verwarmde buiten drinkbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rene62

verwarmde buiten drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 19:43

Vandaag een verwarmde buitendrenkbak en leidingen gemaakt, Komende week maar eens zien of het werkt.
Afbeelding

Afbeelding

goldenarrow

Re: verwarmde buiten drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:05

Omdat dit niet western-specifiek is verplaats ik je topic van WN-AM naar VSW.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:13

Heeft alleen nut als je de rest van de leidingen ook voorziet van tracing :D

Beetje afhankelijk van het gebruikte type tracing, schat ik in dat 1/3 tot de helft van de wikkelingen ook al ruim voldoende geweest zou zijn.
Hoe heb je de nippel aangepakt? Die bevriest vrolijk, als je alleen de bak verwarmt (voor de meelezers).

PBA_

Re: verwarmde buiten drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:36

Je hebt ook verwarmde drinkbakken en nippels, dan hoef je niet zelf moeilijk te doen. Ik heb er een en dat is echt ideaal. Uiteraard is de leiding ook verwarmd.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:21

Heb je de leidingen ook verwarmd? Anders zal dit niet werken vrees ik.

Ik had op mijn vorige locatie ook warmtelint om de leidingen. Rondom de waterbak alleen een lusje bij de achterkant van de nippel en zolang ze regelmatig drinken was dit voldoende tot -20. In een periode van extreme vorst heb ik wel eens gehad dat de lepel vastvroor. Maar omdat de leidingen verwarmd waren kon ik wat lauw water aftappen bij een kraantje in de stal en over de lepel gooien en dan werkte alles weer.

Rene62

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 14:58

na een weekje vorst blijkt het prima te werken. Ja ik heb de leidingen ook voorzien van lint. Natuurlijk kan je alles kopen maar iets zelf maken en de spullen bij elkaar vergaren voor zover als dat kan geeft veel meer voldoening. nu zijn alle leidingen en buitenbak vorstvrij voor nog geen €50,- en twee dagen lekker geklust bij de paarden.