Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 16:20

Onze hoop wordt ook weer over het land uitgereden. Ze staan nu op 1,5 hectare land waar we de mest met de weidesleep verspreiden. Op andere weides wordt de mest uitgereden. Daar hebben we in voorgaande jaren ook onze hooi vanaf gehaald. Dit jaar veel minder gehoord dan andere jaren omdat de landen zijn verhuurd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:36

Zo zie je maar.. praktijk en theorie. Volgens de meneer mocht de hoop niet hoger dan 1 m zijn :+

Lekker daar op Ameland! Genieten met de hondjes.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:44

@[***], wat een goed nieuws *\o/*

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:50

Ow lekker zee en duinen! Krijg ik altijd een vakantiegevoel van. jammer dat het zo ver rijden is voor mij

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:21

Hier slepen we ook gewoon de mest over de wei en hebben verder geen stalmest oid dus dat is wat makkelijker ;)
Het enige dat hier op de composthoop gaat is de mest van de kippen/ konijnen, spul uit de groentetuin en aan het einde van de winter gaat al het vertrapte hooi er ook bij.
Al met al geen grote hoop dus die gewoon ergens in de wei ligt en alweer weg is tegen de tijd dat de volgende lading vertrapt hooi etc erop gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:32

Karin_deB schreef:
@[***], wat een goed nieuws *\o/*

Thanks!!! Ben erg blij. Was al bezig met Rendac...... Woon aan een doorgaande weg, moet er niet aan denken om mijn gevlekte vriendje daar te laten inslapen.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:27

Jeetje wat gaan jullie hard. Ik probeer weer mee te lezen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje druk heb met 2 paarden, 3 jonge kinderen en een verhuizing te regelen. Om dan nog maar te zwijgen over alles wat ik moet uitzoeken voor de paarden

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:50

ClaudiaHS
Amel (haflinger) daarintegen snapt het principe ook niet zo goed en rukt ook als een malloot aan het net.
Dat beest kost me bijna elke maand een nieuw net :=
De netten bij equicullinair zijn echt super stevig! Worden hier ook mishandel en blijven al 1.5 jaar goed bij dagelijks
Gebruike en maximale belading

[***] wat fijn dat het goed gaat met je hb pony!

Selka wat leuk die cursus, lijkt me super interessant. Ik wilde dit ook graag, maar vond mijn weide te klein. Mocht mijn nieuwe wei doorgaan wil ik me er wel in verdiepen.

Vanavond lekker gelest met Mojo. Helaas merkte ik dat hij weer een keer of 6 door zijn achterhand heen zakte. Balen ik dacht dat hij erover heem gegroeid was. Hij is nu pas 7. Waarschijnlijk omdat hij met het vroege donker wat minder loopt, maar is toch zéker 4x per week

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:35

Selka schreef:
Zo zie je maar.. praktijk en theorie. Volgens de meneer mocht de hoop niet hoger dan 1 m zijn :+

Lekker daar op Ameland! Genieten met de hondjes.


Mss ishij de lucht in nu ook maar een meter. Meer anderhalf, denk ik. Maar schuin wel meer.

[***], goed nieuws!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:37

Ik heb wel eens gekeken bij equiculinair Engel maar de maten zijn me niet helemaal duidelijk.
Is de afmeting als hij is dubbel gevouwen of volledig uitgeklapt.
Hij moet namelijk over mn ibc passen

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:51

ClaudiaHS schreef:
Ik heb wel eens gekeken bij equiculinair Engel maar de maten zijn me niet helemaal duidelijk.
Is de afmeting als hij is dubbel gevouwen of volledig uitgeklapt.
Hij moet namelijk over mn ibc passen



Ik heb een rechthoekig net waar een kleine baal hooi in past. De maat word aangeven zoals hij is, dus dubbelgevouwen.
Ik heb deze


Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 23:53

Ah top. Dus als ik die kleine zou nemen dan zou het denk ik wel moeten passen als ik hem uitvouw +:)+

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:00

Werk je nu ook met een net aan een rooster of zo Claudia? Ik heb de beige netten van Equiculinair, staan ook op de site. Die zijn echt extra sterk. Bevallen super. Zelf vul ik zo'n net en maak het dan met musketon aan haken op de bodem vast.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:31

Mooi zo in de duinen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:50

Nee ik heb mijn net aan het frame gemaakt van de ibc. Losjes eroverheen dus niet strak gespannen.
Voor bijvullen trek ik dan 1 kant los en dan druk ik er zo een heel hooibaaltje in.
Als het straks wat droger is zal ik wel foto maken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:04

weer een heerlijke baaldag waarin nu al alles mis lijkt te gaan
De waterpomp werkte laatst, en nu ineens weer niet net nu al het water op is. Verplicht met zware kannen gaan slepen ( vind mijn lichaam erg leuk heb al 2 keer pw fysio nu) en hopen dat het lek of wat er ook aan mankeert gevonden word.
Het regent al een paar dagen waardoor het precies voor het hooihok erg nat is en ik niet met een aanhanger door kan en laat net nu mijn voordroog op zijn
Nikita stokkreupel, ( meestal zweertje) loopt echt op 3 benen en het is ook nog net haar artrosebeen die ze absoluut niet belast.


Op zo`n dagen vraag ik mij af waarom niet gewoon haken als hobby heb

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:15

Hebben die ibc bakken gaatjes zodat regenwater weg kan of hebben jullie ze allemaal onder afdak staan? Ik neig nog naar een mooie ruif voor buiten straks, maar ik moet even uitzoeken of het budget dat toe gaat laten. Of ik ga eens checken of mijn schoonvader niet iets moois kan knutselen O:)

Oei Lynn hopelijk word je dag snel beter en knapt Nikita snel op! Enne, haken is heel leuk hoor, maar daar haal ik toch echt minder voldoening uit dan de paarden :P ;)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:31

Pff wat balen Lynn :(

Mijn bak staat onder de bomen dus staat vrij droog.
Heb er wel gaatjes in zitten in de bodem maar die doen niet zo veel.
Raken snel verstopt.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:41

Aaaaaaahh ik wordt ook helemaal gek van al die regen. Ben elke dag geultjes aan het spitten of openspitten. Mijn hooibak heeft de ibc tapkraan er nog in zitten. Die staat open maar inmiddels staat de bak onder een afdak

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:08

Balen Lynn! Sterkte :(:)

belle_boef, frustrerend he. Van mij mag het ook stoppen!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:17

Ik word er ook flink zat van. Mijn paddock hield zich goed genoeg, maar is nu echt een natte bende. Gisteren na werk nog snel een paar baaltjes vlas gehaald voor onder het afdak. Kunnen ze daar tenminste lekker liggen als ze willen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:39

Sterkte Lynn, als het tegen zit is het ook meteen allemaal fout :(:)

Hier is het nat maar helemaal niet zo nat gelukkig.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:41

Maartje_M schreef:
Hebben die ibc bakken gaatjes zodat regenwater weg kan of hebben jullie ze allemaal onder afdak staan? Ik neig nog naar een mooie ruif voor buiten straks, maar ik moet even uitzoeken of het budget dat toe gaat laten. Of ik ga eens checken of mijn schoonvader niet iets moois kan knutselen O:)

Oei Lynn hopelijk word je dag snel beter en knapt Nikita snel op! Enne, haken is heel leuk hoor, maar daar haal ik toch echt minder voldoening uit dan de paarden :P ;)



nee geen gaten, nu kan het indien nodig ooit ook met water gevuld worden. Als er water inzit loopt dat weg via de kraan aan de voorkant die staat open
En ik kiep hem vaker om, de restjes hooi eruit, even water water erin om schoon te spoelen en vul opnieuw

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:52

Ik heb die wiite bak er uit.

Hier ook alles nat. Bah. Niks aan. Nog weinig gedaan. Hele ochtend op zoek naar een vermiste kat. Zit ze in de kledingkast van dochter. Stom beest. Normaal blèrt ze de hele boel bij elkaar en nu zegt ze niks. Zelfs haar eten gemist. Liep al langs de weg te zoeken of ze plat gereden was. Pffff. Maarja, ze is er weer. Gelukkig, want is kat van dochter en die had echt gek geworden. Zou de 2de kat binnen een jaar zijn die dood ging. Maar gelukkig niet... :')

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:03

@Lynn,balen en sterkte :(:) zijn van die dagen dat je het liefst weer terug in bed kruipt.

Even nieuwe tekening geschetst want we moeten ook nog een 'hok' hebben voor fietsen ed.

Afbeelding

Dus dan hebben ze iig 1 schuilplek.
Nu nog bepalen adhv de wind of ik nog extra afscherming wil.