Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:21

Wat leuk al die kipjes, hier komen tzt ook nog kipjes :) Maar eerst de weide en de tuin maar eens af... en de schuur... en het huis :')

Succes met je merrie!

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:28

Ik ben dol op kipjes <3 (behalve die 2 ellendelingen die niet het hok in willen en die ik graag af wil geven af en toe bij KFC). Mijn kinderen vinden het geweldig. Mijn zoontje van 16 maanden heeft een vaste kip die steeds bij hem rondhangt en achter hem aan loopt en mijn dochter van 5 haalt altijd de eitjes uit het hok, dat vindt ze zo leuk. De bruine kippen zijn ook super mak, heel fijn in de omgang, de witte daarentegen zijn minder fijn. In de toekomst wil ik dan ook eigenlijk liever alleen nog maar de bruine.

Als je zelf niets met kippen en eitjes hebt zou ik die laatste ook gewoon weggeven aan iemand die nog kippen heeft. Tenzij je man heel graag de kippen wil verzorgen :=

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:02

Ik hou wel van eieren, maar niet van kippen.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:22

Chasey schreef:
Wat leuk al die kipjes, hier komen tzt ook nog kipjes :) Maar eerst de weide en de tuin maar eens af... en de schuur... en het huis :')

Succes met je merrie!


Haha, heel herkenbaar! Nog even dit en nog even dat, maar op de een of andere manier duurt even altijd langer dan je denkt.

Zijn jullie ook zo aan het genieten van het lekkere weer? Het is hier heerlijk! Vannacht wat regen gehad, het gras zal wel omhoog schieten deze week :)

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:10

Ik hou ook van kippen.Maar de vos ook :(

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:12

Sterkte Chasey, leuke fotos weer.

Ik zou op zich wel kippen willen maar houd helemaal niet van eieren dus dat zou een beetje onhandig zijn :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:19

Eieren verkopen :')

Ik houd wel van eitjes en maak ook wel regelmatig gerechten met ei, of een cake. Dus hier zouden de eitjes wel van pas komen.
We moeten binnenkort wel eigen kippen, want mijn schoonouders gaan deze zomer verhuizen van buitenaf naar de stad. Dus dan geen eitjes van schoonkippen meer!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:24

Chasey schreef:
Eieren verkopen :')

Ik houd wel van eitjes en maak ook wel regelmatig gerechten met ei, of een cake. Dus hier zouden de eitjes wel van pas komen.
We moeten binnenkort wel eigen kippen, want mijn schoonouders gaan deze zomer verhuizen van buitenaf naar de stad. Dus dan geen eitjes van schoonkippen meer!


Hier in het dorp heeft bijna iedereen kippen dus staan al zat eieren te koop :')
Wij kopen wel eens een doosje eieren voor cake oid maar dan gooien we de laatste toch meestal weg uiteindelijk. Super sonde.

Ondertussen weer ik nog steeds niets over de wei ookal zou de boer er vorige week op terug komen, maar weer een appje gedaan maar ben niet bijzonder hoopvol -O-

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:37

Azmay wat vervelend die onzekerheid over de wei.

Schoonkippen :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:50

Wat naar dat de boer geen duidelijkheid geeft :(
Als de weide komt te vervallen, heb je dan alleen nog een paddock?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:54

Chasey schreef:
Wat naar dat de boer geen duidelijkheid geeft :(
Als de weide komt te vervallen, heb je dan alleen nog een paddock?

Jup dan heb ik alleen nog die 800 vierkante meter hierachter.
Dus dan word het flink rondvragen of er in de buurt nog wat te huur is (meeste staat vol schapen of koeien en paarden willen ze niet want dat loopt alles kapot). Kim verkopen en Diva op pension zetten is ook nog een optie maar dan moet ik wel een stal vinden die naar mijn smaak is en ik vrees dat dat nog niet zo makkelijk zal zijn.

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:57

Sorry Mer, maar ik zie het helemaal voor me dat je achter die eigenwijze rotkippen aanrent. :')
Succes met je merrie!

Lastig Azmay, ik zal duimen!

Wat doen jullie met jullie shetters die nog laaaang niet door de wintervacht heen zijn met komend weer? De scheermachine er op? Deels of helemaal? En dan ‘s nachts een deken? Die van mij heeft nog een mega vacht en heeft het snel warm dus ik neig naar scheren.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:03

Wat vervelend Azmay. Hopelijk komt de boer nog met een antwoord dat je de weide, of een gedeelte kan blijven gebruiken.

Niwla, Goeie vraag! Bliksem is ook nog niet door de vacht heen. Nog best lang eigenlijk.
Ik ga ze maar goed borstelen denk ik. Nick ook. Ik ben wel van plan ze van de week even lekker te wassen, misschien komt er dan ook een hoop haar nog los.

Lynn_Nikita

Berichten: 25528
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:05

Niwla schreef:
Sorry Mer, maar ik zie het helemaal voor me dat je achter die eigenwijze rotkippen aanrent. :')
Succes met je merrie!

Lastig Azmay, ik zal duimen!

Wat doen jullie met jullie shetters die nog laaaang niet door de wintervacht heen zijn met komend weer? De scheermachine er op? Deels of helemaal? En dan ‘s nachts een deken? Die van mij heeft nog een mega vacht en heeft het snel warm dus ik neig naar scheren.



Ik lees mee, heb hetzelfde probleem. Vorig jaar gekocht en geschoren omdat hij toen nog erg dik in het haar zat en schuurde. Nu verhaart hij wel maar echt minimaal. De 2 grote zijn al bijna kaal terwijl hij pas een paar losse haartjes heeft. Vorig jaar zijn hals en lijf gedaan, hoofd en benen niet en geen deken Dat zou ik als ik het nu weer ga doen weer doen

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:06

Nou ik ben terug van een weekend weg, Ik heb mijn paardjes toch stiekem wel een beetje gemist. Toen ik gister avond op stal kwam werd ik weer vriendelijk begroet.
Net even gesport en vanmiddag stap ik voor het eerst sinds een jaar weer op Fayah en meteen weer een les. *\o/* *\o/* Eerst wilde ik aankijken hoe mijn les vandaag ging en dan voor de lol as zondag nog inschrijven voor een wedstrijd ( Fayah is ondertussen wel gewoon getraind mocht naar de N-H Indoor kampioenschappen die we uiteindelijk wel moesten afzeggen ivm haar gezondheid :( ) maar ik kwam er net achter dat ik zondag moet werken. Dus dat feestje gaat niet door _O-
jullie hebben wel lekker veel geschreven hoor!
Lekker even terug lezen en overal op reageren

@lynn_nikita Thanks! Nja het scheelt al dat ik stiekem al een aantal jaar met aanhanger reed. Dus dat zat er wel in gestampt :P

@Lizy29 jaa! 2 handen aan het stuur was wel wennen :P

@Palousa_boy haha dat geloof ik best, maar C heb ik gelukkig niet nodig.

@Maartje_M Dankjewel! Hmm vervelend dat dat onderdeel kwijt is.. hopen dat hij snel gemaakt is! Wij hebben dat probleem dat de heftruck de draai in stal niet kan maken, ik moet eens in de maand een baal van +- 3 m bij 1 m halen daar zijn we ook altijd mee aan het hannisen

@Wendy wel balen dat ze de trailer niet op willen dan, zou zo lekker zijn als ze dat wel wilde!

@MarloesHJ Dankjewel haha ik hou het droge weer wel, ze mogen hier toch het land niet op en wil graag de bak gecontroleerd nat maken :P

@Libera Thaanks! Nja zou wel moeten anders konden we over 1 maand geen wedstrijden meer doen :P mijn zus is namelijk zwanger en die wilt over een tijdje dat dus niet meer doen.
Ohh wat vonden ze het heerlijk zo te zien!
Haha zou wat wezen als je dat soort dingen maanden zou bewaren, neem aan dat je in het begin ze er wel van op de hoogte heb gebracht :P 
Wij hebben thuis eventueel ook nog stallen over, maar wij willen eigenlijk geen andere paarden erbij, er word wel vaak aan ons gevraagd of de stal gehuurd kan worden etc.

@[***] Dankjewel! Hmm, welk deel van N-H woon je dan bij ons is het al een tijdje droog :P

@Fabster Dankjewel

@ClaudiaHS wel fijn dat ze er relaxed bij staat, snap wel dat het een dubbelgevoel is,.

@niwla voor een baal hooi betalen wij 1 euro en voor een grote baal +-3 m bij 1 m 20 euro, we halen het wel zelf, maar het scheelt dat het de buurman is :P Ik zou scheren, dan heb je ook minder snel kans op dat hij zich helemaal kapot schuurt!

Welkom Mer1980

@Stella_Fara Heel veel sterkte met dit verlies



@Chasey wat ziet dat er super leuk uit!! En wat heb jij een brave pony! En gecondoleerd met je tante, heel veel sterkte.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:08

Kim is ook pas vrijdag echt begonnen met verharen, heeft het flink warm nu maar zal met 2 weken wel door de vacht zijn verder. Is ook mega hengstig, gisteren een ritje met Abbeyblues gedaan maar die rotbeesten vonden zelfs mensen op een bankje super spannend :')
Gelukkig verder geen pismerries of vluchters, maar echt ontspannen rijden is het ook niet. :+

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:09

Azmay schreef:
Kim is ook pas vrijdag echt begonnen met verharen, heeft het flink warm nu maar zal met 2 weken wel door de vacht zijn verder. Is ook mega hengstig, gisteren een ritje met Abbeyblues gedaan maar die rotbeesten vonden zelfs mensen op een bankje super spannend :')
Gelukkig verder geen pismerries of vluchters, maar echt ontspannen rijden is het ook niet. :+



hahah Fayah vind eenden die wegvliegen eng :') :')

en Calice ziet overal spoken/kabouters :=

Inge_77
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:19

Hallo Allemaal. Ik ben nieuw hier. Mijn naam is Inge. Mijn paard komt deze zomer aan huis te staan en nu ben ik druk bezig met het aanleggen van een rijbak. Dit wordt vrijdag gedaan. De rijbak komt aan de paddock te liggen en ze zullen daar ook vaak verblijven. Daarom wil ik graag een stevig rijbak hek en geen band. Zijn er mensen bekend met een omheining van Douglashout?

Caily

Berichten: 12522
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:21

Stella_Fara Veel sterkte.

Ken wel stallen van douglashout, dat is heel stevig en duurzaam.

Stella_Fara

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: De stille Kempen (BE)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:09

Dankjewel allemaal. Ik ga inderdaad in eerste instantie de oren openhouden of er in de buurt misschien iemand tijdelijk een plekje zoekt voor zijn pony. Ik wil liefst niet overhaast tewerk gaan. Stella maakt het - gezien de omstandigheden - gelukkig goed. Ze is niet paniekerig of zoekerig, gisteren riep ze wel af en toe om haar maatje. Voor de rest is ze rustig haar buikje rond ah eten, de eetlust is zeker nog intact :-D. Ik probeer haar nu zoveel mogelijk aandacht te geven, ze mag mee gaan wandelen met de honden, de tuin grasmaaieren, ...

Ik heb Fara's staart meegenomen. Ik was van plan die te begraven, maar krijg het niet over m'n hart. Weten jullie waar ik er een mooi aandenken van kan laten maken? Ik ben niet zo'n sieraden-mens, dus liever iets decoratief.

Kipjes zijn heerlijk om te hebben. Die maken van die gezellige geluidjes en zijn altijd zo blij als je langskomt. De vos kunnen wij voorlopig goed weghouden door een automatisch luikje dat dicht gaat bij schemering.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:17

Ik heb de staart van James in de woonkamer. Die zit in een glazen lijst met daarbij foto's, kalkoenen van onze eerste cross wedstrijd, een ijzer en een vlecht van zijn manen. Zijn halsters hangen naast de lijst.
Als je er niet zo 1 2 3 een idee van kan krijgen wat ik er mee bedoel, wil ik best een foto maken als je dat zou willen.
Sterkte de komende tijd!

Libera

Berichten: 3990
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:28

Chasey, ik zou daar wel graag een foto van willen zien, als dat mag :o

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:34

I <3 Kippen! Onze kip die vorige week lag te sterven lijkt er bovenop te komen! Ik heb haar in een kratje in de kapschuur gezet en voer haar nu wormen en appel.. haha, ze heeft weer eetlust en wil staan. Ontlasting doet het ook weer (zat bloed bij) en ze drinkt zelf weer. Heb haar ook een rauw ei gegeven en dat ging er ook met smaak in. Bizar.. ze heeft 2 dagen en nachten plat gelegen en ik dacht dat de buurman haar maar moest 'helpen' maar die waren op vakantie en omdat ze wel helder was dacht ik; ze krijgt nog 48 uur en ja hoor... ze is er zelf bovenop gekomen. Wel kan ze haar ene poot niet meer goed uitvouwen, de klauw zit als een knuistje zeg maar dus die masseer ik een paar keer per dag. Vandaag en morgen hele dag werken en man instructie gegeven dat ie wel aan de kip moet denken want het kan maar zo zijn dat ze volgende week weer rondscharrelt.. wondertje!

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:08

Jimmy (de shet van 32) is ook nog niet door zijn vacht heen. Scheren doen wij niet bij hem hij scharrelt lekker rustig rond, wel iedere dag flink poetsen. Mocht het echt te gek worden wil ik hem wel scheren, maar het weer kan zo verraderlijk zijn. Nu 20 graden en volgende week kan er opeens weer nachtvorst zijn.... moeilijk moeilijk.

Kristelhans: fijn dat de kip er weer bovenop lijkt te komen.

lizy29

Berichten: 6245
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:13

Wij zijn de paarden hier allemaal te lijf gegaan met zo'n metalen zweetmes. Ons gazon achter ziet nu dus bruin, vos en wit van de haren en de vogeltjes hebben ruim voldoende nestmateriaal :=

Chasey gecondoleerd.

Stella sterkte. Is een schilderij laten maken een idee waarbij je dan de staart laat verwerken in de lijst?