welke stalmat schuilstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waaslander

welke stalmat schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 10:54

ik heb twee ezels en een tinker die 24/7 buiten staan met schuilstal. in de schuilstal ligt een zanbodem met daarboven een potstal van vlas. ik ben echter niet meer tevreden van de potstal, ze gebruiken de stal echt als WC en ik krijg het niet droog genoeg tenzij met heel veel vlas maar gezien ik problemen heb met mestafvoer wil ik dat meer beperken
Nu dacht ik aan matten
Welke zouden jullie aanraden in mijn situatie? ik zou het vlas er uitscheppen en weer wat mooi zand op doen. Doorlaatbare matten nemen of niet?
Wat zou het aangenaamste zijn en minste stank?

ook links naar betaalbare sites zijn welkom. Wil niet te kleine lichte matten want de ezels zijn slopers

tamary

Re: welke stalmat schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:47

Tegelen, puzzelmat er geheel passend in en niks er overheen. Doorlatende matten lopen vol zand/urine/vlas, gaat stuk en stinkt. Zorg dat je de stal kan uitvegen en gooi er tegen stank regelmatig een emmer water met een scheut azijn doorheen. Je kan proberen om ze een WC te geven ergens buiten met wat gebruikt vlas, maar enkel als dat de enige aantrekkelijke plek is. Zeker nu met de vorst is je vlas de fijnste plek, want daar spettert het niet bij het plassen.

Waaslander

Re: welke stalmat schuilstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 16:03

tegelen kan niet, mag niet verhard worden dus zand blijft sowieso de ondergrond, dus daar niet-doorlatende matten op dan?