Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:12

Ja je moet er iets voor over hebben hilary ~~}> _O-

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 21:13

Chasey schreef:
Leuke openingspost!
Spoiler:
Ik sta er alleen wel in met 3 foto's. Is dat wel de bedoeling? := (Mij maakt het niet uit, maar ben ik dan niet té aanwezig? Haha)



Dat kwam toevallig zo uit denk ik haha. Maar zijn ook leuke foto's en ze pasten bij de tekst denk ik.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:14

Tja de huizen die zouden kunnen betalen liggen in provincies waar me vriend niet wilt wonen.. zeikerd... toch maar andere vriend zoeken... Ow nee toch niet haha

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:16

Een andere provincie sta ik wel voor open (Utrecht is nou niet de meest geschikte provincie voor het houden van paarden zoals wij dat willen); ik werk wel in Utrecht, maar zou twee dagen thuis kunnen werken en twee dagen op kantoor. Dan valt het reizen nog mee, met twee dagen heen en weer (of logeren bij mijn vader of bij een van m'n artsen (ik werk in het ziekenhuis)). Maar eerst moet sakvis klaar zijn met studeren en moeten we nog even de loterij vinden, en bij voorkeur ook allebei een leuke rijke vent vinden, haha.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:17

Mijn vriend heeft een boomkwekerij waar ik ook in werkzaam ben. Vandaar relatief gemakkelijk om de pony's aan huis te hebben.

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:18

Mijn vriend heeft bewust in Duitsland een huis gekocht omdat daar de prijzen een stuk lager zijn.. ik ben gewoon bij hem ingetrokken :D

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:20

Leuke openingspost Pauline! Wel grappig om te zien dan een aantal 'ouderen' uit topic 1 en 2 nog zo hoog genoteerd staan.

Chasey, jouw pony's zijn gewoon leuk, dus hoe vaker we daar foto's van zien, des te beter :)

Ardennen is wel een mooi gebied! Maar ik denk dat onze pony's niet blij zullen zijn met nog heuvelachtiger terrein. Ze staan op de UH en zijn niet altijd blij als ze weer een heuvel moeten beklimmen :o

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:24

sakvis schreef:
Ardennen is wel een mooi gebied! Maar ik denk dat onze pony's niet blij zullen zijn met nog heuvelachtiger terrein. Ze staan op de UH en zijn niet altijd blij als ze weer een heuvel moeten beklimmen :o


Maar ze krijgen er wel mooie billen van :))

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:25

Zeker! Mijn Quarter blijkt tóch een beetje Quarter billen te hebben :j (of zou dat door het onbeperkte hooi komen?)

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:26

Voor het goede idee zeggen weaar dat het door de heuveltjes komt Hilary :D

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:26

Hoe doen jullie dat eigenlijk qua 'netjes voor de dag komen'?

Ik kom regelmatig op mijn werk met een spriet hooi in mijn haar of met van die mooie rouwranden onder mijn nagels.. :o
Ik heb 's morgens mijn paardenkloffie aan en kleed me pas om vlak voordat ik naar het werk ga, maar met wisselend succes dus! :D

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:32

Nagels zijn altijd vies :') Nagellak erover kan wel wat schelen.
Als ik ze 's morgens buiten zet heb ik mijn stalschoenen en mijn staljas aan. Mijm broek wilt nog wel eens een plukje hooi meenemen maar dat is dan niet anders :')
Ik maak me er zelf ook niet druk om.

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 21:42

Er wordt bij mij wel eens gevraagd of ik heb paardgereden. Ik probeer er wel altijd op te letten aangezien ik in de zorg werk maar inderdaad af en toe kom ik wat verst'hooi'd op mijn werk :j .

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:44

PaulineH schreef:
Chasey schreef:
Leuke openingspost!
Spoiler:
Ik sta er alleen wel in met 3 foto's. Is dat wel de bedoeling? := (Mij maakt het niet uit, maar ben ik dan niet té aanwezig? Haha)



Dat kwam toevallig zo uit denk ik haha. Maar zijn ook leuke foto's en ze pasten bij de tekst denk ik.


Ja heel leuk uitgezocht hoor, toppie. +:)+

Plutolover, wij hebben onze kans gepakt toen het kon. Zo'n kans kregen we niet weer. Het was even doorbikkelen in het begin en we zijn nog laaaaaaaaang niet klaar met het opknappen van het huis, maar de paardjes staan wel gezellig bij ons. *\%/*

Namiro.
Netjes voor de dag? Mja... ik ben gewoon mezelf :+ . Ik kom gewoon op school met mijn paardrijbroek nog aan mijn kont hoor of de rubberen poep laarzen. _O- :=
Gelukkig gaat David naar een school waar meer mensen van buitenaf komen, dus de boer uit de koeienstal staat ook gewoon met zijn overal aan op het schoolplein hoor. :=

edit. Ik bedoel met het ophalen van de kinderen naar school, ik ga zelf dus niet meer naar school. :Y) Anders is het wel heel raar haha. _O-

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:48

Dat van die nagels herken ik ook, maar voordeel van in de zorg werken is dat ik het met een paar keer handen wassen wel weer weg heb gewerkt. Nagellak mag niet bij mij op het werk. Van aanklevend hooi niet zoveel last. 's Ochtends een andere broek aan met buitenzetten nadat ik op dag 1 al moddervlekken op mijn broek had, gelukkig gezien voordat ik op het werk was. En stallaarzen en een staljas en dan maar hopen dat ik geen vlekken over het hoofd heb gezien als ik mij omgekleed heb in kleding voor het werk. Modder aan mijn broek vind ik not done op het werk namelijk, labjas bedekt de rest wel redelijk dus dat valt wel echt op namelijk.

Collega's weten dat ik nu mijn paarden aan huis heb maar krijg er geen opmerkingen/klachten over. Zelfs niet van een behoorlijk allergische collega :D

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:57

Leuke openingspost!

Nagels zijn een ramp hier. Van alles al gedaan. Nagellakpotjes in de auto en snel even lakken voor t stoplicht :+ Nepnagels een jaar gehad. Mijn nieuwste uitvinding zijn stickers van de Zeeman. Voor 50 cent beplak ik mijn nagels en dat zit gewoon 10 dagen *\o/*

Ik had een craniotherapeut over de vloer! Alles nat, paarden onder een deken, maar ja. :Y) Zondag kreeg Andor een lymfedrainagebehandeling. En volgende week krijgt Floki een behandeling van een student van de Silverlinde. Zo tobben we maar aan 8-)

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:58

-Namiro- schreef:
Ik kom regelmatig op mijn werk met een spriet hooi in mijn haar of met van die mooie rouwranden onder mijn nagels.. :o
Ik heb 's morgens mijn paardenkloffie aan en kleed me pas om vlak voordat ik naar het werk ga, maar met wisselend succes dus! :D

Gladde jas aan en Crocs eronder. Net voordat ik de auto inga, nette jas en laarzen aan. Gaat meestal wel. Maar ook niet altijd hoor.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:08

Silverlindenis toch in Breda?

Ik draag van die vinyl wegwetphandschoenen. Dat scheelt veel. Als ik weg ga, kleed ik me om. Maar hooi reist wel eens mee, ja :D

Ik sta nog op de foto ook. Je hebt goed je best gedaan, Pauline!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:09

Caily schreef:
<3 Jammer dat er zoveel kletsers niet meer meedoen eigenlijk. Kunnen ze niet terug komen? :D


Voel me hierbij aangesproken ;) :D

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:10

Fabster schreef:
Silverlindenis toch in Breda?

Volgens mij in Breda ja. :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:12

Anke schreef:
Caily schreef:
<3 Jammer dat er zoveel kletsers niet meer meedoen eigenlijk. Kunnen ze niet terug komen? :D


Voel me hierbij aangesproken ;) :D


Gezellig, Anke! Je bent weer terug!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:22

Anders sta je zo eenzaam op nr 1. Ver boven de rest :D :Y)

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:26

Paardenkleding mee naar je werk............hihi elke dag, momenteel zelfs met pony haar erop als ik niet oplet. De jaarling is ontzettend aan het verharen die plakken gewoon aan mijn broek als ik haar in de ochtend buiten zet. Maar nou maakt dat op mijn werk ook niet zoveel uit met allemaal die planten.

Wel ging ik gewoon toen ik nog onder het zadel reed boodschappen doen in mij rijbroek.
Nu zitten er wel eens hooi sprieten aan mijn nette kleding als ik uit ga of op visite.

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:30

Leuk een nieuw topic! Leuke OP geworden Pauline! Ik volg weer graag mee! :)

Wat betreft de kleding. Ik doe vaak of andere kleren aan of een overal over mijn kleding. En anders een staljas en laarzen. Mochten mijn nagels vies zij dan schrob ik ze gauw even schoon voor ik wegga. Gelukkig nog nooit met stro/hooi oid rondgelopen :D

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:32

Mijn auto ligt vol met hooi omdat ik daar soms kleine pakjes mee ophaal :o dus soms hangt er wel ergens wat hooi.. maar over het algemeen lukt het me wel om netjes voor de dag te komen :=

Vind het wel altijd lastig om mij goede kleren ook echt niet naar de paarden aan te doen :')

In een eerder topic was toch iemand met het verhaal dat ze loonwerkers op het erf had en smorgens voor het werk eerst in haar kloffie de paarden ging doen en een uur later spik en span de deur uit ging om te werken en dat de loonwerkers toen dachten dat dat zussen waren ipv dezelfde persoon :=