Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:02

Hier ging het ook te keer . Moet achter nog checken maar er is aan de slootkant een enorme den met een flink stuk slootkant omgewaaid. Hopelijk klapt het terug als mijn man hem afzaagt.

Er staan er nog een paar bomen scheef aan de rand van de bestrating bij de rotonde achter de garage. Hopelijk vallen die niet om want dan hebben we de bestrating stuk en weet niet of de water- en stroomleidingen naar de sauna en paardenstal daar vlak langs lopen. De grond is erg nat dus weinig steun vermoed ik

Verder wat lint los of stukgewaaid. Maar dat is simpel op te lossen.

Tussen 11 en 13 uur was het het heftigst hier bij ons. En vannacht ging het ook flink te keer. Na 14:00 duidelijk rustiger. Kon veilig maar school om de oudste te halen.

Straks maar even kijken. Zag op het nieuws ook hele daken omklappen en wegwaaien en meerdere doden door vallende bomen of dikke takken.

Zag ook iemand over een plein vliegen en rollen.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:00

Jemig dat is niet mis al die stormschade! Is iedereen uiteindelijk veilig thuis gekomen en staan alle paarden nog binnen de linten?

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:10

Omheining en stal mankeren niks hier, maar het huis mist wel een paar windveren. Denk dat ik weet wat wij komend weekend gaan doen :+

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:32

Fabster schreef:
ikke schreef:


Ik snap m niet. Op de rdw kun je op kenteken zoeken (heb ik gedaan) en zie je hoe hij is geregistreerd. Maar ik kan daar niet vinden of hij voor of na de verbouwing is gewogen.

Je kunt het niet zien, maar als de auto niet als paardenwagen geregistreerd staat, kun je er vanuit gaan dat ie ook niet opnieuw gewogen is.

Ik heb er ook weleens navraag naar gedaan bij deze partij en kreeg als antwoord dat de verwijderde schuifdeur compenseerde voor de laadklep. Over de rest van de inbouw werd niets gezegd.

Hier ook wat schade aan het dak van de schuur. Dat moet vervangen worden maar ik kon het gelukkig provisorisch repareren. Hopelijk houdt dat het tot het weekend.
De schutting van de buren ligt er ook deels uit, dus die gaan we nu maar gezamenlijk aanpakken.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:43

Dit is de schade bij ons:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig niks op het huis en maar 1 lantaarnpaal gesneuveld.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:11

Hier verderop in de straat ook flinke bomen omgegaan. Hier zijn die gelukkig blijven staan.

De palen staan weer in de grond. Lint er weer op. Het dak mag van het weekend. Het zou (hopelijk) wat droger blijven nu, want waterdicht is het niet meer.

Ik heb van t weekend mijn verjaardagsweekend en mag ik dus kiezen wat we gaan doen. Maar dat wordt dus klussen. Maar goed, dan kunnen we er wel weer even tegen aan.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:39

Zo wat een ellende allemaal!

Ik woon aan de noordwest kust en had om 10:00 een afspraak in Beverwijk (vlakbij IJmuiden) waar de storm zeer heftig was rond 11:00. Inderdaad veel bomen en ik kwam deze tegen: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig kon ik redelijk op tijd naar huis vanmiddag en thuis was alles gelukkig compleet, heel en de paardjes stonden heerlijk in de schuilstal.

Iedereen sterkte met opruimen van de troep!

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:54

Hier niks kunnen zien, maar was ook al donker toen ik thuis kwam. Wel veel omgewaaide bomen onderweg gezien. Morgen voor t werk maar even rondje om het huis. Hoop dat het hele poedersuiker huis instort. {:)-:(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:21

Ben je daar ook meteen van af, Abbey :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:31

Wat een schade. Nergens vlogen vliegtuigen of reden er treinen dus extra druk op het werk (taxi planning )

Ik zag bij de paarden l
alleen en ongevallen tuinstoel en mijn kast was een meter verschoven. Nu op het nieuws echt abnormale beelden

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:35

Bij de paarden viel het mee, een isolatieplaatje die wat los heeft gelaten in de schuilstal. Om ons huis heen konden we pannen rapen. Gelukkig kon onze aannemer meteen langskomen om de boel weer recht te leggen. We hebben wel geluk gehad zei hij, als het nog een half uurtje zo door gewaaid had waren alle pannen van de uitbouw eraf gewaaid, alles lag al scheef. :oo

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:38

Iedereen succes met opruimen en opbouwen!

Hier 1 dakpan naar beneden gekomen en de brievenbus is omgewaaid. Ik verwacht daar niet het hele weekend werk aan te hebben :+

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:46

Hier stonden de pony's nog keurig op de verharding binnen het schrikdraad. Helaas wel een gesloten ijzeren aanhanger me trailer in gewaaid en in me weiland lag flink wat glas want er grenst een kas tegenaan. Morgen maar glas ruimen met daglicht. Hopelijk valt schade aan me trailer mee

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:57

Oh jeetje engel, hopelijk krijg je dat glas allemaal goed uit de wei...

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:58

Linten zijn kapot thuis maar ook op stal is de stroomdraad losgekomen, alle isolatoren door en 2 palen uit de grond.
Paardlief vast komen zitten in het koord, staat nu kreupel pffff
Rotweer!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:12

Sterkte granoek!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:16

Sterkte met DUke Granoek.

Ben nu net thuis, heb Daan maar opgehaald. Die kon echt niet thuis komen met openbaar vervoer. Wat een drukte op straat!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:24

Chasey schreef:
Sterkte met DUke Granoek.

Ben nu net thuis, heb Daan maar opgehaald. Die kon echt niet thuis komen met openbaar vervoer. Wat een drukte op straat!

Ohhh jeetje zat die nog steeds vast op het station??

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:32

Sterkte met het herstellen van de schade.
2e helft vd middag was het best lekker weer

Had vandaag het hooipak naar binnen willen brengen. Maar niet gedaan.
Haha...zag het al rondwaaien!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:34

Afbeelding

Hier 3 bomen om. Gelukkig is vandaag de kettingzaag binnen gekomen.. Ook lagen er wat pannen scheef.
Oude huis zijn er helaas pannen van het dak gewaaid. Morgen op zoek naar een dakdekker.

Maandag boerman gebeld en die heeft meteen schaapjes op de wei gezet, zo schattig:

Afbeelding

Sterkte Granoek met paardlief :(:)

Hier stond alles in mijn keurige mooie gespaarde groene grote weide.. Klojo's waren natuurlijk gaan rennen dus daar staan de hoef afdrukken en sliding stops mooi in.. De gehele binnen omheining was kapot of losgeslagen. Gelukkig was mijn vader mee en konden wij het nog net in het licht repareren.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:23

Sterkte Granoek!

Hier geen noemenswaardige schade gelukkig..

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:26

Wat vervelend dat je paard kreupel is granoek :( beterschap voor hem!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:38

Bij ons valt het ook mee; klein boompje op de omheining van een weitje dat niet in gebruik is. Thuis is helaas de lijsterbesboom omgegaan, gelukkig zonder schade te veroorzaken.

Morgen maar even het bos in om te kijken wat daar de schade is en gevallen bomen melden bij de boswachters... die kunnen hun lol wel op met hun motorzaag :')

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:59

Hier rondom het huis wel wat schade. Mijn oude sering is helemaal omgeknakt. Erg jammer.
En een oude wilg lag op de omheining. Die heb ik omgezaagd vanmiddag. Een appelboom hangt helemaal scheef, het is zo nat op die plek dat hij niet meer stevig stond. t Weekeinde maar zien of we hem rechtop krijgen.

De paarden hingen vooral rondom de stal. 8-)

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:03

Oef, wat een schade en taferelen allemaal. Beterschap voor het kreupele paard.

Hier geen schade, volgens mij hebben wij het ergste ook een beetje gemist. Schijnt alleen dat de put het vanochtend niet meer aan kon, maar vanmiddag alweer goed. Vanmiddag een rondje gelopen met paard, bos stond ook nog aardig recht, een dorpsgenootje miste wel een dakplaat van de stal, die kwam ik iets verderop langs een (doodlopende) weg tegen.

Iemand reed hier reed toch met een lederen bosal?