Voor hem niet fijn, en voor mij ook niet

vorig jaar heb ik een tijdje Nervo Horse(vloeibaar, stinkt, 2x per dag 1 ml geven op bv brood met appelmoes) gegeven, en of het daardoor kwam weet ik niet, maar heb toen best goed kunnen rijden binnen, en ook toen ik was gestopt(mag het 2-4 weken geven) kon ik hem bijna overal onder controle houden.
paar weken terug in een bak gereden waar ik nog nooit was geweest, een helemaal dichte bak dus weg van de andere paarden(hij is rustiger als de wedstrijdring bij de losrij ring is, dn zijn er anderen in de buurt) en er stonden knipperende kerstbomen etc, hij keek nergens naar, heel t seizoen is ie al braaf geweest.
Nu is ie sinds kort ineens weer kijkerig zelfs in een bak waar ie al veel vaker is geweest, zelfs toen daar kerstbomen, bloemstukken witte hekjes etc stonden keek ie nergens naar, en nu er alleen witte hekjes stonden vond ie ineens alle hoeken eng en was ie nietmeer normaal te rijden
om te voorkomen dat ie weer doorkijgt dat ie binnen flink kan wegrennen en staken als ie iets eng vind, ben ik begonnen met mn restje Nervo Horse te geven, omdat ik 8 feb wedstrijd heb in een bak die hij altijd eng heeft gevonden.
Nu is het bijna op(geef het nu 3 dagen en moet 2-4 weken) en nu twijfel ik of ik opnieuw nervo Horse zal geven, of pavo Nerv Control(poedervorm) te bestellen
Nervo Horse is puur homeopatisch en daar geloof ik eigenlijk niet zo in, Nerv Control kan ook langere tijd gegeven worden en er staa niet bij dat het homeopatisch is, dus op de een of andere manier geloof ik daar meer in
maar ja vorig jaar ging het met de nervo Horse ook goed, e daar ben ik nu al mee begonnen
twijfel dus wat ik nu t beste kan gebruiken voor hem.
Als ik trouwens thuis oefen met enge dingen trekt ie zich nergens iets van aan, t is puur wedstrijdstress
Als hij gewassen&gevlochten is stopt ie ook met eten en gaat ie alleen maar ronddraaien in zn box en heel veel mesten, hij is dus gewoon zenuwachtig, gek paard! vandaar dat ik hem dus altijd op t laatste moment was&invlecht, omdat hij anders niets meer eet en met een hongerig paard rijden is ook niet fijn.
maar alle ervaringen over nervo Horse en Nerv Control zijn welkom!
Degene die hem eerst altijd heeft gereden had het trouwens over Peace of Mind, een soort pasta is dat die je net zoals een wormenkuur geeft geloof ik, op de dag van de wedstrijd zelf, maar weet iemand waar je dat kan halen? op de stal waar ik heb gewerkt kenden ze t wel alleen wisten ze niet meer waar hun het hadden gehaald.