Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:36

Als we iets kunnen vinden dat niet giftig is, is dat uiteraard beter. In noodgevallen zal de naastgelegen strook ook gebruikt worden als weiland

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:12

Als ze er niet bij kunnen komen zou je idd laurier kunnen doen. Groen en groeit snel, wel zo snel dat je vaak moet snoeien. Conifeer zou ik niet doen, maakt de grond eronder zuur en dood, muggen en dazen leven er in en ze geven een hoop rommel met al het groen wat onder de boom komt te liggen.
Als ik mocht liezen ging ik voor een beukenhaag, dan maar wat langer een zielig haagje maar op termijn wel veel mooier.


Hier een gekke paar dagen. Maandag is ons nieuwe paardje gekomen. Helemaal leuk en lief en gisteren ons andere paard in laten slapen. Afgelopen week was gelukkig wel duidelijk dat ze heel veel pijn had, het was ook een heel vredig moment gelukkig. Mijn nichtje bood al aan om een sierraad te maken van haar haar.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:17

Wat erg belle_boef! Sterkte met het verlies. Geniet ook van je nieuwe paardje :)

Momenteel staat de beuk nog altijd op 1 :) Moeders opperde ook leilinde.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:18

Sterkte Belle boef :( Wel fijn dat het duidelijk was, dan heb je in ieder geval de goede beslissing genomen.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:07

Ik hoop ooit langs onze toekomstige bak lavendelstruiken te planten. Anders komt er een meidoorn langs, die hebben we voor ook al staan, alleen die stekels...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:22

Sterkte, Belle Boef

Karin_deB

Berichten: 8251
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:24

Sterkte belle boef :(:)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:31

Wat dubbel Belle boef, sterkte!

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:09

Sterkt belle boef. Dubbel gevoel voor jou zo,hoop dat je wat afleiding krijgt bij de nieuweling

rover_
Berichten: 1360
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:38

Dubbel Belle Boef, sterkte met het verlies. Wel 'fijn' dat je met de nieuwe aan de gang kunt, houdt je dan toch bezig.

MizzMontana

Berichten: 5680
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:31

Sterkte Belle boef :(:) hopelijk geeft je nieuwe paard wat afleiding en kun je van haar genieten.

Beukhaag is zo mooi als het vol is, duurt even maar dan heb je ook wat. Vooral rode beuk <3

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:46

Sterkte belle boef...

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:45

belle_boef schreef:
Hier een gekke paar dagen. Maandag is ons nieuwe paardje gekomen. Helemaal leuk en lief en gisteren ons andere paard in laten slapen. Afgelopen week was gelukkig wel duidelijk dat ze heel veel pijn had, het was ook een heel vredig moment gelukkig. Mijn nichtje bood al aan om een sierraad te maken van haar haar.

Sterkte, lief dat je nichtje dat heeft aangeboden. En veel geluk met je nieuwe aanwinst.

lizy29 schreef:
Stephanie ik zou wel even wachten met inzaaien tot het najaar. Als je nu inzaait heb je alleen maar kans op veel onkruid en weinig gras. Van het najaar zijn de weersomstandigheden veel gunstiger.

Hmmm... zit wat in maar op het moment zijn het allemaal heuvels en gaten in de wei door de boomstam verwijdering.... Ik moet zeggen dat we er heel erg over twijfelen :o ....

Laurievc schreef:
Achter de omheining van onze bak willen wij graag iets 'groen' aanleggen. We dachten eerst aan beuk maar dat raadt mijn instructrice af. Hebben jullie nog andere ideeën? Het is gewoon om er een natuurlijke 'toets' aan te geven en ene beetje opvulling te geven.

Ik zou inderdaad niet voor een boom gaan, die wortels groeien dan ook door je bak heen... Ik ben nog bezig met het weghalen van de laatste restanten boomwortels. Maar man, man wat kunnen wortels een hoop ellende veroorzaken....

jeannaa schreef:
Zo 333 grote balen geoogst hier! Er is al wat verkocht, maar er staan er nog 120... veel te veel voor ons.

Stephanie; ik weet niet hoe groot het stuk is? Misschien kan je iemand vragen met een licentie om het stuk tegen onkruid te spuiten?

Flink wat ja :wow:

We hebben hier wel iemand met licentie. Die heeft de helft van onze wei gedaan om te kijken in hoeverre dat helpt... maar het is nog steeds erg. Er is wel wat dood gegaan, vooral brandnetels en distels, maar verder aan zuring enzo alles nog springlevend. Vandaar dat we maar handmatig zijn gaan uitsteken...

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:09

Je kunt de boel natuurlijk ook iets recht laten trekken (doen de mensen die de bomen eruit gesleept hebben dat niet?) En dan na de zomer laten zaaien. Als je het nu laat zaaien verbrand alles en dat is een beetje zonde van je geld en moeite denk ik..

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:11

Jeetje jeannaa, baas boven baas :D

Belle_boef, sterkte :(:) jullie hebben haar veel te jong weer af moeten geven.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:22

Sterkte belle_boef...

Wat typisch Stephanie. Ik weet er ook niet zoveel van, mijn man doet dat soort dingen.

:D selka, we hebben een vrij grote boerderij, maar de opbrengst is inderdaad wel heel hoog.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:26

Sterkte Belle_boef met het verlies

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:56

Sterkte Belle-Boef! Wat lief van je nichtje dat ze een sierraad wil maken.
En natuurlijk veel geluk gewenst met je nieuwe aanwinst, al kan ik me voorstellen dat het nog even dubbel voelt.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:57

Belle heel veel sterkte van mij :(:)
En wat fijn dat het nieuwe paardje bevalt :j

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:31

Chasey schreef:
Ja? Leuk! :D kleine wereld!
Twekkelo inderdaad. Daar rij ik wel eens in dat bosje met Nick. Heb je er nog familie wonen dat je regelmatig terug komt?

Ja, maar vooral vrienden. Ik heb er tot mijn 23ste gewoond.

Sterkte Belle boef heel dubbel.

Net aan het klussen geweest met mijn zoon in onze openlucht stal haha
Afbeelding

Kunnen we de paarden aan vast zetten en het zadel erop leggen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 22:19

Laurievc, hier heb ik ook haagbeuk en dat gaat prima.

Karin, nee bij gehuurde grond is die investering veel te groot dat zou ik ook niet doen. Ik ben benieuwd voor welke jullie kiezen als jullie alle offertes binnen hebben. Ik schrok soms echt van het verschil terwijl er weinig verschil zat in het materiaal. Soms betaal je ook voor de naam.

Belle, heel veel sterkte met het verlies!

Kvgulden, leuk gemaakt! En handig!

Hier blij! Eindelijk te horen gekregen dat ons concept goedgekeurd is dus nu kunnen we de omgevingsvergunning aan gaan vragen. Het voldoet aan het bestemmingplan en de welstand was akkoord!

Dit wordt het idee voor de wei. Rondom een breed pad (4-5 meter breed). Rechtsboven dat grijze wordt bestraat en loopt richting de stal/schuur. Die groene verticale streep eronder in gewoon gazon en trekken we bij de tuin. Rechtsboven komt een bak waar we in een L vorm een heg van haagbeuk omheen willen.
Verder willen we 6 kleine weitjes maken. Het zwarte wordt vaste omheining. De roze strepen worden gewoon houten weipalen met koord, alleen willen we aan de uiteinden poortgrepen. Zodat we ze makkelijk los kunnen halen en de weipalen eruit kunnen halen. Zo kunnen we het 1/2 keer per jaar makkelijk bemesten/maaien.

De blauwe streepjes zijn weidepoorten/tjes. Waar de 1 en 2 bij staan worden hele brede, waar makkelijk een trekker doorheen kan. De andere worden wat smaller.

Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:14

Ziet er goed uit Delphi! Hopelijk krijgen jullie de vergunningen rond.

Mijn 2 grote jongens gingen mee!
Afbeelding

*\o/* *\o/*
Afbeelding

En ze staan in de tuin *\o/*

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:21

Super Selka!!!!! Gingen ze nu wel redelijk makkelijk de trailer op? Hoe hebben ze het nu aangepakt om ze zover te krijgen?

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:30

Yes!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:36

Fijn Selka, nu lekker ontspannen.