Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:07

engel, klein en veen is geen doen, zand zou fijn zijn.is het nu al grasland? Dan eens erdoorheen lopen zie je meteen hoe nat het nu is na al die regen. Ik duim dat het fijne droge grond is en dat stoeptegels niet onder bestrating valt

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:10

Afbeelding

Goedemorgen!

Karin_deB

Berichten: 8252
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:12

Leggen jullie die looproosters dan gewoon zo neer of moet er nog wat overheen? Lopen ze daar normaal op??

Omdat de uitloop modderig is en de shet niet op modder mag voor 3 dagen moesten we even een tijdelijk plekje creeeren.
Mn staleigenaresse vond het sneu dat ze op steen stond dus appte gisteren deze foto:
Afbeelding
Ze kon het niet laten haha. Wel heel lief!

Gelukkig lag het er gisterenavond allemaal nog netjes, niks weggewaaid ofzo.
Mijn merrie snapt er maar niks van :')

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:23

1 regenbui en dat is dan een natte drap/pap

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:28

Als je de roosters in de modder legt, zinken ze wat en vult het zich op. Als je ze op t droge legt, zou ik er zand overheen gooien, zodat alles is opgevuld. Dan lopen ze er gewoon overheen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:33

Roosters zijn best prijzig. Toch?

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:33

Mag ik vragen over wat voor soort roosters jullie het hebben? (Een linkje of zoiets O:) ) Ik ben mij namelijk aan het orienteren voor opties voor verharding maar zie door de bomen het bos niet meer...

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:57

Ik heb ecorasters, van Bos Rubber (www.bosrubber.nl). Op het lager gelegen deel (1 hoekje) staat wel wat water, maar de ondergrond blijft stevig en droog. Perfect, erg blij mee.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:25

En die roosters kun je cht gewoon in de modder gooien? Ze zakken dan niet te ver weg? Ik heb op sommige stukken wegzakkend van 30 cm. Dat heb ik nu afgezet zodat ze er niet inzakken

Karin_deB

Berichten: 8252
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:44

Anke schreef:
1 regenbui en dat is dan een natte drap/pap


Het is maar voor 3 nachtjes gelukkig, daarna gaat het weer open en kan ze gewoon de stal in.
En indien nodig vervangt ze het elke dag.

*edit, en er zit wel een dak boven hoor, het zit onder de overkapping. Maar als de wind rot staat zal het inderdaad nat worden.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:30

Kon het op de foto niet goed zien.
Is wel een heel lief gebaar.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:38

Ik heb ook vlas onder de overkapping liggen. Moet zeggen dat het bij mij goed ligt. Ik was ook bang dat het weg zou waaien/nat zou regenen, maar blijkbaar staat de wind net gunstig.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:53

Ik heb gewoon gruproosters/koeienroosters/stalroosters van mp afgehaald. Afhankelijk van de maat betsalde ik daar 10-25 euro per rooster voor. Die zijn dan 80 x 150 of 100 x 150.

Bij mij lag dus ook een flinke laag blubber. Ging er tot over mijn enkels in. Maar zo in de blubber gegooid. Zo ver zinken ze niet. En anders even met de sneeuwschep erover heen.

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:11

Fabster schreef:
Ik heb gewoon gruproosters/koeienroosters/stalroosters van mp afgehaald. Afhankelijk van de maat betsalde ik daar 10-25 euro per rooster voor. Die zijn dan 80 x 150 of 100 x 150.

Bij mij lag dus ook een flinke laag blubber. Ging er tot over mijn enkels in. Maar zo in de blubber gegooid. Zo ver zinken ze niet. En anders even met de sneeuwschep erover heen.


Ik heb voor de liefhebbers nog wel wat van die roosters liggen in verschillende maten. Liggen bij ons ook in de wei.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:16

KPet schreef:
Fabster schreef:
Ik heb gewoon gruproosters/koeienroosters/stalroosters van mp afgehaald. Afhankelijk van de maat betsalde ik daar 10-25 euro per rooster voor. Die zijn dan 80 x 150 of 100 x 150.

Bij mij lag dus ook een flinke laag blubber. Ging er tot over mijn enkels in. Maar zo in de blubber gegooid. Zo ver zinken ze niet. En anders even met de sneeuwschep erover heen.


Ik heb voor de liefhebbers nog wel wat van die roosters liggen in verschillende maten. Liggen bij ons ook in de wei.


Welke maten heb je liggen?
Voor hoeveel m2?
En waarvandaan?

Karin_deB

Berichten: 8252
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:30

Zelfde vragen als hierboven!

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:36

ClaudiaHS schreef:
Welke maten heb je liggen?
Voor hoeveel m2?
En waarvandaan?


Ik zit in Twente. Heb er een heleboel liggen in verschillende maten. Wij zijn de grupstal aan het verbouwen, vandaar. Stuur me anders even een paar met je mailadres/telnet. Dan stuur ik wat foto's

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:52

Hoe is het met de pony Lynn?
Fabster, heerlijk dat gek doen. Wat doet Beau het goed!!
Wow Pauline, jij komt heerlijk thuis. Fijn zo'n paddock.
Ach shettert. Wat lief Karin. Leuk dat ze er zo gek mee zijn.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:59

Wat fijn dat je stalbaas zo mee denkt, fijn toch wat zachte ondergrond :j

Hier kunnen de paarden vandaag weer een dagje op de wei, yay!
Afbeelding
Morgenochtend denk ik ook nog wel, is redelijk droog nu.

Probeer ondertussen rustig vrede te maken met het idee dat ik Kim toch ga verkopen op den duur. Bijrijder heeft deze week geen tijd dus dat is geen heel goed begin en het is een flinke belasting aan energie en tijd. Voor het voorjaar maar even zorgen dat ze toch wat doorgereden is (Diva desnoods echt even laten staan en misschien in training zetten oid) en dan verkopen. Heb nog wel flink de tijd om me mentaal voor te bereiden. -O-

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:10

Ik dacht dat jij maar 2 paarden had Azmay? Hoe dan ook heel veel sterkte.

Hier is mijn grote Tinker liefde ook verkocht, binnen een week, dat had ik niet zien aankomen. Verschrikkelijk... zondag gaat ze weg ;( Hoop echt dat ik de goede keuze maak om verder te gaan met een paard, en dan dat ontembare monster van me aan te houden...

Roosters lijken me heerlijk! Hier de voorste tientallen meters van de wei echt niet meer te doen, dat is kleigrond. Daarachter ligt ca. 150 meter weide wat zandgrond is (onze weide is 110 meter breed dus dat is nogal een stuk). Paarden eten dus met droge voeten, maar om er te komen met hooi is drama, net als voor de paarden om bij de waterbak te komen. Omdat we er straks nog maar twee hebben, hebben we toch besloten de paarden zo snel mogelijk naar stal te halen. Kunnen ze alsnog 24/7 buiten, maar met verharding en (helaas nu wel natte) paddock van 15 x 50, dus ook prima :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:18

O wauw Caily, wat een veranderingen. Wie blijven er? En toch de stal maar houden? Wel lekker om achter de hand te hebben, als het zo n blubber wordt.

Wilde net de paarden gaan pakken om samen me dochter een ritje te maken, begint het toch te hozen! Niet normaal! We hadden gewoon een waterval kangs get raam, omdat de goot het niet trok. Had wel gezien dat er een buitje kwam, maar dit ging echt nergens over. Dat was dus mijn droge paddock.... :')

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:31

Ja, heb eea kunnen regelen en cadeau gekregen waardoor onder de streep het me nu een tientje meer kost dan wanneer ik het op zou zeggen, dus dan is de keuze snel gemaakt he ;) Dat tientje per maand zal ik nou ook weer niet heel hard missen. Heb het er wel voor over om het de paarden en mezelf makkelijker te maken.

Dat onvoorspelbare bloedlinke ding blijft natuurlijk :+ :Y) Eens kijken of we haar van dat imago af kunnen helpen :P Met veel pijn in t hart hoor, maar soms heb je geen keuze en moet je maar dankbaar zijn hoe dingen gaan, het had veel minder kunnen aflopen. Kan heel dankbaar zijn voor bepaalde mensen om me heen, ook een aantal hier in het topic :+: Helaas ook de andere kant van mensen waarvan je dacht dat het vrienden waren, maar dat alleen blijken op momenten dat het hun uitkomt. Maar ach, that's life... Het doet alleen stiekem wel flink pijn allemaal |(

Zou hier zoooooo graag met Caily naar het strand, maar ben ziek en regent hier ook echt onvoorspelbaar dus hopelijk morgen of zaterdag een betere kans nog.

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:37

Dat zijn geen leuke keuzes paarden wegdoen. knuffel aan iedereen die het nodig heeft

Die roosters lijken mij handig, gelukkig is de blubber hier meestal snel weg maar voor mensen die echt wegzakken lijkt mij dat ideaal

vanmorgen een wit ponytje geschoren bij een oud klasgenootje, pony ook weer blij, wat een vacht zat daarop. Scheren jullie ook? Doen jullie alles met 1 machine of een 2e tondeuse voor de benen en hoofd?
Nikita loopt nog kreupel maar wel weer iets meer op 4 benen ipv op 3 en 1 de lucht in. iets verbetering dus maar zeker niet over. Gisterochtend lag zij plat op de grond, ik kreeg echt een hartverzakking toen ik aan kwam rijden maar gelukkig tilde zij toen ik ernaartoe rende haar hoofd op.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:52

Rome is ook niet in een dag gebouwd, zolang verbetering doorzet kan je blij zijn!

Hier paardlief amper te halsteren, trauma voor slijptol, ik denk maar niet na over scheren, hoef nog niet dood _O-
Vorige paarden ook altijd gered zonder scheren, al stond ik vorig jaar met mn sportTinker op t punt, maar toen was het trainen plotsklaps voorbij... Nieuwe eigenaresse scheert haar wel, nu voor tweede jaar dus. Bij de Tinkers redt je het niet met een meestal, maar ken genoeg mensen die het doen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:08

Hier zijn diegene die werken inmiddels allemaal geschoren.
Hoofd en (onder)benen sla ik meestal over.
Doe alles met het grote apparaat.
Voor shows/keuringen pak ik nog weleens de kleine erbij voor puntjes op de i.