Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:29

Wij gebruiken er 2 van een meter.

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:35

Afhankelijk van de lengte van het draad adviseren ze idd om meerdere aardpinnen te gebruiken met ongeveer een meter tussenruimte. Ikzelf verbind deze dan weer onderling met een geisoleerd elektradraadje.

Voor doorgangen aan de weg kan ik eigenlijk alleen een weidehek/poort adviseren die je op slot kunt zetten mocht je dat willen. (Slot heeft voor en nadelen uiteraard)

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:07

Maar dat heeft dan toch ook wel te maken met de sterkte van je stroomklok?
Ik heb een behoorlijk zware klok er aan hangen. En ik heb nog geen kwart aan draad om mijn wei van wat hij aan zou moeten kunnen.
En lint met een hele lage weerstand.
Dat is ook fijn :))
Heb maar 1 aardepin, geen idee hoe lang deze is maar Heb er een goede klap op staan.

Hier ook zon en koud :brr:
Maar lekker weer dit, beter dan regen.

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:36

kvulden schreef:
Fijn al die tips over schrikdraad. Bij huis doet alles het wel. Kijken hoe het straks bij de wei is. Maar zeggen jullie nou dat je meer grondpennen gebruikt?

Bij de wei ligt 1 kant van zo'n 100 meter aan een zand weg. En die loopt naar een drukke straat. En er lopen en fietsen veel mensen langs. Nu is dat ook de kant waar ik de wei in moet. Op dit moment is het helemaal schrikdraad zonder doorgang. Bij huis heb ik gewoon handgrepen om het schrikdraad los te maken. Maar vraag me af of dat verstandig is zo aan de straat. Iemand andere ideeën?


Wij hebben aan de weg kant ook hekken en dan draad onder de grond door. Als je dan het hek open maakt staat er nog steeds stroom op de hele wei :)

palousa_boy

Berichten: 10423
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:52

Hier is de wei al vanaf oktober stroomloos denk ik :+ vergeet telkens om de accu mee te nemen om op te laden en het zonnepaneel krijgt niet genoeg zon om op te laden. Gelukkig brave paarden en geen kalveren aan de andere kant van het draadje die vaak bij ons in de wei komen buurten.

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:16

Kvulden, een van onze weides grenst aan twee kanten aan een weg, voor de weg waar mensen rijden, achter een wandel/fiets/tractorpad.
Achter zit alles dicht en is geen opening. Voor staat een meidoorn met een oud metalen hek ernaast. Dit hek kan ik afsluiten. De stroom loopt achter het hek door met aparte draden, een dubbele opening dus. De zijkanten zitten ook met poortgrepen vast maar die zitten met een ijzerdraadje van de stroom naar het oog door vast, dus dat maakt het net iets minder aantrekkelijk om de poortgrepen los te maken.
Het hek kan op slot met een hangslot.

Maar mijn paarden staan geen 24/7 buiten en staan direct voor het huis en de buren houden ook wel een oogje in het zeil...

Karin_deB

Berichten: 8269
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:55

kvulden schreef:
We gaan de wei nemen. Helemaal blij. Moet voor de veiligheid wel even wat dingetjes gedaan worden en afgesproken. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Net ook een rijboek bij de Decathlon gehaald. Eentje die tegen regen kan. Dus ik heb een goede dag vandaag. Haha


Gefeliciteerd met de wei *\o/*

palousa_boy schreef:
Hier geen storm maar wel een berg water, zo erg dat ik vanochtend een visje in de wei vond :+
Heb ook geen idee waar hij vandaan kwam maar zal wel ergens uit een vijver of meertje gekomen zijn. Heb hem dus maar weer in het water gegooid waar hij wel kan zwemmen.


Haha verdwaalde vis :+

Hier mogelijk, heel misschien zicht op toch een wei. Hoop binnen 2 weken het antwoord te weten.
Zou heeeeeeeel fijn zijn :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25511
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:13

Kvulden ik heb een sluis voor de doorgangen. Zo kan ik ook met de auto gewoon erin en dan eerst de buitenste draad weer sluiten alvorens ik er echt inkan (of de paarden eruit)

Stella_Fara

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: De stille Kempen (BE)

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:28

Het hangt volgens mij ook van je type grond af. Hoe droger de grond, hoe meer aardpennen je nodig hebt voor een goede aardig.

Lynn_Nikita

Berichten: 25511
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:22

En soms een emmer water erbij gooien.

Heerlijk gereden, vaak heb ik geen zin en al sik mij dan toch bij elkaar raap om te gaan rij is zooo lekker
Zon scheen, jas uit en paard werkte braaf mee. Zo`n lekker gevoel

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:07

Lynn nikita, dat herken ik heel erg. Ik blijf me afvragen waarom ik nooit heel veel zin hebt, terwijl het 9 vd 10 gewoon heerlijk is om te rijden. Bij mij is het denk ik een combi van geen zin, hekel aan kou/dazen angst luiheid en tijdgebrek ik heb me nu voor genomen 3x per week te rijden, zodat het weer een beetje in mijn systeem zit zeg maar. Daarnaast weer eens les en tot nu toe helpt het. Soms is het verstand op nul en gewoon doen

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:09

Ik heb inderdaad het zelfde. Geen zin en als ik wel rij zeg ik elke keer: dit moet ik echt meer doen. Maar het is elke keer weer het zelfde. Grrrrr

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:09

Hallo bokkers is kom ook even binnen vallen :D morgen naar het gemeentehuis vragen wat we op onze wei mogen zetten. We zouden graag 3 (kunststof) stallen zetten en eventueel betonplaten eronder. Word een serieus werkje maar het zal het waard zijn. Nu staan ze op een wei die niet van ons is een straat verder met een stalletje.
Deze wei is recht over ons huis, zal vele gemakkelijker zijn in de winter.
Nu altijd met de kruiwagen heen en weer :')

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:22

Drempel even over om op te zadelen en te gaan.
Ik heb inmiddels een dochtertje die best fanatiek begint te worden. Dus dan ga ik meestal wel met haar samen.

3 keer per week is de lat goed hoog. Wel makkelijk haalbaar? Zonde als je het doel niet haalt. Dat demotiveert weer.

Visje in de wei...haha...wel grappig. Niet voor het visje.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:27

Het was vandaag heeeeerlijk weer.

Eindelijk eens mijn takenlijst afgekregen. Trots erop.
Er 2 bekapt. 2 verplaatst. Alles gemest. Overal de waterbakken schoon en gevuld. En een paddock gemaakt bij de voorste stal. Dus klap in de handjes... Goede hulp van dochterlief en de verzorgster
Dochterlief is nog naar de clubles geweest.
Heerlijk weer was het vandaag.

Afbeelding

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:34

Blijf het echt norm leuk vinden dat jij zo met je dochter kan rijden Anke :j

Hier vandaag een heerlijke rit gereden met AbbeyBlues, Diva besloot een steile berm op de lopen wat niet ging door een hekwerk bovenaan en Kim besloot door een geploegde akker te kruien maar heb wel echt enorm genoten en ging een stuk meer ontspannen dan de rit van de week. Hopelijk kan ik nu 2 keer in de week blijven rijden zodat het energiepijl een beetje binnen perken blijft. Vind het wel echt heerlijk <3

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:44

Leuk dat jullie weer samen zijn gaan rijden, ook gezellig!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:39

Goedemorgen!

Ik heb net even met Gallager gebeld en kan het apparaat naar de Welkoop in de buurt brengen en dan samen met de mensen daar een formulier invullen en dat sturen zij het apparaat naar Gallagher. Dan krijgen we een offerte voor ze iets gaan uitvoeren zodat we kunnen besluiten of we dat laten maken of dat het voordeliger is om een andere te kopen. Garantie is helaas net verlopen maar de mevrouw aan de telefoon zei dat het soms heel eenvoudig is. Ben benieuwd. Manlief brengt 'm vandaag of morgen (ik zit op m'n werk) even weg.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:03

Komend weekend gaan we de schuur opruimen. Als er nog liefhebbers zijn voor een IBC tank, +- 50 stuks robinia palen van 1,80 rond 10/12, of een waterpomp dan hoor ik het graag.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:04

ClaudiaHS schreef:
Hier is het gewoon de hele dag al droog >;)

Ben even aan het rekenen hoeveel weidepalen ik nodig heb.
Om de hoeveel meter hebben jullie palen staan?
Heb ze nu ongeveer om de 7 meter. Dit zijn metalen palen maar wil ze op om de 5 gaan zetten. Dat is toch wel voldoende?


Om de 5 meter is wel een beetje de Max met lint.

Iedereen veel sterkte met repareren van de schade. Ben nog aan het bijlezen want het is hard gegaan in paar dagen. 0:)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:55

Ik ben wel toe aan wat (langer) droger weer. Normaal zijn hele stuken van de paddock wel weer droog als het een paar uur droog is, maar de paddock krijgt t nu moeilijk. Kan ze nog net op de paddock voeren, maar het moet niet meer gaan regenen. Het overtollige water pomp ik steeds weg, maar het wordt nu blubber. Dan loopt t niet meer weg. Dus graag even aardig weer bestellen. Ik hoef heus geen warm weer. Maar even droog graag...

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:03

Misschien als we een bulk bestelling doen? :=

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:05

Fabster schreef:
Ik ben wel toe aan wat (langer) droger weer. Normaal zijn hele stuken van de paddock wel weer droog als het een paar uur droog is, maar de paddock krijgt t nu moeilijk. Kan ze nog net op de paddock voeren, maar het moet niet meer gaan regenen. Het overtollige water pomp ik steeds weg, maar het wordt nu blubber. Dan loopt t niet meer weg. Dus graag even aardig weer bestellen. Ik hoef heus geen warm weer. Maar even droog graag...


Ik ben voor! :P

Gisteren wel met Viola de hark even in de bak gestapt en gerekt en gestrekt. Was ook lekker maar ik word er ongeduldig van want ik wil haar graag weer oppakken.. het klinkt zo verwend want we wonen naast het bos (1 km) maar dan ben je toch weer langer van huis en als kind slaapt wil ik ook lekker kunnen longeren ofzo en dat kan nu niet eens. :') Het nieuwe zand (100m3) moet echt nog inklinken..duuuuurt lang!

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:06

Granoek schreef:
Misschien als we een bulk bestelling doen? :=



Hoe is het met je patient, nog kreupel?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:06

Ik bestel mee! :D

Ben er echt helemaal klaar mee. Waarom niet meer dagen zoals gister? Koud maar zon.