Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:50

Wel een grote, geen dikke haha :’)

Gisteren toen die vent stond te loeren was Oscar binnen ivm de sneeuw en wind. Als hij buiten was geweest was hij aangeslagen.
Oscar kan heel waaks zijn als het moet. Gelukkig! Daan en ik willen in 2018 een pup erbij, zodat ie nog veel van Oscar kan leren en het stokje kan overnemen als Oscar bejaard is. Hij begint al behoorlijk grijs te worden. Wordt in april 7.
Ik wil hier niet wonen zonder grote waakhond.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:03

Nee precies. Zo zonder vind ik ook niks. Alhoewel ZhuZhu wel ocergaat tot de aanval als er ineens vreemde mannen binnenkomen. Dus ze is niet helemaal nutteloos.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:23

Hier is de sociale controle ook wel groot. Buren houden altijd een oogje in het zeil en letten ook een beetje op de paarden. Dat vind ik heel prettig.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:04

Bah Bah vervelend Chasey. Bij ons stappen mensen ook altijd een paar passen terug als de Duitse Dog zijn hoofd door de haldeur laat zien :D Ben er wel blij mee. De kleine bijt zeker weten als vreemden zijn terrein op komen als wij er niet zijn. Toch een prettig idee.

Vriend wilde eigenlijk een Old English Mastiff maar dat was mij te kolossaal. Lijkt mij wel een prima waakhond.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:17

Ik ben ook blij met de honden, die slaan zeker wel aan als er iemand rondloopt.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:18

Helaas geen hond hier, zijn we simpelweg te weinig voor thuis. Vinden we sneu.

belle_boef

Berichten: 10740
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:38

Wij hebben nu 2 pluizige honden. Die leven in huis. slaan wel te pas en te onpas aan dus voor het idee wellicht genoeg. Hierna willen wij ook wel een formaat groter en afschrikkender.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:41

De sneeuwkater is begonnen. Half bevroren resten sneeuw en regen. ;( . Paar dagen doorzetten maar en alles is weer weg. De pomp gaat op volle toeren.

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:00

Arme Fabster :( geen sneeuw meer.

Rare inbreekmannetjes is wel akelig ja, maar wel fijn dat die vent heeft gezien dat je een foto van hem nam. De meeste inbrekers kiezen de makkelijkste weg....is jouw slot goed, balen dan gaan ze wel naar de buren en een foto....tja daar zitten ze natuurlijk helemaal niet op te wachten.

Ik heb "vroeger" bij de politie gewerkt en de ellende helaas vask gezien. Zelfs kinderkamers met spaarpotjes worden niet "gespaard" bha....ellendig volk

Vandaag ben ik wel al goed bezig geweest. Ozzy gereden en dirk gelongeerd uniek....al zit ik qua rijden wel een beetje op een dood punt. Ik draai mijn rondjes maar mis een beetje de uitdaging....misschien toch maar weer eens op zoek naar een lesgeefmens. Maar dat is nog best lastig, van de 10 mensrn heb ik er maar met 1 een klik. Dus dat wordt weer van alles uitproberen....of iemand moet hier nog lesgeefmensentips hebben? (Ik woon vlak bij sittard-echt)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:11

Ja klootzakken zijn het bah! Tuig.

Hier is het een trieste dag. En verdorie een nieuwe einddemper kost 180 euro!?!! Is ie van silver ofzo?!? Bah!!!

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:37

De sneeuw ligt er nog, maar het regent er boven op :( je kan zwemmen hier. Uitmesten is niet doen.

Zelf een beetje bang van de meeste grote honden, maar mijn hond-formaat-cavia zou de hele buurt wakker keffen als er iemand loopt die er niet hoort. Toen mijn vriend een nieuwe auto had duurde het een half jaar voordat hij er niet meer tegen blafte :') Ik vind het toch fijn dat er niemand binnen kan komen zonder dat ik wakker word. De paarden zitten wat verder van het huis af, daar wil ik nog een flink hek.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:44

Ja ook een klein hondje is 'handig'. Het schrikt misschien niet zo af als een grote, maar hij laat in ieder geval weten dat er wat aan de hand is! :D

Vanmorgen uitmesten in de paddock was ook een zware klus. De mest ligt in de blubzooi en is een keer zo zwaar. Maar het is gelukt :D

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:55

He wat naar chasey! Gelukkig heb je oscar.

Hier staat heel de wei onder water. Ben zo blij met de verharding.
Gisteravond een staprondje buiten kunnen maken met Mojo op sommige plekken nog best glad. Toch blij dat ik geweest was. Vandaag had ik alle tijd voor de pony's heeft mijn zoontje de buikgriep. Man, man wat baal ik dan dat het spul 1,5 km verderop staat. Aangezien ik vandaag vrij was gisteravond gevoerd voldoende tor vanmorgen. Moest ik me zoontje meenemen terwijl die ziek was om te voeren. Hij had ook naar me schoonmoeder gekund maar dat was eigenlijk langer rijden. Gelukkig was ik zo wijs een emmer mee te nemen in de auto.....
Afijn met 15 minuten weer thuis en hij kon in de auto blijven, maar is wel echt naar.....
Hopelijk heb ik zaterdag meer geluk wat betreft rijden, zo jammer

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:00

zoefie schreef:
Vandaag ben ik wel al goed bezig geweest. Ozzy gereden en dirk gelongeerd uniek....al zit ik qua rijden wel een beetje op een dood punt. Ik draai mijn rondjes maar mis een beetje de uitdaging....misschien toch maar weer eens op zoek naar een lesgeefmens. Maar dat is nog best lastig, van de 10 mensrn heb ik er maar met 1 een klik. Dus dat wordt weer van alles uitproberen....of iemand moet hier nog lesgeefmensentips hebben? (Ik woon vlak bij sittard-echt)



Weet niet welke manier jij rijd, kan natuurlijk nogal verschillen. Maar ik vind Anke hier van Bokt echt heel erg fijn. Komt ook in jouw omgeving.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:36

zoefie schreef:
Arme Fabster :( geen sneeuw meer.
)


Geeft niks. Anders kom ik helemaal nergens meer aan toe. Was maandag mijn bestelling bij de bakker al vergeten, omdat ik zo met die slee bezig was. := . En sneeuw is meestal maar een paar dagen goed om mee te spelen. Darna wordt t ijzig of pap. Dus het is prima zo. Had wel willen rijden, maar vrijdag ofzo maar weer. Morgen hooi halen.

Op naar de volgende sneeuwperiode :j

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:45

Niks ervan! Ben klaar met die troep. We hebben dit jaar 2x sneeuw gehad, ik stem voor minimaal 5 sneeuwvrije jaren.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:48

Ik stem voor sneeuw in combinatie met vorst, zonder blub.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:58

Hoezo 2 x sneeuw gehad? Ik heb maar 2 dagen achter elkaar sneeuw gezien. Dat is 1 x. Graag rond 19 januari nog een x. Zo der vorst dan. Kan ik in de Drunense Duinen een sneeuwrit maken <3

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:35

Wat dacht je van begin van dit jaar Fabster? Hoewel ik toen nog in Overijssel zat, dus ik weet niet of ze hier toen ook sneeuw hebben gehad.

En ik heb dus sinds december vorig jaar zon poedersuiker, ding is waaks en alert zat hoor, alleen doof geboren, dus heb er nog niks aan wat dit betreft... Maar voor de rest is het mijn grote vriendin, zij heeft mij echt door een mega depressie na het overlijden van mijn meiden heengetrokken, ze heeft haar plaatsje meer dan verdiend...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:21

Whaha Fabster aan de sneeuwkater. Ben bang dat je er alleen voor staat :D

Inderdaad smerige natte pap buiten. Mest is niet te vinden in het donker. Wordt een leuke klus zaterdag.

Beterschap voor je zoontje Engel. Het heerst enorm hoor ik.

Chasey, alles is zo duur he! Vandaag winterbanden gekocht voor de auto.. slik. Morgen voor een beurt naar de dealer.. wil niet weten wat dat gaat kosten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:40

Selka schreef:
Whaha Fabster aan de sneeuwkater. Ben bang dat je er alleen voor staat :D.


Ik wist niet dat jullie allemaal wel van natte drap hielden! _O-

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:41

:+ neehee gewoon een zonnetje en 20+ graden :D

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:19

_ENGEL_ schreef:
He wat naar chasey! Gelukkig heb je oscar.

Hier staat heel de wei onder water. Ben zo blij met de verharding.
Gisteravond een staprondje buiten kunnen maken met Mojo op sommige plekken nog best glad. Toch blij dat ik geweest was. Vandaag had ik alle tijd voor de pony's heeft mijn zoontje de buikgriep. Man, man wat baal ik dan dat het spul 1,5 km verderop staat. Aangezien ik vandaag vrij was gisteravond gevoerd voldoende tor vanmorgen. Moest ik me zoontje meenemen terwijl die ziek was om te voeren. Hij had ook naar me schoonmoeder gekund maar dat was eigenlijk langer rijden. Gelukkig was ik zo wijs een emmer mee te nemen in de auto.....
Afijn met 15 minuten weer thuis en hij kon in de auto blijven, maar is wel echt naar.....
Hopelijk heb ik zaterdag meer geluk wat betreft rijden, zo jammer


Heb je geen stukje bos ofzo waar je een beetje in kunt "spelen" voor de afwisseling?
Leg op de route wat takken bij elkaar als hindernis ofzo, of ga dressuur rijden tussen de bomen als dat kan :+ (zoek een groepje bomen op en verzin daar wat figuren bij die je uiteindelijk in galop kunt rijden, worden paarden vaak ook lekker los en soms wel wat te voorwaarts van)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:34

:r :r :r Aaaaaaah bah! Hier regent het alweer de hele middag...... Ik word er nu echt een beetje depressief van -O- . Mijn bak is echt goed gedraineerd, maar deze hoeveelheden water vanaf augustus worden nu iets te gortig. Vanmiddag was hij na alle regen en sneeuw weer keurig netjes droog, ikke blij *\o/* , maar nu is het gewoon weer zeiknat. Hij droogt wel weer snel op, maar ga nu twijfelen of ik ze niet 's nachts in een box moet zetten. En dat was nu juist wat ik deze winter niet wilde! In de schuilstal is het uiteraard keurig droog, maar ik baal gewoon ontzettend ;( .

Wat een ....winter tot nu toe.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:47

Minimelona is me voor fabster. Ergens in februari of maart heeft er ook een paar dagen sneeuw gelegen. Ik heb er nog trauma's van :+

Hier regent het ook flink. Grote voordeel is dat mijn bak en paddock gelijk sneeuwvrij zijn. Zijn nu alleen nat maar de drainage loopt dus ik hoop er maar het beste van. Afgelopen 2 nachten hebben de paarden op stal gestaan misschien vannacht nog 1x en dan ben ik er wel klaar mee.

Chasey vervelend idee. Inbraken zijn hier in de buurt al jaren schering en inslag. Wij zijn de enige in de straat waar ze nog niet geweest zijn. Zal wel te maken met mijn waakkat :D