Verhuizing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMoondance

Verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:36

Mijn shet staat nu al ongeveer 7 maanden op een stalling maar ik geraak er niet met de fiets en er stopt ook geen bus ofzo in de buurt waardoor mijn moeder me dus steeds met de auto moet brengen... Ik vind het niet zo fijn dat ik zo "afhankelijk" moet zijn van mijn moeder om op stal te geraken en het is denk ik ook niet fijn voor haar... Daarom heb ik besloten om mijn shetlander te verhuizen naar een andere stalling in de buurt waar ik wel met de fiets geraak EN ook met de bus (er stoppen daar meerdere bussen om de hoek). Maar ook omdat mijn shet op de stalling waar hij nu staat in de winter niet buiten kan en op die nieuwe stalling kan hij zowel in de zomer als in de winter buiten (wat ik dus wel belangrijk vind). Maar aangezien er op de stalling waar mijn shet nu staat een opzeggingstermijn van minstens een maand is, heb ik het nu dus al laten weten dat mijn shet over een maandje verhuist... Alleen begon er opeens een heel drama en begonnen de staleigenaars me uit te schelden en achterbaks te noemen omdat ik mijn shet verhuis naar een andere stalling? We kunnen dus pas over een maand verhuizen vanwege het opzeggingstermijn want anders moeten we dubbel betalen (want dan moeten we op de "oude" stalling stalgeld betalen voor die maand maar dan op de nieuwe natuurlijk ook). Maar ik heb dus nu het gevoel dat er een nare sfeer is op stal en weet niet goed wat ik ermee moet... Ik vind het nu ook niet fijn dat ik daar die extra maand nog moet blijven staan... Heeft er iemand misschien tips of zijn er hier personen die ook al eens zoiets hebben meegemaakt?

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:43

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Koia

Re: Verhuizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:44

ik snap nooit zo goed waarom staleigenaren ineens zo vervelend moeten doen als een pensionklant weggaat..wat is het probleem vraag ik me dan af. Het is toch normaal als je stallen verhuurd dat mensen komen en gaan?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:45

Ik herken het,heb toen het verlies van een maand dubbele stalling genomen en ben weggegaan.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:46

Ik heb er geen ervaring mee, maar als het ineens heel ongemakkelijk is kan je je shet natuurlijk eerder verhuizen, alleen betaal je dan wel die maand dat je er niet meer staat. Wat ook logisch is, want dat is de afspraak.

Of vraag of je moeder mee wil en bij je blijft zo lang als jij op stal bent?

xMoondance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:46

Annwfyn schreef:
Als die sfeer op de oude stal zo naar is, dan zou ik het dubbele stalgeld voor 1 maan voor lief nemen en per direct verhuizen

Zou ik ook graag willen ja... Maar het probleem is dat mijn moeder het stalgeld betaald en zij dus niet dubbel wil betalen... Ik heb zelfs al voorgesteld dat ik het van de oude stalling danwel zou betalen maar zelfs dat wil ze niet :(
Laatst bijgewerkt door xMoondance op 20-01-17 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:56

ik ook herken dit helaas ook, ik heb bij enkel 1 stal het mee gemaakt dat de pensionbaas mij netjes behandelde.
op de stal waar ik laatst van verhuisd ben ( stal ijsseloord in Arnhem) ben ik tot op het laatste moment getreiterd werd er niet meer voor mijn ponys gezorgd kreeg ik nog nep facturen na en zou ik bijna aangereden worden met een trekker.
mijn advies is neem het dubbele geld op je en verhuis je shet meteen !

xMoondance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:58

linda_gigant schreef:
ik ook herken dit helaas ook, ik heb bij enkel 1 stal het mee gemaakt dat de pensionbaas mij netjes behandelde.
op de stal waar ik laatst van verhuisd ben ( stal ijsseloord in Arnhem) ben ik tot op het laatste moment getreiterd werd er niet meer voor mijn ponys gezorgd kreeg ik nog nep facturen na en zou ik bijna aangereden worden met een trekker.
mijn advies is neem het dubbele geld op je en verhuis je shet meteen !

Wauw wat naar van die mensen! Ik vind het echt heel erg dat je dit hebt moeten meemaken!

DRhorse2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:40

Als ze zo naar doen, zou ik zeker verhuizen! Het is voor jou niet leuk dat je daar nog een maand moet staan en dat die mensen niet aardig doen, maar ook niet voor je shet. Want jij zult daar dan niet ontspannen en blij rondlopen, dat voelt je pony natuurlijk ook. Dus ik zou je ouders vragen of ze één maand dubbele stalling willen betalen en hun ook echt goed, duidelijk vertellen hoe ze daar met je omgaan! Als je het geld hebt kun je misschien ook voorstellen om zelf een deel(tje) mee te betalen. Suc6, het lijkt me echt niet leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:02

beatje schreef:
Ik herken het,heb toen het verlies van een maand dubbele stalling genomen en ben weggegaan.

Ik heb dit inderdaad ook gedaan.

Voor mij scheelde het wel dat ik op de oude stal 'vooraf' moest betalen en op de huidige stal 'achteraf'.

xMoondance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 22:14

Dankjewel allemaal! We gaan een maand dubbele stalling betalen en verhuizen mijn pony deze zaterdag nog! :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:18

+:)+
Ik heb het ook meegemaakt. Ik wilde begin januari verhuizen en vertelde dus eind november dat ik weg ging. Twee dagen later ben ik met beide pony's verhuisd naar het nieuwe adres (die had ik al wel voorbereid voordat ik ging opzeggen). Twee stalgenootjes maakten nog geen half jaar later precies hetzelfde mee.