Het gaat om het volgende:
- Een stal gebouw van 10x15 met verschillende compartimenten erin gebouwd en diverse toegangen.
- Een goed aangelegde rijbak, jaarrond redelijk te rijden (20x40). Heeft wel wat onderhoud nodig om weer bruikbaar te worden (nogal begroeid en gaten erin).
- Een bestraat stuk aan 3 zijden rondom het gebouw.
- Een mestbak.
- Ongeveer 3000 m2 weiland.
Stal gebouw heeft iets onderhoud nodig maar is wel bruikbaar. Bakomheining moet verbeterd worden en een aantal planken in de rest van de omheining moeten vervangen worden. Maar verder is het degelijk omheind. Weide ligt op kleigrond maar ligt hoog met goede afwatering.
Stroom is er nog niet maar er zijn wel mogelijkheden om dat zelf aan te leggen dus dit willen we ook doen.
Geen stromend water, wel een grote sloot.
Het ligt midden in het groene hart. Dus een dure omgeving en weinig van dit soort opties te vinden.
Wat is het waard? Mij is het sowieso veel waard maar ik zou ook balen als ik een viervoud van de echte waarde zou betalen.
Er komen sowieso een mini pony en een welsh te staan. Deze komen niet op het gras. Verder komt er een new forest te staan. Deze mag wel op de weide.
Nu zouden wij er graag 1 of 2 pony's van anderen bij zien. Om iets te helpen in de verzorging.
Uiteraard voeren we zomer en winter voldoende hooi bij, het gras is veel te weinig. Maar qua ruimte, hoe bepaal je wat een realistisch aantal is om erop te houden?
Wij willen graag de paarden 24/7 buiten houden met inloop in de schuur. Schuur, bak en verharde deel zou de hele winter toegankelijk zijn en een pad rondom de helft van de weide. Klein paddock paradise idee dus. Tweede wei bewaren we dan voor de zomer. Maar ook sneu als de New forest maar in haar uppie op de wei staat.
Wat zo realistisch zijn om van pension gasten te vragen? Als we bv goedkoper aanbieden dan gebruikelijk is in de omgeving (bv 150-175 euro, ipv 210-250 euro), kan je mensen dan vragen om 2 keer in de week te voeren en een keertje mest te ruimen?
Verder zijn alle tips van jullie en dingen om rekening mee te houden handig