Paddock verhogen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Paddock verhogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 11:06

Ik heb al wat rond gezocht, maar helemaal antwoord op mn vraag niet kunnen vinden.

Ik wil mn paddock aanvullen met zand.
Ik heb het jaren geleden laten keren en eigenlijk is het altijd een kuil gebleven.
Wanneer het nat is, wordt het een natte zooi, gelukkig droogt het wel snel. Dankzij het keren.
De grond is niet gedraineerd.
Ik zit in Flevoland.

Wat kan ik het beste erop doen?
Er wordt niet gereden in de paddock.

palousa_boy

Re: Paddock verhogen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:13

Ik zou denk ik toch kijken of je er drainage in kunt laten leggen voordat je er zand op laat gooien.

Maar laat er eens een grondwerker, loonwerker naar kijken, die kan dan aan de hand van hoe het nu is wel bedenken wat er het beste kan gebeuren.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:35

Ik heb helaas hetzelfde, afgelopen jaar om laten zetten en er is een flinke kuil blijven zitten. Jammer genoeg loopt het water bij ons niet zo snel weg omdat de bovenkant dicht geslibt is doordat het zand te fijn is.
Nu dus een fijne ijsbaan en de paarden kunnen lastig naar buiten hierdoor terwijl ik juist daarvoor de paddocks had laten graven |(
Loonwerker heeft gezegd dat als het droog weer is het "open" te maken en dan bij te vullen met wat scherper zand. Wij hebben woudzand en hij adviseerde dan metselzand omdat het dan niet meer zo snel dicht zou slibben.
Blijft hoe dan ook lastig, succes.

CarinaR

Re: Paddock verhogen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:28

Het s zeker lastig.
Draineren zou een optie zijn, maar zoek nu eigenlijk ophoogzand.