Hoogte stal inloop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Hoogte stal inloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 17:58

Beetje vreemde titel :') , maar wij willen onze inloopstal gaan verbouwen omdat het toegangspad nu veel te smal is en we niet de mogelijkheid hebben dit breder te maken.
I.p.v. aan de zijkant komen nu aan de voorkant de deuren. Het enige nadeel is dat het dak van het dak afloopt naar de voorkant. Daar ligt ook een draagbalk die voor stevigheid zorgt en dus niet te verwijderen is.
Dit betekent dat de inloop 1.90m hoog is. Direct na binnenkomst zit die balk er natuurlijk niet meer en loopt het dak dusdanig schuin omhoog dat ze binnen geen last zullen hebben van het lage dak.

Het is dus puur de binnenkomst. De bedoeling is dat er een grote E pony/kleinste maat paard in komt, dus max. schofthoogte 1.60m. Tja en 2 shetlanders maar dat gaat geen probleem worden :D
Denken jullie dat dit een probleem wordt?

Buiten komen er twee uitlopen van ieder 4.70 x 3.80 aan waar ze ook in kunnen als ze 's nachts op stal staan.
Ze gaan dus zelf de stal in en uit en overdag als ze buiten lopen is het de bedoeling dat ze ook kunnen schuilen in hun stal.

Met de achterzijde grenst de stal direct aan een gebouw dus het is geen optie daar de deuren te plaatsen.

Dobbelicious

Re: Hoogte stal inloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:03

Heb je een foto van de situatie? Ik vind 1.90m voor een paard met een schofthoogte van 1.60m toch wel erg laag...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 18:05

Dobbelicious schreef:
Heb je een foto van de situatie? Ik vind 1.90m voor een paard met een schofthoogte van 1.60m toch wel erg laag...

Nee die zal ik morgen eens even maken!

Anoniem

Re: Hoogte stal inloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:11

Wij hebben een standaard staldeur waar ze doorheen moeten, die is ongeveer 2 meter hoog, misschien 2.10.
Wij hebben paarden van 1.70+ en dit is absoluut geen enkel probleem.
Er is er nog nooit eentje met zijn hoofd tegen de bovenkant van de deuropening aangelopen.
Paarden lopen sowieso als ze ontspannen zijn gewoon laag met hun hoofd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:13

Ik heb een inloop van 1.80 voor 2 ponys van 1.55. Ideaal is het absoluut niet maar zo tijdelijk gaat het prima. 1.90 is voor mij normaal minimaal.