Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:59

Ja idd omdat het liever is voor de rug wil ik graag zonder stijgbeugels kunnen opstappen :) stilstaan doet hij ook perfect dus dat is al geen probleem :D

greendragon, misschien een tweede opinie vragen aan iemand die geen andere dingen te koop heeft? :p

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:14

Azmay schreef:
Brittjuh97 schreef:
ik gebruik geen krukje, alleen als ik zonder zadel er op ga.

Op buitenrit lukt me dat ook wel maar vind een krukje wel zo lief voor de rug :Y)

Vind het ook wel fijn dat ik dan verplicht ben extra aandacht te besteden aan netjes opstappen, anders ben ik makkelijk ongeduldig en nu moet mijn paard wel braaf blijven staan anders kom ik er simpelweg niet op ;)


Ja dat is waar. Fayah is +- 1.53 en blijft erg goed staan. vaak als ik thuis op stap dan sta ik nog wel eens op het bankje bij de stal. maar dat kan niet overal..

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:41

Greendragon, ik heb er ook eentje waar het maaidek van kapot is.
Ik heb het maaidek eraf gehaald, achterbanden gevuld met water, en ik sleep er de bak mee. Sleep er eigenlijk alles mee, ook het weiland, mest trailertje, spreader, etc. Gaat allemaal prima. Alleen als de bak nat is heeft ie wel eens moeite.

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:42

Ik heb geen krukje... ik heb een helling bij de stal en zet ze gewoon onderaan de helling :Y)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:52

Ik gebruik altijd een krukje. Of een ruiterpadpaaltje. Of een wandelroutepaaltje. Of een picknickbank. Of een picknicktafel. Of zo'n slagboom in het bos. Of een boomstronk. Of het wiel van de sulky van m'n stalgenootje. Of een hek.
Je wordt vanzelf creatief :D en paard kijkt inmiddels niet meer op of om als ik hem tegen een hek zet, of half over een paaltje heen.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:56

De werkzaamheden bij het huis wat aan de wei ligt zijn nog niet gebeurd. Ze hebben gepacht en de eigenaar moet dat dus regelen, maar dat loopt niet zo soepeltjes. En eigenlijk heb ik het toch liever op de wei zelf. Dan ben ik van niemand afhankelijk, maar dan moet ik de gemeente nog wel om krijgen. Ben bang dat dat niet lukt.

Prairy
Berichten: 9111
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:44

Ik zag toevallig bij de Lidl vandaag van die opstap krukjes (misschien wel wat smal) van kunststof, 15€.

Als ik een paard koop later als ik groot ben :+ dan ga ik mijn best doen om er 1 te kopen waar ik indien nodig zonder hulp op kan stappen :')

Vandaag gehoord dat de hypotheek rond komt van ons nieuwe huis met 2,26ha waarvan een deel wei en alles is al omheind. Ik weet nog steeds niet of ik echt paarden aan huis wil ivm de hoeveelheid werk en tijd en opgeven van vrijheid die erin gaat zitten. Wat ik waarschijnlijk wel ga doen is de dierenbescherming contacten dat ze indien nodig opvang spul tijdelijk bij ons kunnen zetten. Dat lijkt me dan wel leuk. Heb ik 2e hands katten, honden en ander beestenspul :D

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:10

Prairy schreef:
Ik zag toevallig bij de Lidl vandaag van die opstap krukjes (misschien wel wat smal) van kunststof, 15€.

Als ik een paard koop later als ik groot ben :+ dan ga ik mijn best doen om er 1 te kopen waar ik indien nodig zonder hulp op kan stappen :')

Vandaag gehoord dat de hypotheek rond komt van ons nieuwe huis met 2,26ha waarvan een deel wei en alles is al omheind. Ik weet nog steeds niet of ik echt paarden aan huis wil ivm de hoeveelheid werk en tijd en opgeven van vrijheid die erin gaat zitten. Wat ik waarschijnlijk wel ga doen is de dierenbescherming contacten dat ze indien nodig opvang spul tijdelijk bij ons kunnen zetten. Dat lijkt me dan wel leuk. Heb ik 2e hands katten, honden en ander beestenspul :D


Ja, 1m80 was niet het plan maarja... zijn karakter en ervaring was perfect wat ik zoch dusja dat primeert zeker :+

Hier doen we aan co-wonen dus gedeeld werk met de paarden. Met twee koppels het huis en de grond gekocht, onze paarden stonden al in 1 kudde. Het huis wordt verbouwd naar 2 wooneenheden.

Helemaal alleen al het werk is veel, maar dat is niet het enige. Je kan niet eens weg van huis voor een tijdje zoals een uitstap of reis ofzo. Dat lijkt mij het lastigst.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:41

Niet zo makkelijk, vakantie, inderdaad. Maar het kan wel hoor. Ik vertrek vrijdag voor een week naar Engeland. Iemand komt bij mij in huis wonen, dus de paarden en de katten worden vezorgd. De honden nemen we mee.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:58

Wij gaan 3 x per jaar op vakantie hoor.
Ik heb een goede vriendin die helemaal blij is met een "deeltijdverzorgpaard".

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:04

Wij gaan nooit op vakantie :D :D :D , maar dat vind ik heerlijk! Ik heb elke dag een beetje vakantie, zo bij mijn beestjes en rondom het huis. Is een bewuste keuze. Uiteraard zouden we best weleens op vakantie kunnen, maar we willen niet ;) .

Ik gebruik ook altijd een opstapje trouwens. Paard is niet zo heel groot, ik denk 1.65, ik ben 1.70 en kan makkelijk zonder krukje opstappen, maar vind het fijner voor het paard en mijn zadel om met krukje op te stappen. Ik stap overigens ook wisselend links en rechts op.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:15

Wij gaan ook gewoon op vakantie. Minimaal 1x en soms 2 keer per jaar.
Meivakantie gaan we een weekje.
De enen keer passen mijn ouders bier op het huis en dieren en de andere keer een vriendin.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:11

Wij gaan ook gewoon op vakantie hoor. Lekker er tussen uit met de caravan! Een weekje of een weekend.
De buurman past dan op de dieren.
Meestal bewaar ik een stuk weide voor de paarden die ze tijdens onze vakantie kaal kunnen eten. Dat is gelijk een mooie vakantie voor de paarden. Tegen die tijd kunnen ze sowieso wel 24.7 op het gras.
Dit jaar weet ik nog niet precies hoe we dat gaan doen, omdat we de weide dan overhoop hebben liggen.
We zien wel.

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:09

Ik heb een MDT zitmaaier met aanhanger. Ik heb (nog) geen bak maar deze heeft al trekker bandjes eronder en ik heb er afgelopen weekend de weide mee gesleept. Er zit nu geen maaidek onder. Ik wil het ergens wel, kan een 2e hands maaidek voor €65,- kopen, maar ze zijn er niet even makkelijk onder en weer onderuit te klikken. Dat is mijn twijfel weer. Ik wilde eigenlijk een mini trekker, maar die zijn echt gewoon veel en veel duurder. Met maaidek denk ik dat ik niet een toekomstige bak kan trekken := dus twijfel twijfel twijfel...

Wij gaan maar 1 weekje per jaar ergens in november. Tijdens de reguliere vakanties werken wij, dus dan is het niet mogelijk. Ik deel de weide dus ik kan gewoon weg.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:28

Wij hebben een John Deere zitmaaier, type weet ik zo niet maar hij heeft van JD het meeste vermogen/PK's.
Ik maai de wei er mee en ik hang er een betonmat achter met 2 dikke stoeptegels erop.
Werkt perfect als sleep :D
Tzt willen we wel een groteren trekker.

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:49

Kleine trekkers zitmaaier....lastig. Ik vond het destijds echt moeilijk kiezen veel was megaduur en bedrijven raadden een zitmaaier af (qua slepen). Ik was bang dat er ergens iets kapot zou gaan en ik het weer niet kkn repareren na lang denken...hebben we nu zo'n robotmaaier tja daar hoef je de bak echt niet mee te slepen

Ik wilde wel graag een kleine tractor met voorlader enzo maar toen ik de prijs hoorde van ern fatsoenlijk model heb ik me snel bedacht
Laatst bijgewerkt door zoefie op 18-04-18 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13155
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:50

Zijn er bij jullie ook al zoveel vliegen?Jut en Jul hebben de maskers al om.Ik zit zelfs te twijfe!en of ik de vliegendekens zal opdoen.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:56

Vliegen vallen hier nog mee.
Ik heb Amel net al wel de vliegendeken op gedaan.
Melle moet ik nog even vangen voor ik hem op kan doen :')
Vorig jaar hadden we echt vreselijk veel vliegen dus ik wil wel even gaan kijken naar maskers.

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:41

Knutjes zijn er. Vliegen niet. Ook ik ga gewoon op vakantie, ik heb een vaste oppas. We gaan nooit heel lang weg en dat trekt zij wel, met wat hulp van mijn pennymeisje.

Lynn_Nikita

Berichten: 25492
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:44

heel vee muggen die in de oren kruipen wel, vliegen nog niet. Ik heb 1 al constant masker op met oren ivm die steekdingen

Niwla

Berichten: 4117
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:54

Libera schreef:
Niwla, met een houten omheining zou ik toch wel een stroomdraadje er bij langs laten lopen... anders kun je volgend jaar weer een nieuwe omheining bestellen :Y)

Haha ja, dat is ook wel het plan! Maar met zo’n enkel draadje kan m’n man nog wel leven. :))

Gefeliciteerd Prairy!

Wij gaan ook gewoon op vakantie. De paarden gaan 24/7 op de wei en m’n schoonouders komen toevallig dit jaar op het huis passen.

Ik heb geen idee wat voor zitmaaier wij hebben, we hebben deze nogal impulsief aangeschaft toen we langs de dealer kwamen. Hij is rood. :')

Ik heb m’n ruin toevallig vanochtend z’n vliegenmasker opgedaan.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:08

Hier overwoog ik ook al om een vliegenmasker op te doen. Vond het ook wat vroeg. Knutten zijn er ook vollop, dus eczeempaard staat ingepakt.

Zijn hier ook round up gebruikers? De variant van de welkoop werkt bij mij afdoende in de tuin. Maar wanneer laten jullie katten en honden dan weer veilig door de tuin lopen?

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:23

Sinds gisteren ineens vliegen, heb Kim een masker om want die krijgt makkelijk ontstoken ogen en wil dat dit jaar eens echt voor zijn.

Dit jaar blijven wij bijna het hele jaar thuis denk ik, ook omdat we een pup krijgen maar vind het ook moeilijk om de paarden uit handen te geven.

Prairy
Berichten: 9111
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:26

Niwla schreef:
Libera schreef:
Niwla, met een houten omheining zou ik toch wel een stroomdraadje er bij langs laten lopen... anders kun je volgend jaar weer een nieuwe omheining bestellen :Y)

Haha ja, dat is ook wel het plan! Maar met zo’n enkel draadje kan m’n man nog wel leven. :))

Gefeliciteerd Prairy!

Wij gaan ook gewoon op vakantie. De paarden gaan 24/7 op de wei en m’n schoonouders komen toevallig dit jaar op het huis passen.

Ik heb geen idee wat voor zitmaaier wij hebben, we hebben deze nogal impulsief aangeschaft toen we langs de dealer kwamen. Hij is rood. :')

Ik heb m’n ruin toevallig vanochtend z’n vliegenmasker opgedaan.


Oh ben jij er zo één :+

Had ik ook soms met mensen, dan vroegen ze aan me, wat heb je dan voor motor? Ik uitleggen welk merk, type, aantal cc etc etc. Dan zie je dat grote vraagteken ronddraaien boven het hoofd.

Ik heb een gele.

Ohh!!! Dat is een mooie zeg!

-O- :')

Ik zat van de week op BVA ook te kijken naar een zitmaaier die er aangeboden werd, maar man, wat een bedragen :wow: Die blijft dus nog wel een tijdje op het lijstje staan, kijk wel of er iemand schapen heeft die nog wat moeten grazen en in de buurt wonen ofzo _O-

Britta31

Berichten: 13155
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:26

Sinds de vaste oppas is verhuist zijn we al 3 jaar niet weggeweest.Het komt vooral door mijn oude dame en haar medicijnen.