Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar dat gaat er in de winter wel weer af. Wij rijden niet fanatiek dus hebben er geen last van.mystery1980 schreef:mijn ervaring is dat alles staat of valt met de uitvoering ervan. Het idee is super, maar wat vaak ontbreekt is de individuele zorg. Heb jij een paard dat snel dik word dan is het fijn dat er graszaadhooi gevoerd word, maar voor een ouder paard kan dat te weinig zijn en word het een lastige taak hem op gewicht te houden. Dus kleine groepjes met dezelfde behoeften is wat mij betreft erg belangrijk. Zo ook het onderhoud van het terrein, aangezien we in Nederland toch te maken hebben met veel nattigheid is het belangrijk dat je ruimte hebt om regelmatig van wei te wisselen, genoeg bestrating hebt dat het hooi niet in het zand ligt. Dus niet te veel paarden op een te klein oppervak is ook erg belangrijk. Dan de rust en rangorde in de kudde, ook de oudere of zwakkere paarden moeten hun rust krijgen en geaccepteerd worden door de groep. Zullen vast nog tig punten zijn om op te letten, maar dit zijn zomaar even paar dingen die in me op kwamen.