Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:09

Granoek schreef:
Misschien als we een bulk bestelling doen? :=


Nou, ik doe heel graag mee met die bestelling!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:14

Gentleman gleed gister mooi uit door die stomme modder. Vervolgens waren die kleine apen op de een of andere manier in de mooie grote gespaarde wei gekomen en dan is meneer heel erg onrustig want dat is niet eerlijk.. Haal hem binnen en ja hoor kreupel. Gelukkig vanochtend alleen minimaal warm, niet dik en hij liep al wat beter. Waarschijnlijk verstuikt.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:18

kristelhans schreef:
Granoek schreef:
Misschien als we een bulk bestelling doen? :=



Hoe is het met je patient, nog kreupel?

Ja nog steeds kreupel :(
Gisteren de laatste spuitjes gekregen van zijn medicatiekuur, vandaag komt de DA terug.
Hij loopt wel al beter hoor, het gaat wel de goede kant op. Maar de zwelling trekt maar niet weg
dus kan nog steeds geen echo laten maken en dat kan ik dan niet zo goed hebben..
als er wat is wil ik dat gewoon weten, maar dat gaat dus nog niet.


Selka schreef:
Gentleman gleed gister mooi uit door die stomme modder. Vervolgens waren die kleine apen op de een of andere manier in de mooie grote gespaarde wei gekomen en dan is meneer heel erg onrustig want dat is niet eerlijk.. Haal hem binnen en ja hoor kreupel. Gelukkig vanochtend alleen minimaal warm, niet dik en hij liep al wat beter. Waarschijnlijk verstuikt.


Oh nee toch jij ook al!
Als we ze toch eens konden vertellen dat die draadjes daar vaak staan voor hun eigen bestwil hé...

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:19

Ah brokkenpiloot! Beterschap.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:19

@Granoek, dat geduld hebben is rot he.. sterkte met geduldig zijn en beterschap voor 't peerd.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:20

Krijgt ie al vochtafdrijvers? Die doen bij Willem vaak wonderen. Hopelijk kun je snel scannen!

Ja ach Gentleman doet ieder seizoen minstens 1x stom. Ik had mij er al over verbaasd dat er nog niks was gebeurd. Hoezo over jezelf afroepen? :P

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:21

Haha, 'jinxen' inderdaad!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:26

Selka schreef:
Krijgt ie al vochtafdrijvers? Die doen bij Willem vaak wonderen. Hopelijk kun je snel scannen!

Ja ach Gentleman doet ieder seizoen minstens 1x stom. Ik had mij er al over verbaasd dat er nog niks was gebeurd. Hoezo over jezelf afroepen? :P


Oeps dat zou ik moeten navragen.. kreeg zo veel info ineens weet niet of DA dit al gezegd heeft
en dat ik het misschien niet heb meegekregen. Is me ook niet ingevallen deze week.

Hij krijgt iig 2 spuitjes per dag, neopen AB en nog iets..

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:31

Ja dat is het lastige. Vochtafdrijvers kunnen ze spuiten maar je hebt ook zakjes :P Willem kreeg toen hij soms met een dikke koker stond altijd zakjes.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:34

Oeh nee doe maar spuiten dan. Duke trekt zijn neus op voor 80% van het normaal voer en 100% van het voer met poeders er bij. Dan moet ik het alsnog met een spuit appelmoes in zijn mond spuiten en dat is altijd meer drama dan gewoon spuitjes.
Als er 1 ding is wat ik geleerd heb met die kleine dit jaar is dat hij beter tegen spuitjes kan dan zijn baasje :P

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:35

Huh en je weet zeker dat het een Clydesdale is? :P :P Willem lust zelfs frietjes van de Mac kwam ik zaterdag achter :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:41

Haha ja vrij zeker maar twijfel wel vaker :P
De andere vreet alles wat los zit of wat hij los kan krijgen, steelt flesjes fanta uit de auto als het raam open staat. Maar Duke is echt een moeilijke eter.. Precies een jaar geleden was hij ook heel ziek en moest hij van de wei af, gras eet hij goed en hooi ook maar verder kregen we niks binnen, zelfs geen slobber.
Hier stonden echt een tiental zakken voer, elke dag kreeg hij wat anders en dat lukte dan 1 dag en daarna niet meer.
Gelukkig vind Dexter het niet erg om restjes te krijgen :P

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:47

Haha nee die Dexter is niet gek natuurlijk. Wel lastig zo'n moeilijke eter.

Stella_Fara

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: De stille Kempen (BE)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:07

Dat is heel herkenbaar: vaak niet veel 'zin' om te gaan rijden, maar eens ik bezig ben, wil ik het vaker doen. Ik hoop binnenkort terug lessen te kunnen nemen (nu te veel modder en geen plaats in de buurt om te kunnen lessen), want dat is toch altijd een extra motivator om te onderhouden.

Een buurman kwam vragen of we interesse hebben in zijn hooi. Normaal koop ik altijd eerste snee voor een gans jaar in. Hij haalt altijd pas laat op het jaar zijn eerste snee binnen (omdat de jaarlijkse kermis plaatsvindt op zijn hooiweide, en die vlak tevoren gemaaid moet worden). Hij hooit vlak voor het eerste weekend van juli. Is dat nadelig voor het hooi? Of wat zijn de gevolgen van een late eerste snee?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:56

Juist voordelig voor t hooi. Goed veel structuur.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:02

En uitgebloeid dus gunstig als je paard wat gevoelig is.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:59

Ik wil ook mee bestellen. Mijn bak heeft er nu ook moeite mee. Als hij een beetje droog is regend het al weer.

Ik heb een ritje op het strand geboekt. Zo veel zin in. Staat denk ik al mijn hele leven op het lijstje. Ga het nu toch nog met Marinka doen. Ben zo blij. En benieuwd hoe ze het vindt. Ik blijf daar 1 nachtje slapen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:02

zoefie schreef:
Lynn nikita, dat herken ik heel erg. Ik blijf me afvragen waarom ik nooit heel veel zin hebt, terwijl het 9 vd 10 gewoon heerlijk is om te rijden. Bij mij is het denk ik een combi van geen zin, hekel aan kou/dazen angst luiheid en tijdgebrek ik heb me nu voor genomen 3x per week te rijden, zodat het weer een beetje in mijn systeem zit zeg maar. Daarnaast weer eens les en tot nu toe helpt het. Soms is het verstand op nul en gewoon doen



mee eens, ik heb zaterdag weer een les staan nadat ik door de regen en onze wisselende werktijden geen datum kon prikken standaard zondag met een vriendin de bossen in, 1 keer les en 1 keer zelf in de bak aan de slag is het streven. Straks is het langer licht en zal het makkelijker gaan. Ik werk nu 3 dagen van 8 tot 1800, dan is zowel ervoor als erna geen licht

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:03

Yelizaveta schreef:
Hallo bokkers is kom ook even binnen vallen :D morgen naar het gemeentehuis vragen wat we op onze wei mogen zetten. We zouden graag 3 (kunststof) stallen zetten en eventueel betonplaten eronder. Word een serieus werkje maar het zal het waard zijn. Nu staan ze op een wei die niet van ons is een straat verder met een stalletje.
Deze wei is recht over ons huis, zal vele gemakkelijker zijn in de winter.
Nu altijd met de kruiwagen heen en weer :')



spannend, benieuwd of je er iets op mag zetten. is er een bouwblok op?

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:20

Ben ook erg benieuwd.

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:03

Dat was een heerlijke zonnige dag afgelopen weekend. Zo genoten!
Als klap op de vuurpijl had één van mijn krielkipjes het al een paar dagen op haar heupen. En ja hoor afgelopen zondag dan echt een eitje in het legnest... De eerste na de winterstop en voor mij is dat een beetje vergelijkbaar met een zwaluw.... De lente komt er aan...

Zonet mijn shet weer eens een borstelbeurt gegeven. Hij staat iedere keer smekend naar me te staren. De plukken haar komen er vanaf en een jeuk dat ie dan heeft. Heerlijk vind ie het rossen over zijn dikke wintervacht... Ik hoop dat er straks een hele slanke pony onder vandaag komt, maar als ik zo over die blubberbuik borstel vrees ik het ergste...

Mijn merrie verhaart nog helemaal niet. Beter ook want die heeft nauwelijks wintervacht en staat dan ook onder een lekkere deken. Die mag haar energie nog wel even sparen voor de komende weken. Het is immers ook met één ei nog geen zomer...

Vanavond ook de waterton bij haar in de stal weer gevuld met de tuinslang. Ik hoop volgende winter toch echt waterbakjes in de stallen te hebben. Vind er niets aan dat gedoe met die vieze tuinslang en het koude water. Ik laat het vullen normaal ook over aan mijn man, maar die is vanaaf niet thuis en de ton was weer zo goed als leeg.
Kun je voor het aanleggen van een waterleiding van een schuur naar een paardenstal gewoon een willekeurig loodgietersbedrijf bellen? Er moet een klein stukje gegraven worden ook...

Poeh rijden... Wat leuk dat sommigen daar nog aan toe komen! Ik heb geen rijpaard, de ene is te oud, de andere te klein, maar missen doe ik het ook niet. Ja de buitenritjes wel, maar verder? nee geen seconde... Als het weer wat beter worden, gaan we met de paarden wandelen, aan de hand. En dat is ook prima voor mij... En daar is mijn merrie het helemaal mee eens, denk ik...
Ik moet mijn rijzadel nog een keer schoonmaken en poetsen, dan kan die op marktplaats... Dan is dat tijdperk ook echt afgesloten...

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:22

Wij hebben de waterleiding zelf aangelegd met Tyleen slang. Super simpel

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:29

Mijn telefoon heeft het begeven.
Nu die van mijn dochtertje ingepikt. Breng ik de mijne morgen weg voor reparatie.
Is wel gelijk even een spiegel voor mijn neus. Hoe ik aan mijn mobiel ben gehecht. Doe er alles mee.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:30

AB: gratis afhalen of om te verkopen?

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:48

belle_boef schreef:
Wij hebben de waterleiding zelf aangelegd met Tyleen slang. Super simpel


Serieus?

hmm. Wij hebben dat nog nooit gedaan...

Ik zou dan de waterleiding die naar de schuur gaat moeten uitgraven, een aftakking maken en een meter of 5 in zware puingrond een geul uitbikken en dan een leiding met verwarmingslint en isolatie naar de twee boxen moeten brengen. Ik heb maar twee waterbakjes nodig. Dat laatste stuk in de stal is wel te doen denk ik, maar die leiding buiten langs is waar ik het meeste tegen op zie... Terwijl dat maar een stukje is van niets....

Daarbij heb ik nog geen idee wat voor materiaal ik dan het beste kan gebruiken, maar daar is vast wel achter te komen natuurlijk.....

Uiteraard moet alles verwarmd kunnen worden want ik ga natuurlijk niet volgende winter weer met een tuinslang in de weer. En ik heb nog de uitdagin dat in de ponystal niet alleen een shet woont maar ook een klein dwerggeitje. En die moet bij voorkeur ook kunnen drinken.... Dus dan wordt het een waterbak zonder lepel denk ik...