Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:13

belle_boef schreef:
Wat wordt Nordic al groot.
Mooi Karin. Komt er nog een hek om de bestrating of blijft het open naar het gras toe?


Er komt nog een hek omheen maar dat stukje gras komt erbij.
Dat loopt nog een stukje door en rond zich af in een halve cirkel. Zal er eens foto van maken.

Wauw Nordic is een knap ding!!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:32

Nordic <3 <3 <3

Ik woon ook in een doodlopende straat al is het verbazingwekkend hoeveel fietsers geen verkeersborden kunnen lezen. Als de paarden op de wei staan staan ze dus aan de weg. De bak en paddock kan niemand bij vanaf de openbare weg.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:14

Hier ook een wei aan de openbare weg, maar daar zit nog wel een sloot tussen. Als mensen echt willen kunnen ze onze oprit op lopen, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien.
De paarden vinden het vaak wel gezellig, die lopen wel eens een stukje met de wandelaars mee :j

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:01

ClauH schreef:
Kunnen die kleintjes bij jou gewoon in het volle gras Anke? Of alleen de merries met veulen?



De hengst loopt er trouwens ook bij.
Ja ze kunnen gewoon in een volle graswei. Met of zonder veulen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:39

Wat heerlijk! Krijgen ze veel beweging of hoe doe je dat?
Heb sinds kort een shet te logeren en ben als de dood dat ze bevangen wordt.
Nu heb ik hier een gele vlakte door de droogte en ik longeer haar, maar eens zal dat gras weer gaan groeien...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:34

Knappe Nordic, wat gaat de tijd snel!
Leuk plaatje Anke.

Vandaag de verzorgster verteld dat er kopers komen kijken voor Kim binnenkort, word wel heel echt zo. Aan de andere kant houd ik haar nu eigenlijk alleen maar voor die verzorgster want zelf doe ik er schandalig weinig mee.
Nu nog even regelen wat er gaat gebeuren als ze echt weg is, alleen staan wil ik uiteraard niet.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:07

Een shet ben je zo geregeld toch?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:12

Lynn_Nikita schreef:
Een shet ben je zo geregeld toch?


Wilde er eigenlijk geen bij kopen, gezien je dan weer een beetje met hetzelfde probleem gaat zitten uiteindelijk. Je wel eraan hechten maar geen energie voor aandacht hebben :+
Moet dan ook de wei flink aanpassen trouwens, is nu echt niet shet proof.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:27

Een pensioenado van iemand in bruikleen of pension? Niet van jezelf en toch een maatje?

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:41

Onze weide ligt wel aan de weg, maar er ligt een sloot tussen en er staat een rij wilgen. In één van de wilgen lag zo'n geocaching doosje, 9 van de 10 cachers ging op het hek zitten om hem te zoeken, maar aan de achterkant van het hout loopt een stroomdraad. :+ We hebben de organisatie vriendelijk verzocht het doosje weg te halen want er werden iedere keer takken van de bomen af getrokken, ook zo aso!

Lastig Azmay, dan zou je idd haast een pensionner erbij moeten nemen. Ik heb voor de gezelligheid ook een shet erbij die eigenlijk te weinig doet.


Wat is Nordic een knapperd zeg <3

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:45

Citaat:
Moet dan ook de wei flink aanpassen trouwens, is nu echt niet shet proof.


Hier eentje die braaf binnen de lijntjes blijft hoor, en zo ken ik er nog 2. Geen houdini's. Ze zijn alleen niet te koop...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:50

Mijn schoonmoeder heeft een ouwe sok, moet nog zien of die haar erbij wil hebben.

Het hoeven geen uitbrekers te zijn om als klein beest te ontsnappen. Kan met een beetje moeite de kruiwagen tussen de meiboom door krijgen :')
Die van mij passen niet maar wat kleins kan er zo uit.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:08

Hier gewoon een stroomdraadje wat ze binnenhoud. Zijn geen shets maar minis maar volgens mij maakt dat weinig uit. Wij hebben 4 rijen draad, op 30cm, 60cm, 90cm en 120cm en zo blijven ze er allemaal achter :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:27

Heb ik ook. Toen de shet er nog was, hing de 30 cm draad nog overal. Moest wel een goeie klap stroom op staan. Zeker inde winter, met die schapenvacht.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:17

Geen andere pony er zelf bijkopen blijft alleen over om er een weidemaatje bij te zoeken tegen een laag tarief en dan laten meehelpen. Dan ben je wel weer afhankelijk vananderen

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:59

Ik heb hier een pensioen paardje van iemand, die weinig komt (eens per kwartaal) en keurig betaald. Ze zijn er dus wel maar mss wat lastiger te vinden

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:50

Het betalen is vaak het probleem ;)

Ik begin er niet meer aan, paarden van een ander :n

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:21

In dit geval was het ook in mijn voordeel, als gezelschap voor mijn eigen paard.

Inmiddels hebben we wel besloten om de jaarling, die nog in een koppel staat, naar huis te halen als ze dit najaar van de wei komt. Hopelijk hebben we tegen die tijd ook een leuke pony gevonden en dan hebben we een kudde van 4.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:21

Hier zit ik bijna met hetzelfde vraagstuk. De dag dat ik de merrie moet laten gaan lijkt steeds dichter bij te komen. Maar wat dan?
Tijdelijk kan hij wel alleen staan, de buren hebben ook paarden daar valt wel een oplossing te vinden.
Op lange termijn weet ik niet of een shet+kwpn zo’n goede match is als ik die hoe vaak ze nu staan te kroelen, dat is dan haast niet mogelijk.
Wellicht dat ik in het naarmate nog een kwpn of Arabier veulen koop. Dat matcht ook wat beter met 24/7 in de wei. Over drie jaar ziet de wereld er alweer anders uit en wie weet verkoop ik het dan weer of beleer ik voor mezelf.
Dat laatste denkniveau eigenlijk niet, Zimba is net drie en een rijpaard is meer dan voldoende.
Andere optie is een oude brave pony alá tinker, haflinger, dan kan ik er zelf nog mee het bos in.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:24

Ik heb gewoon 2 rijpaarden van mezelf, waarvan de ene fokmerrie is en dus niet erg als ze een keer stil staat...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:24

Wij hebben een heerlijke dag achter de rug.
Perfecte combi van klusjes gedaan en leuke dingen.
Weide gebloot met de zitmaaier die het weer doet *\o/*
Distels te lijf gegaan met de bosmaaier :Y)

En Jay voor het eerst "geponyt" met Listo.
Dat stond al een eeuwigheid op mijn verlanglijstje maar ik wilde voor de zekerheid vriendlief erbij hebben want je weet maar nooit :o
Hij vond het een beetje vreemd maar was wel braaf. Ik hoop dit een beetje te kunnen trainen het komende jaar, lijkt me namelijk een prachtige voorbereiding op het zadelmak maken tzt.

Afbeelding

Afbeelding

*\o/*

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:48

Mijn shetten blijven gewoon netjes binnen de draad, zelfs als ik eens vergeet van de stroom er op te zetten.
Shetten en kwpners gaan echt wel kroelen met elkaar hoor. Echter kwam de shet gewoon tot aan zijn borst en kroelde hem daar en de kwpner kroelde hem dan op zijn rug of in zijn manen.

Heb er nog steeds 2 in de aanbieding :)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:00

Hier had ik ook altijd een kwpn met shet. Waren de dikste maatjes. En kroelden altijd.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:07

Dat ziet er leuk uit Clau, goed bezig!

Mijn zusje en ik zijn gisteren op pad geweest met beide paarden. Ik te voet met Zanzi aan de hand en zij op Fernando. Langs de weg had ik beide paarden vast, maar op het fietspad liep Fernando los. Hij was zo enthousiast dat hij ervan moest huppelen, maar deed het supergoed. Knappe gup.

Zanzi vond er zoals gewoonlijk geen reet aan. Die houdt niet van wandelen, maar had gewoon even dikke vette pech. :')

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:47

Ziet er leuk uit ClauH!

Hier helaas wel een uitbrekende shet. Vandaar dat rond de uitloop een gaashekwerk komt en bij de wei een plank ipv alleen draad onderaan.