Na zeven jaar eindelijk de knoop doorgehakt, mijn grote vriend (super brave ruin zonder gebreken of andere gekkigheid) sinds een maand of vier verkocht.
Lang gezocht naar een goed adres, en ja, gevonden (dacht ik
). De mensen waar mijn paardje staat wachten tot de pony die ze al hebben verkocht is en dan ontvang ik het resterende bedrag van de verkoop van mijn paard (zo'n 75%!).
Zo gezegd zo gedaan, omdat ik graag wil weten hoe het met hem gaat heb ik regelmatig contact met de nieuwe baasjes, en alles gaat prima...
tot eind december.
Opeens wordt er niet opgenomen en wordt me beloofd dat ik teruggebeld wordt (not dus!)
Na een aantal keer langs te zijn geweest op het huisadres van de kopers van mijn paardje (zonder resultaat) heb ik begin januari contact.
Wat ik te horen krijgt verbaast me zeer:
"Ja, mijn moeder is werkeloos geworden en ik heb geen tijd meer voor 'em" en "mijn andere paardje is nog niet verkocht en ik denk dat ik ze maar verkoop en er maar eens een jaar mee stop"
Er is gvd een koopovereenkomst, en notabene midden in de winter komen ze met dit verhaal!!
Ik moet zeggen dat ik (omwille van het paard natuurlijk) de beste oplossing moet zoeken en dat houdt in opnieuw ergens een stal zoeken (want ja, ik heb natuurlijk alles opgezegd!) en dat valt in deze tijd niet mee
.Daarbij komt dat ik mijn paardjes heb verkocht i.v.m. tijdgebrek, je kan je voorstellen wat dat doet nu ik weer allerlei dingen op poten moet zetten naast werk, studie, en relatie...
Het is toch onvoorstelbaar dat mensen tot zo iets in staat zijn!
Moet je je voorstellen hoe het voelt dat mijn paardje daar alleen op stal staat (zich ongelukkig te voelen want ja, "ze heeft geen tijd om hem er iedere dag uit te halen"
) en dat ik met m'n handen in mijn haar zitom hem zo snel mogelijk daar weg te halen!
Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die dit ook mee hebben gemaakt, en of er mensen zijn die ideeen hebben over hoe ik dit het best op kan lossen!
In ieder geval 1 tip, wanneer je je paard/pony verkoopt zorg dan dat je een goede overeenkomst hebt en dat je er een 100% goed gevoel bij hebt
je ziet het hier, een regeling treffen "omdat het geld dan wel komt..."
mij in ieder geval voor een lastig probleem heeft gezet.
Sorry voor de lengte van mijn verhaal, maar ik hoop echt dat jullie met me mee willen denken voor het zoeken naar een oplossing
Alvast bedankt!
Groetjes
Inge