Borst of het geheel scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemtjee
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-08-16

Borst of het geheel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 14:45

Mijn pony kan tijdens het rijden zijn warmte niet kwijt, maar moet ik nu de borst scheren of het geheel? En waarom scheren mensen dan alleen een bepaald gedeelte?

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Borst of het geheel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:48

Mijn paard is een koukleum dus hij heeft alleen een kale borst en een warme deken.
Ook als hij overdag buiten staat vind ik het een fijn idee als er nog haar op zit. Lekker warm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:50

Ik scheerde eerst altijd een jachtpatroon of geheel, en heb dit jaar voor het eerst alleen de borst gedaan. Het bevalt echt heel goed! Ponylief kan prima zonder deken staan, en toch heeft hij het met werken niet meer zo warm :)

edit; Mijn reden voor alleen een gedeelte scheren is dus dat ik nu geen deken meer op hoef te doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-16 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:50

ik deed enkel de borst altijd scheren van mn pony, omdat hij overdag in de paddock stond en ik dat te koud vond als hij helemaal geschoren zou zijn :j

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:56

Door enkel de borst te scheren, kan het paard z'n warmte wel kwijt en heeft hij het alsnog niet heel snel koud als hij buiten komt.
Je kunt hem wel helemaal scheren maar dan is een deken - zeker als hij buiten komt - wel nodig :j

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Borst of het geheel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:02

Jouw vraag hoort thuis in het centrale topic op [SV] Seizoensvragen. Daar kun je je vraag stellen en veel informatie opdoen over het scheren van je paard. [SV] [Centraal] Alle vragen over scheren

Daarom hier een slotje.