Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:20

Leuke opening van het nieuwe topic.

Ben geen voorstander ervan om ze met dit zeikweer buiten te zetten zonder schuilplek. Vinden ze zelf ook geen succes. De meesten kunnen in en uit zoals ze zelf willen.

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:32

Hilary schreef:
"Wat boeren bij de MAS"? :')
Ik heb de HAS gedaan; alle MAS'sers waren boeren :P


Oh :')

Scheelt weer netjes naar school gaan dan :')

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:33

Anke, mijn twee jongste staan met een schuilstalletje. Mijn oudste en de pensionponies met een regendeken op. Gaat prima hoor.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:44

Ik heb niet eens stallen (behalve de s huilstallen dan. Alles blijft gewoon buiten. Het hooi is wel onder het afdak opgehangen. Hier staat alles onder water. Wat een takkeweer. En dan moet morgen nog komen....

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:47

Ik heb de bakken hooi ook maar onder het hutje gezet... die lopen helemaal onder anders (gaten zitten net de hoog)

Oei wordt het morgen nog erger dan?
Gisteren was het fijn...

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:49

Als de stal nou klaar was... dan konden ze zelf kiezen morgen. Maar die is helaas (tot mijn grote frustratie) dus nog niet klaar. Zijn nu echt aan het afwerken, maar toch.
Dus de paarden hebben pech, die gaan de hele dag naar buiten. Maar ze hebben wel goede dekens op :j

Tja, 's morgens doe ik de paarden met een muts op mijn hoofd (haar er onder), paardenjas aan, tuinhandschoenen aan, joggingbroek over mijn gewone broek en laarzen er onder.
En dan nog plukt mijn collega soms ineens wat hooi van mijn kleren :')
Ik heb soms een behoorlijk representatieve functie, moet nog weleens praten met bobo's, dus ik vind niet dat ik het me kan veroorloven om te ruiken naar paard, of vieze nagels te hebben.
Maar lastig is het soms wel :j

Oh ja, en hoe wij zijn gekomen aan een huis met ruimte voor paarden: hard werken, veel sparen, geduld hebben en geen kinderen krijgen. En op het juiste moment je oude huis verkopen en iets nieuws weer kopen. dat hielp ook.

Mooie openingspost, goed gedaan!

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:52

Doe ik ook sakvis!
Ik ben begin dit jaar begonnen op de HAS dier- en veehouderij. Dit bleek te makkelijk/te weinig. Plan was eerst de HAS en dan master animal science. Nu ben ik overgestapt, omdat ik daar echt niet gelukkig van werd. Begin nu dus aan mijn bachelor animal science in Wageningen. Deze week eerste week :D

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:55

Haha Wendy, geen kinderen hebben :P Mijn ouders hebben 2 kinderen. En toch goed te betalen

Hoor dat het morgen gaat stormen, jakkes.

Waarschijnlijk ga ik stoppen met mijn HAVO en dan volgend schooljaar naar de MAS. Zit nu in het 4e jaar. Maar alles moet mog worden besproken ect.
Bevalt het je Kim_W?

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:02

KittyDylan schreef:
Haha Wendy, geen kinderen hebben :P Mijn ouders hebben 2 kinderen. En toch goed te betalen

Hoor dat het morgen gaat stormen, jakkes.

Waarschijnlijk ga ik stoppen met mijn HAVO en dan volgend schooljaar naar de MAS. Zit nu in het 4e jaar. Maar alles moet mog worden besproken ect.
Bevalt het je Kim_W?

Voor ons was het denk ik ook wel te doen geweest, maar nu kunnen we het ruim betalen :j
Bovendien denk ik maarzo dat zij het in een andere tijd gekocht hebben.


Mijn ouders konden trouwens ook een boerderij (geschikt voor dubbele bewoning) met 1400m2 grond betalen op 1 inkomen met 2 kinderen. Bijna 30 jaar geleden... ouders van mijn man zelfs op basis van het inkomen van een timmerman een boerderij met een halve hectare grond, zij hadden 3 kinderen. Geen centje pijn :n

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:06

Mijn vader heeft dit huis van zijn vader (mijn opa) over gekocht. Blijft een beetje in de familie zo. Hoop stiekem dat ik ook ooit de kans krijg dit huis te kopen.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:11

Mijn paarden gaan morgen ook gewoon naar buiten. Mijn warmbloed staat sowieso onder de deken en ik denk dat ik de IJslander morgen ook zijn regendeken opgooi gezien het weer dat ze voorspellen. Hebben ze hun eigen schuilstallen bij zich. In de wei is geen afdak maar ze kunnen wel beschut van de wind staan in principe.

Maar voor nu staan ze lekker droog op stal, hooi te eten. Ik heb wel back-up geregeld dat iemand ze morgen eventueel binnen kan halen als het echt bar en te boos gaat worden. Heb morgen een cursusdag op het werk dus ik zal niet eerder dan 17.45 thuis zijn gok ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:28

Oh, mijne Bacardi in de top 30, nu moet ik me wel terug aanmelden.

Ik heb het geluk dat er achter mijn huis een stuk grond lag te verwilderen. Mijn buren waren daar niet zo happy mee en hebben ervoor gezorgd dat ik het nu voor mijn paarden mag gebruiken. Het is niet groot genoeg om ze alleen op gras te houden (zal ergens tussen de 3 en 4000m2 zitten), maar ze kunnen zich lekker uitleven.

Mijn jongens

Afbeelding

Afbeelding

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:08

Tot nu toe wel! Maar nu heb ik ook wel een blok waarbij ik veel practica heb. Dat is sowieso altijd wel heel leuk. Maar ik denk niet dat ik er spijt van krijg. Heb het er erg naar mijn zin binnen 3 dagen en ben duidelijk een stuk gelukkiger dan op de HAS.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:30

Hier de laatste ronde net gehad.. t is echt vies weer! Temperatuur is niet zo gek maar de regen en wind maken het echt koud.. heb ff een hooinet in de schuilstsl gehangen en een dekencheck gedaan.. Licor had het koud onder zijn deken dus daar heb ik een liner onder gepropt.. was ff lastig want ik wou zijn deken niet af doen maar dat is gelukt.. de haf stond nog prima onder zn deken en de shet heeft zo'n goede vacht, die was op de huid nog mooi warm en droog zonder deken.. de nieuwste aanwinst heb ik wel nog ff n regendeken opgegooid.. vond ze denk ik wel zo fijn..
Ik hoop dat ze het nu vannacht allemaal warm genoeg hebben.. blijft met weer als dit toch lastig inschatten

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 02:06

Wat een zeikweer :r
Manlief had zelfs de paarden al binnen gezet, dat zegt wat!
Ze kunnen onder het afdak (van 17 x 3 m)
Ik moest nog wel de boel voeren.
Blue hoest weer, krijgt wel weer een goedje maar echt helpen doet het nog niet.
Maak nu zelfs de voordroog nat.

Geweldige openingspost :j *\o/*

Vanavond opleiding stoelmassage in Eindhoven, 23.00 klaar, wil een autootje van een collega niet starten en met startkabels maakte de toet zo'n raar geluid dat we maar gestopt zijn.
Hebben we in mijn bus gewacht tot haar vriend haar kwam halen

Hoe we dat doen, paarden aan huis, naar Belgie verhuizen :D
Maar ik heb ze altijd op een weitje gehad en zelf verzorgd.

mijn zooitje ongeregeld, Nina welsh cob merrie, Blue paint ruin, Tika muildier
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 02:07

Regendeken geeft ook wat "beschutting"

Had op mp een massimo trail "gekocht" 2 dagen geleden al gevraagd voor de rekening gegevens.
Ze wilde nog eerst foto's maken vd achterkant. Dus vandaag gekregen. Opnieuw besproken met de zadelpasser. Weer gevraagd voor de gegevens. Komt ze nu aan dat iemand anders vanavond eerder dan mij definitief had besloten om het zadel te kopen. Ja dag...2 dagen geleden wilde ik het geld al overmaken. Wat een muts!! Of ik nog interesse had als het toch niet verkocht werd. Nou nee. Ben er klaar mee. Met zo iemand wil ik niet eens zaken doen. Te risocovol.

Grrrrr

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 02:08

Wat een lieve man!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 02:44

Ik had vorige week het deken bij Bacardi af gedaan tijdens de dag en 's avonds liet meneer duidelijk merken ie het niet terug op wou. Had het deken wel standby gehouden, maar nu is hij te nat. Gevolg, een grumpie paard.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 03:19

Jemig, wat gaan jullie hard!!!

Wat een toffe foto's in de OP, echt heel leuk gedaan!

Ik huur ook, een schattige kleine 2-onder-1 kapwoning aan een doorgaande weg voorin een dorp. Mijn paarden staan 150 meter verderop op een tevens gehuurde plek. Kopen denk ik voorlopig absoluut niet aan, maar zou ik (ondanks de gunstige prijzen) ook echt niet willen in dit deel van het land. Misschien zelfs wel helemaal niet in dit land :D

Netjes voor de dag komen is soms hier ook lastig. Wel altijd schone nagels, fastservice, dus ik zal wel moeten :=

Hier de paarden gewoon 24/7 buiten. Het weer is nu nog rustig hier. Caily draagt een deken. Op stal zetten durf ik niet meer, maar denk ook niet dat het nodig is :o

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:04

Teruggevonden :D leuke openingspost!

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:06

Dan show ik mijn dames ook even opnieuw.
Afbeelding
Links is Kitty, 21 jaar jong. Ze staat normaal niet bij de andere, heel af en toe maar.
Achter zie je Fflur, anderhalf/tweejarige Welsh Mountain merrie
En vooraan rechts is Poppy, ook een Welsh Mountain merrie, van een half jaar.

rover_
Berichten: 1362
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:10

Leuke openingspost Pauline!

Het is echt beestenweer ja. Vanmiddag schijnt het helemaal extreem te worden....

KittyDylan

Berichten: 8889
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:17

Verschrikkelijk, hoop toch dat het meevalt hoor. Ik moet nog school school -en terug- fietsen.
Door stuk bos. Hopelijk blijven de takken netjes hangen dan

rover_
Berichten: 1362
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:19

Gevaarlijk Kitty Dylan, heb je geen alternatief (of thuis blijven?). Je hoort soms van die akelige verhalen dat mensen een tak op hun hoofd krijgen en het niet na kunnen vertellen. Daar helpt een cap ook niet tegen ben ik bang.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:20

Ze geven hier code geel af voor vanmiddag en vanavond. En ik moet vanavond nog wel in mijn carnavalsoutfit de gehandicapte ruiters begeleiden. Zal wel een feest wordem! :=