Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:57

Welkom Djoena.

Welkom Turtlelito.

Gefeliciteerd Libera. Mooi veulen!

Ik zit een beetje in de meeleesmodus. Heb wel mooie foto’s voorbij zien komen.
Sta stijf van de stress. Vorige week ook migraine gehad paar dagen compleet knockout geweest en ben pas nu weer een beetje mens.
Wel een fijn stapritje gemaakt met de pony’s vandaag. Even ontspanning.
Maar EINDELIJK is deze week een begin gemaakt aan de weide! Loonwerker is heel druk, maar als hij kan komt hij om verder te gaan. De paddock is al uitgegraven, vorm van de vijver ook, het begin is er.
Heb er een hoop stress van. Pffff....
Misschien vanavond of morgen zal ik wat foto’s plaatsen.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:55

Gefeliciteerd Libera, wat een mooi veulentje!

En dank jullie wel voor het welkom heten!

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:17

Welkom aan de nieuwe!

Libera wat een knap veulen!

Oei Chasey rustig aan doen. Fijn dat de loonwerker er eindelijk is!

Wij zijn aan het overwegen om de weide te laten hooien. Maar ik weet niet zo goed waar ik het dan moet laten... manlief is in de veronderstelling dat het hooi meteen gevoerd kan worden en ziet het probleem niet. Ik zie ook vooral heel veel werk met een man die de komende weken nogal wat in het buitenland zit :+

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:25

Welkom nieuwen :wave:

Libera, zet dat veulen maar op het vliegtuig deze kant op. Wat een schatje <3 <3 <3

Maartje, om hoeveel hooi zou het gaan? En zijn je paarden al volledig aan gras gewend?
Wij hebben vorig jaar hooi van het schapenweitje van de buren gekregen. Was aan het einde van het seizoen, heel erg droog en ondanks dat de stal volledig vol lag waren ze er toch echt met drie dagen doorheen. Mocht het wel om een serieuze hoeveelheid gaan is het idd heel veel werk en zou ik na persen sowieso 6 weken wachten met voeren.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:55

Welkom Djoena!`

turtlelito schreef:
Hoi dames (en de aanwezige heren natuurlijk), mag ik ook bij jullie aansluiten? Ik lees zo nu en dan al mee in het topic, we zijn nl bezig om een huis te kopen waar mijn paard (en ter zijner tijd natuurlijk een vriendje/vriendinnetje) aan huis komen te staan.

Ik sta nu volpension, dus dat zal echt een omschakeling zijn. Wel een bewuste keuze, we willen wat mee aan/bij huis kunnen doen en dat zit met paarden in de voortuin wel goed natuurlijk :). Mijn man is voor het concept, maar een absolute leek op paardenhoudgebied, dus we zullen wel in de praktijk geconfronteerd worden met wat uitdagingen denk ik. Voorlopig lees ik dus nog lekker mee om wat tips en trucs op te pikken!

`
Leuk, al een huis op het oog?
Ik kom net uit die situatie, nouja ik stond niet helemaal vol pension. Maar toch. Tot nu toe bevalt het mij super :D .

Vorig weekend voor het eerst een weidepaal de grond in gemept :') . En niet te vergeten, ik heb de bak driedraads gemaakt en samen met mijn vriend een schrikklok geïnstalleerd. Pfoe dat was nog best een uitdaging voor twee leken op het gebied van omheining :') :Y) .

Libera schreef:
Bokt, meet Nordic:

Gefeliciteerd, leuk beestje <3



We hebben nog geen grasmaaier, dus ik heb vandaag Qupido aan de hand laten grazen in de voortuin :') , het schiet alleen niet zo op, zo'n paardengrasmaaier _O- .


Hebben jullie trouwens wel eens meegemaakt dat een van je paarden de kudde uitgejaagd wordt? Qupido wordt de hele tijd weggejaagd door Flame en Billy. Ik vind het eigenlijk een beetje sneu, hij wordt er een beetje stresserig van. Zo erg dat ik aan het overwegen ben om Billy weer te verkopen :\ :\ .

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:51

Dank allemaal... ben helemaal verliefd! Hier nog een paar droog foto's en dan zal ik even verder bij lezen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:54

Natalie36 schreef:
Welkom nieuwen :wave:

Libera, zet dat veulen maar op het vliegtuig deze kant op. Wat een schatje <3 <3 <3

Maartje, om hoeveel hooi zou het gaan? En zijn je paarden al volledig aan gras gewend?
Wij hebben vorig jaar hooi van het schapenweitje van de buren gekregen. Was aan het einde van het seizoen, heel erg droog en ondanks dat de stal volledig vol lag waren ze er toch echt met drie dagen doorheen. Mocht het wel om een serieuze hoeveelheid gaan is het idd heel veel werk en zou ik na persen sowieso 6 weken wachten met voeren.


Ik denk dat het 1 tot 1,5 ha is. Beetje afhankelijk of we het kleine weitje wel of niet laten doen. Ze zijn volledig aan het gras gewend maar ze eten nu echt nauwelijks hooi.
Vraag me ook af wat het gaat kosten dan want dan moet de loonwerker dus komen. Kwalitatief wordt het slecht hooi dus het zal er inderdaad ook nog eens hard doorheen gaan ook. Vermoed dus dat het in verhouding nog duur is ook.
Maar ja gras staat wel knie hoog en daar moet wel wat mee gebeuren...

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:58

Hihi die wordt gelijk mooi mak gemaakt Libera.

Balen van je migraine Chasey, maar wat fijn dat de loonwerker eindelijk aan de gang is. Hopelijk geeft het straks meer rust als dat af is.

Maartje is het nog zoveel extra werk als je het laat doen? Wij laten ook een deel hooien maar hebben daar zelf nul werk aan.

Welkom Turtlelito en Djoena.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:40

Oh een echt Black Beauty veulen, prachtig!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:40

Kort gras zorgt dat voor gasvorming?
Beetje opgeblazen buik en winderigheid of komt dat door (on)kruid?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:43

Bij de club de bakken mooi gevlakt. Daarna nog met Dunya er gaan rijden.
Dunya op Sky en ik op June

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 07:07

Leuke foto’s Liberia. Vast echt genieten zo.

1 tot 1,5 ha is best veel. Kan zo maar dat daar meer dan 400 pakjes af komen. Daar moet je best veel opslag voor hebben of wil je het laten sealen zodat het buiten kan? Ik voer altijd pas na 6-8 weken.
Waarom is de kwaliteit slecht? Als dat zo is, zou ik het niet voor jezelf houden. Desnoods gras weggeven of anders laten bloten.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:12

Chasey :(:)

Leuke foto's Anke!

Over het hooien, en voor degene die een loonwerker heeft; hebben jullie altijd een vaste loonwerker die het doet? Of zoeken jullie degene met de beste prijs? Wat betalen jullie ervoor? Ik moet echt nog rondbellen in de buurt hier... misschien de buren van verderop maar eens vragen door wie ze het laten doen en hoeveel ze betalen.

Maartje, hier hetzelfde inderdaad... ook staat er wat zuring in op 1 deel. Ik moet nog even kijken of ik dat er zelf uit ga halen voordat de loonwerker kan komen.

Uitzicht vanuit onze serre momenteel;

Afbeelding
Ik moet mij inhouden niet met de schaar aan de gang te gaan. :+ maar dan ben ik zo lang bezig.

Stephanie, wat vervelend dat hij steeds weggejaagd wordt. Hoelang staan ze al bij elkaar? Misschien toch opnieuw rangorde bepalen. Hier hetzelfde gehad met een merrie, na verloop van tijd hield het jagen op, maar ze bleef wel altijd de laagste in rang.

Dank jullie wel voor het welkom :D

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:30

Het werk zit hem in die honderden pakjes naar binnen brengen :')
Het is kwalitatief niet het beste gras dus er komt ook geen geweldig hooi vanaf. Ben er nog niet uit...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:33

Oh Liberia, het is echt wel een dotje zeg. <3

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:39

@maartje. Waarom geen voordroog maken en als je zelf liever hooi voert, verkoop je dit gewoon.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:33

Welkom nieuwen!

Dotje van een veulen <3

Wij zijn een weekendje kamperen met Pinksteren, maar t is (letterlijk) kramperen geworden. We zijn met een club vrienden en 1 zette een liedje van Madness op. Tijdens het dansen ging t mis: zweepslag. Kan toch niet meer lopen ;(

Wordt nog leuk met de paarden doen en de hinden uitlaten.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:44

Oh nee Fabster, beterschap.

@ Maartje, Wat maakt het kwalitatief slecht? Weinig voedingswaarde? Leuk voor mensen met paarden die dik worden van lucht, dan zou je het kunnen verkopen voor kostprijs. Of zelf bijvoeren naast de weidegang in de zomer of in de winter naast kwalitatief beter voer. Dan is het wellicht leuk bezigheidshooi. Noem maar wat.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:34

Of een boer zoeken die het voor niks wil doen tegen de helft van de opbrengst van de pakken oid.

Ik ben vaak aan het meelezen vanaf de gsm maar reageer weinig. Zo lastig vanaf de gsm en thuis weinig tijd om terug te lezen en te reageren

welkom 2 nieuwelingen

Vandaag het gras naast de omheining gemaaid, zometeen nog wat struiken wegsnoeien en is dat ook weer netjes. Het is weer krukedroog. 2 van de 3 stukken heb ik een dikke week geleden bemest met npk en nog iets, kas + ..? ( gebaseerd op het grondonderzoek ) maar daar is nu wel wat meer regen voor nodig
Rondom de wei staat het gras in boei en echt hoog, zonde om het kapot te maaien is toch 200 meter x 3.5 meter breed maar ik heb ook geen tijd ( en zin) om dat af te zetten met prikpaaltjes en erbij te blijven zodat ze dit kort eten. Het is een gezamenlijk toegangspad dus ik kan dit ook niet vast afzetten.

Ondertussen de vloer binnen in etappes aan het schrobben met een emmer schrobber en dweil, pfff wat daar voor een rommel vanaf komt terwijl ik bijna dagelijks dweil.
Stomme diepe voegen.
Het zijn oude tegels met ongelijke voeg die ik erg graag vervangen heb. Helaas gaat dat tussen de 6000 en 8000 kosten omdat de hele beneden vedieping dezelfde vloer heeft zonder dorpels en de tegels die ik graag wil niet zelf gelegd kunnen worden en heb ik geen geduld om zo lang te sparen. Ik ben er erg hard aan het denken om er laminaat te leggen, Dat zou dan nu al kunnen financieel gezien.
Wel of niet doen? Ik heb 2 honden en kinderen dus wil wel echt voor commercieel gebruik laminaat kiezen zodat dit langer meegaat

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:42

Goede kwaliteit laminaat kan prima en kan zo over de tegels heen (wel met ondervloertje)
Of evt pvc.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:59

Wat een prachtig veulen Liberia!

Chasey, waar heb je zo'n stress van?

Welkom voor de nieuwen.

Ik heb rustig aan gedaan, niet als een dolle alle klussen gedaan. Gewoon 1 klusje en wat paardjes vermaken. Vanmiddag gefietst ( zonder paard), ja, lekker gezapig. Ik vind t prima. :+

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:03

Wij hebben vandaag alleen het gazon deels gemaaid. Morgen weer een dag hoor :') we hebben ook nog geen zitmaaier, dus alles moet nog even met de hand :+

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:25

Heerlijk dagje hier gehad met de kids en pony's en daarna lekker met ons gezinnetje wezen zwemmen.
Lekker weer!

Ik zou kiezen wat je zelf het fijnst vindt. En liefst leuk betaalbaar.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:27

Caya is helemaal fan van June
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:29

Maaien met de hand. Dan zo een rolding die je moet duwen of met een bosmaaier?
Wei uitmaaien met de bosmaaier vind ik ook al zo lang duren.
In de toekomst toch maar een kleinere maaier voor achter de tractor.
Had er eentje 2e hands gekocht. Maar type 2 ipv 1 en net wat te groot/zwaar.
Voelde me wel ff blond