Mobiele "tent" schuilstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Mobiele "tent" schuilstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 13:05

Hallo,
ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt :D best wat topics te vinden maar wat mij opvalt is de sites die zij vermelden waar ze verkocht zouden worden allemaal niet meer bestaan. Dat laat mij denken, zijn deze stallen wel goed? Vallen ze misschien tegen dat de verkopers ermee kappen.

Ik heb wat vragen over de "tent" schuilstallen.

- Hoe goed blijft die van jullie staan?
- Hoe duur heeft deze gekost en wat kreeg je daarvoor?
- Mocht je ze al langer hebben, hoe goed/heel blijven ze?
- Maken jullie paarden er veel gebruik van?
- Waar hebben jullie m gekocht?

Waar ik overigens geen antwoord op nodig heb is of de gemeente het wel of niet goed vind bladiebla.
:+

Alvast heel erg bedankt!

mysa

Re: Mobiele "tent" schuilstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:12

Mijne blijft niet staan, zelfs verankerd aan palen is hij nog de lucht in gevlogen. (Palen afgebroken). Verder is de tent wel heel degelijk. Heb hem ooit in Dl. gekocht, dacht rond € 1.300

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 13:16

mysa schreef:
Mijne blijft niet staan, zelfs verankerd aan palen is hij nog de lucht in gevlogen. (Palen afgebroken). Verder is de tent wel heel degelijk. Heb hem ooit in Dl. gekocht, dacht rond € 1.300

Wat balen zeg, en gevaarlijk ook!
Heb je hem nu dan weg gedaan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:18

Je kunt beter een paarden iglo neerzetten, die dingen zijn super fijn. De gemeente zal daar verder geen probleem van maken omdat het mobiel is.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:18

http://www.kapaza.be/nl/li?id=567846
Hier komt de mijne vandaan. Ik heb die vanop de eerste foto maar ik denk dat er toen een promotie was en dat de mijne 100 euro minder was. Daar zijn dan nog verplaatsingskosten bijgekomen (alles is gebracht, maar dat kies je zelf natuurlijk) en ze hebben de tent ook voor mij in elkaar gezet (hoef je ook niet te laten doen)

- Ik heb ze komende zomer twee jaar, alles nog prima in orde
- blijft goed staan maar je moet een paar zaken wel doen: je moet ze verankeren door er enkele houten balken aan te hangen (die liggen op de grond en zijn aan de tent vastgemaakt). Wat ik ook doe is het achterzeil losmaken in de winterperiode zodat de wind er door gaat en niet met de tent weg is. Hier zijn al enkele stormen en onweders geweest en de tent blijft netjes staan.
- in de zomer staan de paarden er bij zonnig weer (en insecten) altijd in en rond.

Ik woon in België en hier is het volledig legaal om zo een beschutting te zetten.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 13:21

KimD schreef:
Je kunt beter een paarden iglo neerzetten, die dingen zijn super fijn. De gemeente zal daar verder geen probleem van maken omdat het mobiel is.

Nou, als ik bepaalde topics moet geloven is werkelijk niks zomaar legaal volgens de gemeente. Maar omdat het een huurweiland is ga ik geen hele procedures doorlopen om eigenlijk alleen slapende honden wakker te maken. Het weiland is geheel afgelegen zonder ook maar iemand die er last van zou kunnen hebben. Mocht de gemeente toch aankloppen hoop ik dat ik geluk heb omdat het een mobiele stal is en mocht het toch een probleem zijn haal ik hem weg en gaat ie weer op marktplaats :D

Waar zijn deze iglos te koop?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 13:24

Balte schreef:
Hier komt de mijne vandaan. Ik heb die vanop de eerste foto maar ik denk dat er toen een promotie was en dat de mijne 100 euro minder was. Daar zijn dan nog verplaatsingskosten bijgekomen (alles is gebracht, maar dat kies je zelf natuurlijk) en ze hebben de tent ook voor mij in elkaar gezet (hoef je ook niet te laten doen)

- blijft goed staan maar je moet een paar zaken wel doen: je moet ze verankeren door er enkele houten balken aan te hangen (die liggen op de grond en zijn aan de tent vastgemaakt). Wat ik ook doe is het achterzeil losmaken in de winterperiode zodat de wind er door gaat en niet met de tent weg is. Hier zijn al enkele stormen en onweders geweest en de tent blijft netjes staan.
- in de zomer staan de paarden er bij zonnig weer (en insecten) altijd in en rond.

Ik woon in België en hier is het volledig legaal om zo een beschutting te zetten.

thanks voor je reactie!
Ik gebruik het eigenlijk vooral voor de winter, omdat er in de zomer hele groten bomen staan die heel veel schaduw bieden. Gaan ze er in de winter bij jou ook in?

Ik ben ergens ook bang dat ze er straks totaal geen gebruik van maken :7 het gaat om ijslanders en andere koudbloeden en die kunnen best wat hebben maar slaap toch met een geruster hart als ik ze in ieder geval de mogelijkheid geef.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:29

KimD schreef:

Helaas werkt dat al jaren niet meer zo.
"Vroeger" mocht mobiele schuilstallen in de wei de staan.
Maar dat hebben ze afgeschaft omdat er veel misbruik van werd gemaakt.

Een trailer mag al niet meer worden neergezet (je mag helemaal niets meer opslaan op grasland; alleen op een bouwblok).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:32

Hoe beschutter ze staan hoe beter natuurlijk, als je echt denkt dat het flink gaat stormen idd zorgen dat de wind eronder door kan. goed verankeren. Ik heb de panels in mn stallen staan, is verder stevig materiaal, nog geen buiten omdat ze daar vnl s zomers staan, maar ooit wil ik er wel een als ze s winters ook het land op kunnen. Je hebt ze oa van patura en van growi, beide merken zijn goede kwaliteit, prijs zal om en bij de 1500 euro liggen, afhankelijk hoe groot en hoog je ze wil. Een kennis van me heeft ze buiten ook en die heeft er geen problemen mee.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:38

De mijne staat op een weide waar ze enkel in de zomer staan.
Van het najaar tot het voorjaar staan ze thuis en daar zijn gewone stallen ;)

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:56

Moos99 schreef:
Hallo,
ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt :D best wat topics te vinden maar wat mij opvalt is de sites die zij vermelden waar ze verkocht zouden worden allemaal niet meer bestaan. Dat laat mij denken, zijn deze stallen wel goed? Vallen ze misschien tegen dat de verkopers ermee kappen.

Ik heb wat vragen over de "tent" schuilstallen.

Waar ik overigens geen antwoord op nodig heb is of de gemeente het wel of niet goed vind bladiebla.
:+

Alvast heel erg bedankt!

Ik heb mijn paarden al 2 jaar in een tent staan, het lijkt ze goed te bevallen.

Onze tent gaat geen kant op en heeft inmiddels best wel een aantal stevige stormen en hevige sneeuwval doorstaan, zelfs zonder stormankers

Net geen 600 euro volgens mij en dat was de gehele tent inclusief grondankers en stormankers

Staat nu een jaar of 2, aan de voorkant (de losse flap) zitten een paar gaatjes, daar hebben de paarden tegen staan te schuren maar verder niets gescheurd, ook na 20 cm sneeuw is het dak nog heel

Gaan er graag in staan, heb hem ook echt als stal in gebruik inclusief bodembedekking/voerbakken/hooinetten

Daar moet ik even over nadenken, weet het niet precies meer

Afbeelding

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:17

Balte schreef:

Ik heb dezelfde (woon ook in België). Staat sinds afgelopen voorjaar en mijn fjorden hebben er van de zomer goed van geprofiteerd. In de winter staan ze bijna niet op die wei maar als ze er staan, staan ze er zeker wel in. Ik ben nog aan het denken om rondom ook extra zeil te maken zodat ze volledig droog kunnen staan. Nu kan de regen er van de zijkant nog in slaan. Ik heb niets extra's er aan gedaan behalve de 3 meegeleverde "haringen".

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:29

Mijn tent heb ik nog wel maar 't zeil heb ik er voorlopig af gehaald. Of je paarden er in gaan blijft afwachten. Hier stonden ze er alleen als 't snikheet was. (IJslanders)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:55

Moos99 schreef:
KimD schreef:

Nou, als ik bepaalde topics moet geloven is werkelijk niks zomaar legaal volgens de gemeente. Maar omdat het een huurweiland is ga ik geen hele procedures doorlopen om eigenlijk alleen slapende honden wakker te maken. Het weiland is geheel afgelegen zonder ook maar iemand die er last van zou kunnen hebben. Mocht de gemeente toch aankloppen hoop ik dat ik geluk heb omdat het een mobiele stal is en mocht het toch een probleem zijn haal ik hem weg en gaat ie weer op marktplaats :D

Waar zijn deze iglos te koop?

Bij landbouwwinkel.nl zijn ze onder andere te krijgen. Ik ben toen wel bij de gemeente geweest om dit na te vragen en dat was geen enkel probleem, dat werd zelfs toegejuicht. Het gaat puur en alleen om vaste stallen of trailers of dergelijks. Omdat deze stallen niet vast staan in de grond en eigenlijk op ieder moment verplaatst kunnen worden is er geen probleem. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:00

KimD schreef:
Bij landbouwwinkel.nl zijn ze onder andere te krijgen. Ik ben toen wel bij de gemeente geweest om dit na te vragen en dat was geen enkel probleem, dat werd zelfs toegejuicht. Het gaat puur en alleen om vaste stallen of trailers of dergelijks. Omdat deze stallen niet vast staan in de grond en eigenlijk op ieder moment verplaatst kunnen worden is er geen probleem. :)

Dan heb jij een heel fijne gemeente, ik ken inderdaad andere verhalen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:08

Panelen nog steeds in gebruik, dak niet op dit moment (misschien als hooiopslag tzt). Goedkoopste (incl. levering) is van de bedrijven die ik ken cattlefence.de daar betaalde ik incl 3 extra panelen en levering minder dan bij een NL bedrijf.
Ik heb een paar stormen gehad toen tent stond, is geen mm verschoven, maar de wind had ook geen groot oppervlak om onder de tent te komen. Extra panelen (met winddoek) stonden zo dat de voorkant grotendeels dicht was (totaal oppervlak was 4x5m waarvan 3.6x4m tent).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:21

Mijn schuiltent staat nu 12 jaar en is ooit gekocht als kraamtent omdat ik de stal van 3x3 te klein vond voor merrie en veulen.
Hij is nog steeds te koop http://www.ebay.de/itm/Weideunterstand- ... AfgO9kxsGQ
en
http://www.cattlefence.de/weideuntersta ... d-360.html
Ik meen dat ik kompleet met bezorgen én deurdeel 1400 euro kwijt was.

Bij mij staat ie wel 'verscholen' achter de vaste stallen, dus minder op de wind.
Hij wordt tegenwoordig alleen gebruikt als het érg warm is of érg nat :D

Afbeelding

Deze panelen zijn behoorlijk zwaar en niet te vergelijken met de veel simpeler tenten die hier eerder langs kwamen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:38

Zo een als dubbeldun heeft staan, staat hier in de polder ook
Die staat vlak naast/achter een schuur (boerderij) maar nog steeds wel vrij open in de platte polder
Die lijkt ook heel goed te blijven staan ondanks de hoeveelheid wind die hij op die locatie vangt

Denk dat ik zelf eerder voor zoiets zou gaan kijken dan die tunnel achtige tent.
Hoewel die op wat beschuttere locaties vast wel een prima optie zou zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:46

Ik ga hier even volgen. Ik heb op dit moment 2 krotten van stalletjes staan, gemaakt uit betonpalen, wat oude roestende golfplaten en rottend hout. Die stonden al op het weiland toen ik het kocht in 2011, maar ik wil ze toch wel gaan vervangen.

Niet alleen omdat er 3 paarden op de weide staan en 2 shetjes en dan wordt het krap (zijn beide 3x3 geloof ik) maar ook omdat de doorgang slechts de breedte heeft van een gewone deur. En dus kunnen ze nooit met 2 tegelijk in en uit. Ik heb dus ook stalletjes met 3,5 wand ipv 3 wanden... Wat maakt dat 1 van de paarden, nota bene diegene die het hardst beschutting kan gebruiken bij regen en felle wind, niet in die stalletjes wil.
Als laatste punt heb ik 2 weilanden op verschillende plekken. Het zou ontzettend handig zijn als dit type stallen makkelijk in en uit elkaar gehaald kan worden, dan kan ik die telkens met de paarden mee verhuizen. 1 weiland staat in de winter standaard verzopen. Daar een houten schuilhok zetten is gewoon doodzonde van het geld, binnen een jaar is die weggerot.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:20

Varekaj, De versie die ik heb, moet je met minimaal 2 man in en uit elkaar halen. Die zijpanelen zijn niet te tillen in je eentje. Ze zijn ze ook met een hele stevige aanhanger komen brengen.
De mannen die hem hier kwamen opzetten, waren in ongeveer uur klaar met opzetten maar hadden dat duidelijk al heel veel vaker gedaan.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 15:39

DubbelDun schreef:
Mijn schuiltent staat nu 12 jaar en is ooit gekocht als kraamtent omdat ik de stal van 3x3 te klein vond voor merrie en veulen.
Hij is nog steeds te koop http://www.ebay.de/itm/Weideunterstand- ... AfgO9kxsGQ
en
http://www.cattlefence.de/weideuntersta ... d-360.html
Ik meen dat ik kompleet met bezorgen én deurdeel 1400 euro kwijt was.

Bij mij staat ie wel 'verscholen' achter de vaste stallen, dus minder op de wind.
Hij wordt tegenwoordig alleen gebruikt als het érg warm is of érg nat :D

[ Afbeelding ]

Deze panelen zijn behoorlijk zwaar en niet te vergelijken met de veel simpeler tenten die hier eerder langs kwamen.

Dat zijn leukere prijzen zeg! Balen dat mijn duits enorm slecht is, probeer even te zoeken hoeveel er bij komt als je niet alleen een dak wilt maar ook alle zijkanten met zijl. Misschien een keer mailen in het Engels.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 15:41

Ik maak me wel zorgen om het feit dat jullie ze allemaal nog enigzins uit de wind hebben staan, die van mij komt in een weiland die zo vlak en open is als het maar zijn kan. Ik ga een manier bedenken om ze heel goed in de grond te verankeren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:50

Ik heb rondom zelf winddoek gespannen en de punt van het dak heb ik zelf van winddoek genaaid.

@Varekaj: als je de beschikking hebt over een vorkheftruck én je koopt de transportbeugels er bij dan is de tent te verplaatsen middels een vorkheftruck.
Overigens is het met enig geknutsel ook mogelijk om het gehaald op stevige wielen te zetten en op die manier te verplaatsen, mits het over meters gaat en geen kilometers :D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 16:06

DubbelDun schreef:
Ik heb rondom zelf winddoek gespannen en de punt van het dak heb ik zelf van winddoek genaaid.

@Varekaj: als je de beschikking hebt over een vorkheftruck én je koopt de transportbeugels er bij dan is de tent te verplaatsen middels een vorkheftruck.
Overigens is het met enig geknutsel ook mogelijk om het gehaald op stevige wielen te zetten en op die manier te verplaatsen, mits het over meters gaat en geen kilometers :D

Heb er nu één gevonden met winddoek rondom voor nog geen 1200. Denk je dat je goedkoper uit bent wanneer je zelf winddoek spant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:08

@ Dubbeldun: de weilanden liggen zo'n 8km uit elkaar, beetje te ver dus :') Nu was het een leuk ideetje maar zeker geen noodzaak. Op dat kleddernatte stuk land staan immers ook heel veel knotwilgen. Schaduw genoeg wanneer nodig en met wat knutselen kan ik tussen de bomen ook nog wel wat in elkaar krijgen als afdak/beschutting.

Het is hoofdzakelijk om de 2 huidige krakkemikkige stalletjes te vervangen op mijn andere weiland. In de zomer is een dak en eventueel 1 zeil aan de achterkant genoeg om te beschutten voor insecten en de zon en een zomerbui. Voorjaar en najaar dak met 3 zijden dicht en in de winter, als ze op pension staan, om eventueel een reserve voorraad hooi te kunnen bewaren. Of als het hoog genoeg is, om mijn trailer onder te zetten.