). Heb daar nog buikpijn van. Maar meteen een camera besteld. Ben iedere avond bang dat ze er niet meer zitten of dood zijn. Komt ook omdat ik een gezonde 3 jaar oude kat naar het pension bracht en dood op kon halen. Heel bizar. Erg roerige tijden hier.

Paarden komen hopelijke volgende maand over. Dat zal heel veel schelen. Wil het hier laten maaien maar kan niemand vinden. Vinden 1,5 ha te klein of onhandig. ;(

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:52

Oh Anke mocht je nog goede dekentjes hebben in Maat 110 dan hoor ik het graag.

Djoena, leuk he, mijn paardjes hinneken ook elke keer als ze mij zien.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 12-06-18 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:57

Selka schreef:
Jullie gaan hard! Hopelijk vind je een fijn huisje Yontheke.

Hier zijn we verhuisd naar de garage. Honden zitten nu tijdens het werk buiten in de ren (ca 1100m2). Heb daar nog buikpijn van. Maar meteen een camera besteld. Ben iedere avond bang dat ze er niet meer zitten of dood zijn. Komt ook omdat ik een gezonde 3 jaar oude kat naar het pension bracht en dood op kon halen. Heel bizar. Erg roerige tijden hier.

Paarden komen hopelijke volgende maand over. Dat zal heel veel schelen. Wil het hier laten maaien maar kan niemand vinden. Vinden 1,5 ha te klein of onhandig. ;(


Waar zit je ergens? Als je in het hoge Noorden zit weet ik misschien nog wat adressen

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:25

Yontheke, moeilijke beslissing hopelijk vind je een fijn plekje voor ze.
Fabster….14 jaar hopelijk valt het mee voor jullie en kan hij toch nog even mee. Lastig hoor, wij hebben vorig jaar onze hond laten inslapen en denk nu nog wel eens hadden we niet.....
Paardenpoep op straat, ik heb de mazzel dan mijn fjordje praktisch nooit ergens anders poept....dus ik hoef het dus ook nooit ergens op te ruimen, mazzel. Dirkje deed dit wel altijd, moest ik een klein stukje (in een megadure wijk) naar de wei lopen....altijd raak op de heen en de terugweg zucht. Maar wel altijd opgeruimd.
En een dazenval heb ik ook (3 om precies te zijn) maar ik heb wel eens het idee dat de dazen er de laatste tijd uit ontsnappen. Dat de dazen gemuteerd zijn en slimmer geworden dus dat de vorige generatie aan deze heeft doorgegeven hoe ze er weer uitkomen of zo ;-) Maar goed, dat zal wel aan mijn dazenfobie liggen

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:25

Helaas niet in het Noorden maar in de Betuwe Djoelna. Morgen weer een rondje bellen. Heb in principe zelf een maaidek en schudder staan maar ik heb echt geen tijd. Ben veel te druk met andere klussen. Ook heb ik het nog nooit gedaan dus ik durf niet :+ hopelijk volgend jaar alleen iemand nodig om te wikkelen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:33

Miep laten we nog even staan. Helaas geen simpele oplossing, maar we gaan t nog even proberen op de ontstekingsremmers. Na 2 weken zien we wel weer.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:22

Karin_deB schreef:
Als daar toevallig dekens maat 118 met een halve hals tussen zitten hou ik me aanbevolen!


Geen enkele halve hals in de kleine maten. :(:)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:24

Mest:
Ik ga na de rit altijd terug met de auto. Bezem en mestboy mee. Ruim ik het op.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:25

Verzorgster heeft net weer afgezegd.
3e keer op rij....
Krijg ik dan toch de piep van.
Elke keer de planning erop aangepast.

Prairy
Berichten: 9121
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:47

;( Selka… Wat verdrietig!

Kun je de paarden niet gewoon in de wei gooien en ze het gras af laten eten? De paarden van de buurman hebben mijn kleine hectare al aardig gesnoeid in een maand tijd. De rest wordt straks door de schapen afgegeten of ik doe het met de bosmaaier. Al heb ik nu gelukkig ook de buurman die het wel voor me wilde kort maaien.

En dan als je volgend jaar iets meer tijd hebt, alsnog (laten) maaien.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:55

Anke schreef:
Verzorgster heeft net weer afgezegd.
3e keer op rij....
Krijg ik dan toch de piep van.
Elke keer de planning erop aangepast.

Vervelend he. Ben zelf daarom daarmee gestopt. Tis net of je tegenwoordig geen afspraken meer kan maken. Er is iedere keer wel iets..

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:25

Selka is je tuin nog niet omheind en kunnen de honden niet binnen blijven? Of ben je daar te lang voor weg?
Onze hond wil soms met het warme weer niet binnen komen ‘s avonds maar ik durf hem niet buiten te laten, ook bang dat er dan iets met hem gebeurt.

Anke wat lastig plannen met een verzorgster die steeds afmeld.

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:36

Anke schreef:
Karin_deB schreef:
Als daar toevallig dekens maat 118 met een halve hals tussen zitten hou ik me aanbevolen!


Geen enkele halve hals in de kleine maten. :(:)


Zal je net zien..jammer maar helaas!

@Selka, fijn dat jullie over zijn en de beestenboel weer bijna compleet bij je is!
Wat is er met je kat gebeurd? :oo
Hoe gaat het verder het met huis en het gedoe met de aannemer?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:39

Ja inderdaad heel verdrietig. Kan het nog steeds niet geloven. Er is sectie verricht en over een week of 2 zou er duidelijkheid moeten zijn. |(
De paarden staan nu op 1 ha aan gras en dit houden ze niet bij. Daarom denk ik niet dat ze ruim 2 wel bij kunnen houden. Daarnaast zou het natuurlijk wel mooi zijn als ik een voorraadje hooi alvast heb staan.

MM de tuin is inderdaad niet omheind maar zij hebben wel aansluitend aan de bijkeuken hun ren. De bedoeling is dat ze vanuit de bijkeuken zelf naar buiten en weer naar binnen kunnen lopen. Het huis is nog niet af en nu lopen daar dus af en aan mensen rond. Ik vertrouw er niet op dat zij opletten dus kunnen de honden niet naar binnen. Ze hebben overigens wel een party tent van 3x4 en een parasol staan voor schaduw maar toch. Morgen komt een uitlaatservice kletsen om te kijken of zij dagelijks een half uur bij ze kan zijn om te knuffelen en te spelen. Check voor mij en een onderbreking in hun dag.
Toevallig gister bij de DA voor de entingen en toen ik hem vroeg of ze hier wel tegen kunnen keek hij mij aan of hij water zag branden... Hij zal wel gedacht hebben "stedelingen die boerderijen kopen :n" Maar het antwoord was dat ze er natuurlijk tegen konden.

Karin, tot nu toe is de gedachte een hartaanval. We zouden hem vrijdag ophalen en dinsdagochtend kreeg ik een telefoontje dat hij dood was. Om 11 uur 's avonds was er nog niks aan de hand. Volgens hen heeft hij niet ziek getoond. Hij had ook gewoon goed gegeten en geplast. Ze hebben tijdens de sectie tot nu toe een hypertrofisch linker ventrikel van het hart gevonden wat zou kunnen duiden op HCM. Zijn broertje is hier op 1 jarige leeftijd aan overleden maar hij had wel symptomen. Ben heel benieuwd naar de sectie. Voel mijzelf vreselijk schuldig dat hij elders is overleden.

De aannemer... dat is nog meer gedoe geworden. Kort samengevat ik ben nu aannemerloos en afhankelijk van losse partijen terwijl iedereen het super druk heeft. Het loopt voor geen meter dus. Nu is er een loodgieter bezig met het leidingwerk en dan hopelijk kan ik een elektricien vinden om dat af te maken. Voor de afwerking heb ik gelukkig wel mensen maar die zijn afhankelijk van die twee en nemen ondertussen ook andere klussen aan natuurlijk.. :(

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:59

Hier nog geen mestproblemen gehad. Ook nauwelijks buiten geweest.

Vandaag de paarden bij de tandarts gehad en slecht nieuws voor mijn paard. Te weinig verbetering na het vorige bezoek. Ze heeft een aantal Diastase en die zijn van dusdanige aard dat er geen enkele behandeling zal leiden tot een pijnvrij leven. Ze zal ook nooit als rijpaard kunnen dienen doordat ze continue ontstoken tandvlees heeft. Als Ze na deze behandeling niet vrolijker wordt is het einde oefening. Kwam hard aan dat we dus afscheid van haar zullen gaan nemen. Arme dier is net 8 geworden.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:03

Wat sneu belle boef. Is niets aan te doen he?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:31

Dat is wel erg zuur. Maar rijden kan toch ook zonder bit?

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:33

Oh dat is wel triest nieuws belle_boef :(:)

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:55

Oh wat erg! :(

Ik neem aan dat het de gesloten versie is? De kiezen laten trekken of de holtes schoonmaken en opvullen of de holtes groter maken dus ook geen optie? Ontzettend sneu.... Ik duim heel hard dat deze behandeling aan zal slaan :(:) want een leven met constante pijn wens je geen enkel paard toe...

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:01

Ik reed al zonder bit maar ze verdraagt dr druk op haar wangen ook niet.
Tussen alle onderkiezen zit ruimte. Al die holtes uitvlakken en ze houd geen kauwvlak meer over. 2 kiezen zijn al aan het afbrokkelen aan de zijkant zo slecht is het. Zelfs. Et het trekken komen we er niet door de andere gaten. Er zijn gewoon geen opties om pijnvrij te worden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:41

O bah, nare toestand. Heel veel sterkte Y;(

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:11

Ook van mij en mocht je haar laten gaan omdat de behandelingen niet aanslaan, dan vind ik dat een hele onzelfzuchtige en dappere keus Y;( :(:)

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 01:35

Belle boef, wat heftig... ik heb 3 paarden met diastase “gered”, waarvan 1 zelfs in Utrecht opgegeven was... uiteraard dit met grote dank aan degene die bij mij de gebitten doet, tezamen met een aangepast dieet. Tijdelijk. Inmiddels functioneren ze alledrie prima op hooi en gras. Als je behoefte hebt aan iemand die meedenkt/-kijkt, mag je me pb sturen. Zoniet, vind ik je een hele dappere keuze maken die getuigd van houden van ipv egoïsme! Sterkte :(

Yontheke, die grullo lijkt me gaaf, maar ik ben er voor alsnog niet uit in welke vorm (pension, training, bruikleen, aankoop) ik gezelschap voor mij merrie ga zoeken deze winter. En je woont zo ver weg |( Verstandige keuze vind ik het wel, fijn dat het nog steeds bevalt op pension!

Voor de rest :wave: , met 6 paarden in de wei die ik allemaal train, hou ik weinig tijd over, maar geniet ik volop!

rover_
Berichten: 1367
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 06:28

Jemig Belle Boef wat heftig, sterkte en wat jong nog. Ken het alleen van echt oude paarden.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:04

Ach belle boef wat jammer. Je maakt een dappere en eerlijke beslissing.

Mijn "oude Dibbes" van 23 heeft ook wat diastasen maar functioneert nog prima.

Deze is wel heel erg jong. Sterkte!

Selka ook sterkte :(:) . En succes met alles op orde krijgen!