Ik ben op zoek naar de creabea's op Bokt, wie mij kunnen helpen met een oplossing voor mijn hooinet/slowfeeder probleem!
Lang verhaal kort; de bedoeling is dat mijn paard de hele nacht beschikking heeft over ruwvoer, maar welk hooinet/slowfeeder/super inventieve systeem ik ook koop/bedenk. Het werkt niet en ze sloopt het.
Haar laatste slowfeeder is best een tijd meegegaan. Het was een simpele van Shires Mesh, maar wel heel erg stevig. Ik heb twee Shires in elkaar genaaid, dus daar als het ware 1 dubbele slowfeeder van gemaakt. Helaas had mevrouw een tijdje geleden in de smiezen dat ze ook door het touw heen kan vreten, met als resultaat; gigantische gaten in het hooinet. Daarvoor had ik een soort buis met gaten, laten maken door een bokker. Helaas heeft ze die ook echt volledig gesloopt.
Hals over kop heb ik een ander nieuw net besteld omdat ik haar niet zonder ruwvoer of extra ruwvoer los in stal kan laten staan (lange geschiedenis met koliek). Het nieuwe net is stevig en groot, maar de gaten zijn té groot. Ze pakt het net, schud er een paar keer echt flink aan en daardoor valt een kwart van de inhoud al door het net heen op de grond. Dit herhaalt ze tot ze het net leeg geschud heeft en dan begint ze het in mega hoog tempo van de grond te eten. Met andere woorden, het werkt niet..
Nu wil ik dus kijken of ik iets kan bedenken waardoor ik de gaten o.i.d. kleiner kan maken, zodat niet alles er heel makkelijk uit valt. Het gaat om onderstaand net van EJ 120X90 cm;

Belangrijke dingen om te weten;
- bij voorkeur stop ik er stro in, ze krijgt overdag altijd hooi maar eet liever stro. Daarnaast wordt ze daar minder dik van (in overleg met DA besloten). Maar stro valt wel makkelijker door de gaten.
- 's morgens en 's middags krijgt ze haar hooi gewoon los. Het hooinet wordt alleen 's nachts in stal gebruikt!
- als ik het net strak hang dan trek ze hem kapot, hij hangt dus losjes bevestigd aan twee hoeken.
- alles wat ze eraf sloopt, eet ze op. Dus wat ik ook ga gebruiken, het moet of verteerbaar zijn of 100% blijven zitten..
Ik hoop dat er creatieve mensen zijn die leuke tips voor mij hebben! Ik ben benieuwd!