Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:53

Ik heb in de winter eigenlijk altijd tuinhandschoenen aan en een joggingbroek over mijn schone broek/jurk.
Beste manier om mijn handen schoon te krijgen is idd haren wassen.
Gelukkig gebruik ik geen make-up, dat lijkt nooit iemand op te vallen, maar is wel zo. Geen gedoe met uitgelopen mascara e.d. :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:02

ja. niet paardenmensen vinden sneeuw ook zo gezellig, ik denk dan aan al het extra werk wat erbij komt kijken
mijn handen zijn ook echte werkhanden. ik heb 1 keer acrylnagels gehad en dat zag zo mooi verzorgd uit, een week lang, toen braken ze 1 voor 1 af, zo onhandig en niks voor mij

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:16

Ik vind sneeuw ook leuk als paardenmens hoor! Inderdaad extra werk, maar o zo prachtig. Ik heb ook extra werk van al die regen, extra werk als het vriest en extra werk als het bloedheet is. Dus zo is er altijd wel wat. Sneeuw is leuk! {:)

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:30

Sneeuw vind ik ook leuk. Deze regen daarintegen echt niet. Ik vraag me ook af waar dat allemaal vandaan komt. Onze buurman heeft nog nooit zoveel regen meegemaakt achter elkaar. Het regent sinds september dagelijks zo ongeveer en ook dikke buien hier

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:34

Ik kan niet wachten op een beetje sneeuw! Ja, dat extra werk en geklieder dat moet dan maar even. :P
Maar ik loop nu al hele dagen met handschoenen. En terwijl ik dit typ heb ik mijn jas nog aan, kom net van buiten. Heb het zooooooooo koud. Al dagen last van. Kan het maar niet warm krijgen.
Heb een thermo trui aan, een hemd, een t-shirt, een gewone trui en mijn jas en nóg heb ik het koud. Da's niet goed.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:44

Komt van de waterkou. Dat gaat echt in je botten zitten. Terwijl als je nu -5 hebt en een zonnetje is er niks aan de hand.
Heb net even rondje honden uitlaten gedaan te paard en echt alles is zeiknat. Kan echt weinig draven. Laat staan galop. Inderdaad veel liever sneeuw. Mooie romantisvhe foto’s van gezin en dieren, slee achter t paard, ja, helemaal zin in :j

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:45

Fabster schreef:
Dat zou ik ook doed, Flew _O- .half 6! :wow: . Dat is voor mij echt midden in de nacht. Heb nu net mijn ontbijt naar binnen. Zo de honden voeren en dan bij de paarden kijken. Het is hier eindelijk wel droog. Maar dat geldt natuurlijk niet voor de paddock..... ;(


Ik moet om 7u gedoucht en gekleed in de auto zitten. :')

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:47

Handen wassen met grill reiniger. :')

Bedankt voor die tip van de zeep Chasey! Ik heb een heel gevoelige huid en was nog op zoek naar fijne zeep.

Phoe, half zes is hier echt nog midden in de nacht hoor. Tenzij baby bedenkt dat hij honger heeft. :+
Ik voer de paarden uit mijn werk zoveel hooi dat ze er vaak de volgende dag ook nog mee kunnen doen, dus ik kan in ieder geval op een christelijk tijdstip opstaan. Ik ben echt zooo blij dat we de paddock een paar weken terug hebben gekeerd, er stonden alleen voorin wat kleine plasjes terwijl de wei blank stond. Hij zal van de zomer dan wel flink stoffig zijn als hij het nu zo goed houdt, maar dat zien we dan wel weer.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:50

Ik heb ook extreem gevoelige huid. En heb ook vaak eczeem. Maar sinds ik die zeep gebruik niet meer. Ik kan hem hier in de stad halen bij een afrikaans winkeltje. Daar is ie goedkoper, dat scheelt een stuk. Maar echt een aanrader.

Heb net - ondanks dat ik het heel koud heb! - even in de weide gestapt met Nick. Had er al weer bijna 2 weken niet meer op gereden! Dus gewoon even lekker gestapt met barebackpad. Over balkjes en een boomstammetje. Tussen de buien door, want het regent al weer pijpenstelen en het is donker :(

Had ik al verteld dat Nick vrijdag nacht door de draad is gegaan? Compleet in stress. Ik werd midden in de nacht wakker gebeld door de buren. En had ook al wat appjes 'PAARD OP STRAAT!" Daan en ik als een speer uit bed en naar buiten. Nick was spoorloos!
Gelukkig waren de buren er wakker van geworden en hadden het in de buurtapp gezet en mij ook al een paar keer gebeld. Daar ben ik pas na 3 keer wakker van geworden.
Ben echt heel blij met zulke fijne oplettende buren! Ze hebben ook geholpen met vangen.
Bliksem stond nog in de weide, die was helemaal niet van slag. Maar Nick was letterlijk compleet door het lint gegaan. Die is zoooo extreem geschrokken, die heeft de rest van de nacht en begin van de ochtend stokstijf in de paddock gestaan. Hij at niet eens. En dat is echt opmerkelijk voor Nick, want normaal zit er geen stop op.
Pas in de loop van de dag werd hij rustiger. Maar wat het nou geweest is???
De sporen in de weide wezen erop dat hij is gevlucht en in de hoek van de weide een noodsprong door de draad heeft gemaakt. De draden waren helemaal meegetrokken de straat op.
Wat ben ik blij dat we die weide net voorzien hadden van nieuw koord! WAnt dat was die ellendige prikkeldraad weide. Gelukkig niet meer!!! Pfff.
Nick liep trouwens best wel ver al. Midden op straat. De buurmannen riepen hem al, maar pas toen hij Daan zag ging hij in een drafje naar Daan en kon Daan hem zo meenemen.
Hij durfde niet terug de weide in, daar was hij echt extreem van iets geschrokken. Maar wat? Het blijft een raadsel.

Nu net heb ik even in die weide gereden. Die hoek waar hij door de draad is gegaan was wel even eng, maar na een paar keer gelukkig niet meer.
Maar pfff nachtmerrie is dat zeg!

Gelukkig is ie nu weer lekker maf. (Foto net na het rijden gemaakt zojuist)
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:56

_O- Die Nick!

Maar dat is inderdaad wel heel erg schrikken! Echt niet leuk! Gelukkig alleen schrik.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:06

Is dat een open sollicitatie? :D

Jemig wat een schrik. Fijn dat alles goed is afgelopen.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:13

Jeetje, schrikken Chasey! Zulke buren zijn goud waard! En wat een geluk dat je het prikkeldraad daar net weg hebt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:06

Wat heftig, gelukkig met een sisser afgelopen.
Is wel de rede dat ik nu een houten hek heb staan achter, helpt niet als ze op de wei staan maar is toch een zorg minder.

Gelukkig heeft hij er niet minder humor om :+

Karin_deB

Berichten: 8251
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:37

Dat is zeker schrikken Chasey! Gelukkig alerte en behulpzame buren!
Wat een leuke foto :D

Libera

Berichten: 3977
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:06

Oei, dat is idd schrikken!! :oo

Hier ook steeds regen... bah. Was net lekker begonnen met het hek te verven, en kan het nu al dagenlang niet afmaken. Staat voor bij de oprit dus ik zie het steeds als ik er langs rij en ik erger me eraan haha

Verder idd hier ook veel modder in de paddock, maar zet ze in de regen ook liever niet op de wei want heb er 2 die gaan rennen, dan is er straks niks meer van over

Mijn twee pension klantjes zijn vertrokken **\O/** Echt zooo fijn om mn plekje nu echt voor mezelf te hebben... er is nog wel een collega die Samson een paar keer per week komt rijden, zij leased hem, maar ze loopt me absoluut niet in de weg en is volwassen met kind, dat scheelt toch wel een hoop merk ik.

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:37

Libera, komen er nieuwe of laat je het nu zo?

Libera

Berichten: 3977
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:00

Ik laat het nu eerst zo, ze stonden hier omdat het ene meisje haar paard van mij had gekocht, maar nog niet afbetaald. Andere meisje kwam hier staan zodat ze samen konden rijden. Maar ik had het een beetje onderschat kwa werk en ergernissen :')
Vrouw die Samson leased heeft hem ook gekocht, dus straks nog maar 3 paardjes hier, heerlijk! En dan hopelijk een goed huisje vinden voor Daisey, mijn dochter haar pony, dan heb ik alleen mijn eigen twee nog staan straks :D

Mijn merrie is drachtig dus dan zijn er tijdelijk 3, maar veulen is al verkocht ook...

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:04

Herkenbaar due frustratie en extra werk, en dan vaak ook niks eraan verdienen.

Ik sta nu sinds een jaar ook zonder pensionklanten, als mijn oude merrie er ooit niet meer is dan komt er wel een nieuwe pension bij, maar dan ben ik ook heel selectief in wie er komt te staan.
Rijdt je dochter niet meer?

Libera

Berichten: 3977
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:11

Nee, ze wil graag een mini... ze is nog maar 5 dus echt serieus rijden was het sowieso niet hoor :Y)

Ja de afspraak was dat het paard hier tegen kosten mocht staan terwijl zij hem zo snel mogelijk zou afbetalen, en in ruil zou ze dan wat meehelpen.
Dat meehelpen is welgeteld 1x gebeurd, en dat "snelle" afbetalen heeft bijna een jaar geduurd, en dan was ze ook nog pissig dat het paard van mij niet naar een andere stal mocht tot er betaald was... Ondertussen op FB dan lezen dat ze een nieuwe auto heeft gekocht, elke week naar een concert etc. Zwaar frustrerend allemaal, begin er niet snel weer aan :n

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:46

‘Zo snel mogelijk’ is ook wel een rekbaar begrip. Net dat soort dingen moet je altijd een tijdslimiet afspreken en een een consequentie als er niet aan voldaan wordt. En ook afspraken over helpen specificeren (1 x pw of wat dan ook). Anders wordt t inderdaad janken. Dat soort dingen leer je door schade en schande. Hier daarom ook geen pensionklanten. Veel werk en veel gezeur. Geen zin in.

Maar

Libera

Berichten: 3977
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:22

Die afspraken waren er wel hoor! Werd alleen beetje laks mee gedaan, en ik werd er ook wel moe van om haar er steeds aan te herinneren en zo. En andere meisje vergat vaak deuren goed te sluiten etc. Dus daar had ik het ook wel mee gehad. Als er ooit weer pension klanten komen, dan minstens 30 jaar oud ofzo en met een goed inkomen en stabiel huishouden haha :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:43

Zo chasey, dat is inderdaad effe schrikken.

Libera, fijn dat het nu opgelost is. Ik heb ruimte voor zeker 4 pensionklanten, maar begin er echt niet aan! Ook niet als ze minstens 30 jaar oud zijn.......

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:25

Hey mensen die hun paarden aan huis hebben!

Hoe hebben jullie de mestplaat gemaakt? Als in; hoe hebben jullie beton gestort en muurtjes gemetseld? :)
Is dat makkelijk zelf te doen?

Libera

Berichten: 3977
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:45

Bij ons ligt het op dit moment gewoon in een hoek van een weiland dat niet in gebruik is :o
Wil er ooit wel een plaat onder en muurtjes omheen, maar moet eerst een trekker hebben :P

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:46

Libera schreef:
Bij ons ligt het op dit moment gewoon in een hoek van een weiland dat niet in gebruik is :o
Wil er ooit wel een plaat onder en muurtjes omheen, maar moet eerst een trekker hebben :P


oeh ja, bij mij kan dat niet vanwege zandgrond ;)