Drinkbak lekt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniemtjee

Drinkbak lekt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:42

De drinkbak van mijn pony lekt, het vult zichzelf met water en blijft maar lekken in de stal. Het is een hele kliederboel :( Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Jeika

Re: Drinkbak lekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:42

zijn de leidingen lek of de bak zelf?

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:43

Ik denk beide, t zit er heel raar opgedraaid maar ook lekt de bak zelf. En ik ben bang als ik de leiding er opnieuw op draai dat er allemaal water uit stroomt.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:44

misschien even het water afsluiten als dat kan en dan kijken waar de lek zit?

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:45

Sowieso zit er een gaatje onderin maar dat hoort waarschijnlijk. Maar t stroomt r wel onder uit. Het is echt zo een gaatje dat speciaal ergens voor is gemaakt. Normaal stroomt het r niet uit!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:47

hmm.. tijd om een nieuwe drinkbak aan te schaffen dan maar? ik denk namelijk dat als je het wil laten maken door iemand die dat kán, je meer geld kwijt bent dan aan een nieuwe drinkbak :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:53

Ik zou zeggen:
- de eigenaar vragen om het te repareren
- je ouders vragen het te repareren
- de stalhouder waar de pony in pension staat melden dat het gerepareerd moet worden.

want ik vermoed dat je zelf nog niet volwassen bent aan je openingspost, dus ik denk dat er een andere verantwoordelijke is voor een werkende drinkbak dan jijzelf?

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:56

Ik ben verantwoordelijk voor de pony die net die ene stal heeft die kapot is... |(
Laatst bijgewerkt door Anoniemtjee op 25-12-16 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:57

Een nieuwe bak ????

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:03

Anoniemtjee schreef:
Ik ben verantwoordelijk voor de pony die net die ene stal heeft die kapot is... |(

voor de pony, maar ben jij ook de stalhouder? of huur je de box?
(en is het jouw pony, of jouw verantwoording om te verzorgen)

Anoniemtjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 21:08

De stal is van een boer van 84 waar ik en andere meiden voor moeten zorgen. (Niet voor de boer maar voor de paarden) Het zijn er in totaal 47 dus hebben we wel wat werk! Daarom vroeg ik 't :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:12

In dat geval zou ik es langsgaan bij die boer en vragen of hij iemand kent die het kan fiksen, of misschien kan hij je wel advies geven. En in tussentijd een emmer of kuip eronder zetten, zodat de boel niet onder loopt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:14

LIjkt me dat ook al is hij 84 dat hij zorgt dat er andere drinkbak komt.
En als hij met zijn 84 jaar 47 paarden heeft, mag ik toch hopen dat hij wel zelf nog wat kan klusen, dan wel iemand heeft die komt klussen, want je kan geen bijna 50 paarden houden en denken dat je er geen omkijken naar hebt.
Dus melden bij hem en kijk, als jouw vader of vriend toevallig loodgieter is, dan zal ie er niets op tegen hebben dat jullie de drinkbak vervangen, maar het is zijn taak om iets te regelen.
(water zal er ook af moeten, dus moet iemand weten waar de hoofdkraan zit)

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:19

Kijk even naar het ventiel, daar zit een rubberen ring in en die kan kapot zijn of door de waterdruk scheef gaan zitten. Die ringen kosten bijzonder weinig en het loont dan ook wel de moeite om even te kijken of het lekken hiervan komt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:39

Anoniemtjee schreef:
De stal is van een boer van 84 waar ik en andere meiden voor moeten zorgen. (Niet voor de boer maar voor de paarden) Het zijn er in totaal 47 dus hebben we wel wat werk! Daarom vroeg ik 't :)

dan is de boer dus eigenaar en stalhouder,
als hij wil dat zijn paarden er netjes bijstaan is het prima dat hij daarvoor een stel jonge meiden chartert. Echter, technische mankementen zijn zijn pakkie an..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:47

jibberjabber schreef:
Kijk even naar het ventiel, daar zit een rubberen ring in en die kan kapot zijn of door de waterdruk scheef gaan zitten. Die ringen kosten bijzonder weinig en het loont dan ook wel de moeite om even te kijken of het lekken hiervan komt.

Hier staat je antwoord. :D