Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:07

Hier is midden op de dag het 4e en laatste veulen geboren.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:39

Djoena schreef:
Ik zal voor de boom gaan mizzMontana :j

Wij krijgen een magnolia, ik wou eerst een Japanse kers, maar die schijnt soms een schimmel te dragen die hardnekkig is.


Magnolia’s zijn mooi!
Maar Japanse kersen ook de 3 weken per jaar dat ze bloeien. <3
Als je liever de kers hebt roep je maar. Ik heb er 1 die stekken geeft. Mamaboom staat er nu 50 jaar, nog nooit schimmel in gezien. Al ken ik de boom pas 11 jaar :o

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:40

Gefeliciteerd Anke, fijn dat het ‘erop’ zit. Ben benieuwd hoe hij/zij eruit ziet.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:48

Gefeliciteerd Anke! *\o/*

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:14

Foto :D

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:37

Brahma kippen zijn prachtig <3

Anke: foto's graag :D

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:02

IH' Spots Sunshine
Merrieveulen
Thana x Two Spot
Afbeelding

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 01:30

Aww wat lief, echt schattig!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:11

Ja ben er heeeel blij mee.
Ze blijft ook. Hihi.

Zo nu weer eruit.
Weekend...wat is dat?

Kids hebben Bixie bij de club.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:14

Ze heeft Sky gisteren zelf mooi gemaakt.
Nu ze nog maar 1 pony heeft, is alles anders.
Veel meer betrokken en weer plezier erin.
Twee was blijkbaar toch teveel.


Afbeelding

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 07:55

Leuk veulen.
Heerlijk dat ze nu maar 1 pony heeft, alle tijd om te tutten...

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:37

Super schattig Anke! :))

Manlief wil niet wachten op de loonwerker... en nu is hij met de wei begonnen... met een bosmaaier :') :') het houdt hem van de straat zeg maar _O-

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:39

Leuk al dat jonge spul!

Hier beetje druk met alles. Eerste 2 weitjes ( totaal 30m * 45 m) zijn nu kaal gegeten en gemaaid met de zitmaaier. De helft is gemest met de mest van vorig jaar en ik heb de boterbloemen gespoten. Hopelijk slaat dat een beetje aan, en is ronde twee meer gras dan boterbloem...
De andere helft moet nog, maar ik heb geen oude mest meer, alleen van paar maanden oud. Zwaar werk; kruiwagen voor kruiwagen, dus kijk al uit naar de ander helft.. NOT... We hebben een kiepkarretje besteld voor achter de zitmaaier maar die is er nog niet. :(.

Paardjes staan nu in de andere wei ( 80 * 25), die we in vier stukjes hebben verdeeld. Daar staat heel lang gras, dus ze kunnen even vooruit. Shet wel met graasmasker...

In het najaar als de grond weer vochtig genoeg is om palen te zetten, gaan we de weitjes goed afzetten, met vaste palen op strategische punten en nette doorgangen maken. Nu is alles nog met prikpaaltjes, en die zijn niet zo handig op hoekpunten, buigen ze door...

En gisteren de hooizolder gevuld! 200 pakjes mooi grof hooi van onbemest land er bij. Heerlijk zweetweer om een hooizolder te vullen.... maar we kunnen zo weer een jaartje vooruit. Sinds eind juli hebben we de paarden aan huis en vorig jaar 215 pakjes gekocht en daar zijn er nu nog 30 van over. Nu liggen er dus 230 pakjes op zolder... Lekker gevoel is dat... Nu alleen nog betalen. das minder ;)

oh en bijna vergeten: vorig weekend de waterpomp aan de gang gekregen! ding haalt water uit de grond, maar heeft jaren stilgestaan schijnt... Deed eerst ook niets, maar met wat tips her en der toch gelukt. Geweldig om die slangen uit te rollen en de sproeier aan te zetten. Kunnen nu de bak en het weiland bewateren. Super tof!.. Ik wil alleen nog het water laten doormeten. Kijken hoeveel ijzer en andere stoffen er in zitten.

en vandaag doen we even niets... luieren en uitrusten. En nieuwe plannen maken, oftewel de klusjeslijst langslopen. En moeten ook nog vakantie plannen..

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:58

Nou Greendragon: zo te lezen hebben jullie recht op even niets doen damn wat een werk hebben jullie verzet :D

Anke: wat een scheetje van een veulen en fijn dat je dochter weer lekker kan genieten van één pony ;)

Wij gaan zo wat grond verplaatsen. Ik hoop dat het in een uurtje gepiept is, daarna gaan we naar het strandje hier vlakbij met de kids.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:14

Waren hier ook eigenlijk mensen die bij mij uit de buurt komen? Twello?

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:18

Ik zit in Lelystad ;)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:39

Wat een heerlijk tut-stel. Je dochter en de pony Anke
Mooi aan het minderen al...

Wij hebben 2 rotondes. Doorsnee 14 meter. Kom prima rond met twee paards trailer. Middencirkel gras. Voor huis nog een groene struik. Richting paarden en P karren alleen gras. Daar stond eerst de trampoline op en moet nog een boom komen.

Mandy73_unes

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:47

Kvulden, ik woon in Epse maar ben eigenlijk een meelezer...Haha...af en toe stel ik een vraag. Wij hebben nu een jaar de paarden aan huis...bevalt goed en doe een hoop info en tips op via bokt!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:05

Heerlijke fotoos overal en herkenbare verhalen.

Wij menden 2 dagen en vandaag gingen we naar t water.
Vorige keer was mijn doel om 2 voetjes van Andor erin te krijgen, vandaag liep hij gezellig door t water heen en weer. Sunny rent erdoor, en spattert, die vindt t prachtig. Vliegje was hier nog niet geweest en schrok zich te pletter toen hij er eenmaal in was. Einde met zijn pret.

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:23

Gefeliciteerd met je veulen Anke.

Heerlijke foto Antheman.

Hier met de warmte niks gedaan. Had er geen puf voor. Nu een lekkere bui op het gras. Heerlijk

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:06

DoubleVv schreef:
Wauw dat zijn heel wat paarden.. Ik vind 4 grote genoeg qua werk en 3 die er gereden worden. Ik heb zojuist weer de dierenarts hier gehad voor een hoestend paard zonder slijmen. Moet nu een maand hooi nat maken en schavelingen hij vermoed allergie doordat het niet in de keel zat.. ze moet binnen de maand van de zwaardere ademhaling af zijn anders naar de kliniek.. heeft iemand tips dat Ik nog kan doen misschien iets met kruiden of olie om te ondersteunen.. dank je wel


Welkom terug!
Ik was helemaal vergeten hier op te reageren. Ben zelf altijd een groot fan van sputolisyn(??? heb nog wel een pot staan maar ben even te lui om te checken hoe je het precies schrijft :o ) bij hoesten.
Ondersteunende en/of stimulerende kruiden voor de luchtwegen zijn eucalyptus, pepermunt, basilicum, tijm, munt en weegbree. Munt en weegbree worden hier het makkelijkst gegeten tijdens de regelmatige kruidenproeverijen.

Leuke foto antheman!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:23

Anke fijn dat het beter gaat met 1 pony.

Wat een leuke foto Atheman, wel jammer dat één van de paarden schrok in het water.
Nick heeft dat in het begin ook gedaan, duurde wel een tijd voordat hij weer het water in durfde. Hij is nog steeds geen held in het water, maar raakt er wel steeds meer aan gewend.

Gisteren met spoed met Oscar (de hond) naar de dierenkliniek, door een stom ongeluk een gat in zijn kop tot op zijn schedel. Rare zaterdag avond, maar de hond leeft nog. Daar gaat het om. Rustig aan doen...

Nick is gisteren avond aan de kletter gegaan in volle ren galop over straat, die schrok zich de pleuris van Oscar zijn lampenkap..... Dus vandaag lampenkap training gedaan. Nu durft hij langs Oscar te lopen. Wat een stom panisch beest is het soms...

Loonwerker zou vrijdag komen, kwam niet. Loonwerker zou zaterdag komen, ook niet gekomen. Ik ben er zooooooooooo klaar mee. En dan ook nog dat gedoe met die dieren. Man het was wel weer een weekend...
Ik wil zo graag verder met onze wei!!!!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:26

Bij die loonwerker zou ik inmiddels wachttarief gaan rekenen, Chasey :roll:

Hij zou er om 15u zijn en je hebt tot 17u gewacht? 2 x €30 van de uiteindelijke rekening af. Sjongejonge, als je je afspraak niet na kunt komen, bél dan effe.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:27

Daan neemt er verdorie verlof dagen voor op voor Jan banketstaaf, we worden er schijtziek van.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:31

Ik zou inderdaad ook kosten gaan rekenen voor niet komen opdagen. Zijn ze nou helemaal gek geworden! ~~}>