Situatie:
Op dit moment ben ik vrij, maar normaal werk ik minimaal 32 uur per week en moet ik 'savonds naar mijn paard. Ik doe dit op mijn brommertje en soms met de auto. In principe train ik dagelijks. Ik heb zelf geen trailer, die leen ik als ik op wedstrijd ga. Daarnaast woon ik samen en heb ik het dagelijkse huishouden.
Ik heb een 24/7 weidegang gezien met alle voordelen voor het paard (schuilstallen, vaste groep van 4, hooi en brok, toezicht ivm privestal aan huis).
- Er is een afgezette wei/bak maar zonder verlichting
- Het is 11 km voor mij met de brommer enkele rit.
- Er is op 3,5 km stappen een rijvereniging met buiten- en binnenbakken waar je als lid gebruik van mag maken buiten de activiteiten om, deze weg is een stuk door de woonwijk.
- Doordeweeks is na acht uur is de binnenhal vrij. Maar de buitenbakken zijn verlicht dus dit kan evt. ook.
- Tot slot, Het scheelt mij meer dan 100 euro per maand en dan heb ik ook nog elke week een verenigingsles.
- Er worden regelmatig concoursen georganiseerd, waar ik dan aan zou mee kunnen doen zonder van iemand afhankelijk te zijn die de trailer rijdt.
Wat zijn jullie ervaringen met:
- De afstand naar stal naast fulltime werk?
- Het niet hebben van een binnenbak op locatie, in de winter?
- Het in het donker (en misschien in winterse omstandigheden) dagelijks naar een binnenbak moeten stappen?
- De extra tijd dat dit allemaal kost omdat de bak niet naast stal is en je langer onderweg bent van- en naar huis?
- Pas na acht uur kunnen rijden?
Ik hoor graag van jullie